een gewaarschuwd man is er twee waard !

Gestart door Metpetergaathetbeter, 22 november 2015, 22:41:51 PM

Metpetergaathetbeter

Niets tegen de papegaai zeggen !!!

De vaatwasser van Ingrid deed het opeens niet meer.
Ze belde een monteur.
Omdat ze de volgende dag naar haar werk moest, vertelde ze de man waar ze de sleutel zou neerleggen:
'Ik leg de sleutel onder de mat bij de voordeur.
Repareer de vaatwasser, leg de rekening maar op het aanrecht, en eind van deze week maak ik het geld over.'



'Oh ja, en je hoeft niet op de hond te letten, Spike heet hij.
Hij zal je verder niet lastig vallen.
Maar wat je ook doet, zeg NIETS tegen de papegaai, onder geen enkele  omstandigheid!
IK HERHAAL: ZEG NIETS TEGEN DE  PAPEGAAI!!!'



Toen de reparateur 's ochtends bij het huis aankwam, vond hij zonder problemen de sleutel.
Hij deed de deur open en zag de grootste, gevaarlijk uitziende hond, die hij ooit gezien had. 
En, net zoals Ingrid gezegd had,
de hond lag rustig op het kleed en keek naar wat de man allemaal aan het doen was.



De papegaai echter, bleef maar vervelend doen.
hij schreeuwde en vloekte de hele tijd tegen de man. 
Ten slotte kreeg de man er zo'n genoeg van en kon zich niet langer inhouden:
'Hou toch eens je kop, jij stomme, lelijke rotvogel!'



Waarop de Papegaai antwoordde:

'Pak 'm, Spike!'

Groeten Peter ;)

DelticPower

Hoi Peter, mijn zoon is witgoedmonteur. Heb het hem meteen laten lezen, zoals de titel aanggeeft, een gewaarschuwd man.

Groeten Jan  :D :D :D

janieburton

Citaat van: DelticPower op 23 november 2015, 10:28:51 AM
Hoi Peter, mijn zoon is witgoedmonteur. Heb het hem meteen laten lezen, zoals de titel aanggeeft, een gewaarschuwd man.

Groeten Jan  :D :D :D

Mooie omschrijving "witgoedmonteur" ::)(dit kunnen ze enkel in Nederland bedenken); het klinkt veel "chicker" dan het Belgische "reparateur van wasmachines".

Als je met je vriendin de eerste maal bij haar ouders thuiskomt en haar vader vraagt: en wat doe je voor de kost en je zegt "witgoedmonteur" dan heb je zeer zeker de zegen van de vader en ben je goede partij voor zijn dochter die "sanitaire medewerkster" is  ;) :D
 

DelticPower

Hoi Janie, wasmachines is maar een onderdeel van het werk, ook drogers, vriezers en koelkasten. Ovens Magnetrons koffieapparaten stofzuigers en alle huishoudelijke apparaten. Dus zo'n zoon of schoonzoon is een lot uit de loterij.  :) ;) :)

Groeten Jan

janieburton

Citaat van: DelticPower op 24 november 2015, 11:25:15 AM
Hoi Janie, wasmachines is maar een onderdeel van het werk, ook drogers, vriezers en koelkasten. Ovens Magnetrons koffieapparaten stofzuigers en alle huishoudelijke apparaten. Dus zo'n zoon of schoonzoon is een lot uit de loterij.  :) ;) :)

Groeten Jan

Ok daar heb je een punt maar dan "gebruik" je je dochter om morele chantage te plegen op je schoonzoon om het gratis te laten repareren ;) :o ::)

Maar ik lig steeds in een deuk hoe Nederlanders "eufemismen" gebruiken om beroepen mooier te maken; in België: Toiletdame in Nederland: sanitaire medewerkster(kan misschien ook voor kuisvrouw worden gebruikt maar ik denk dat jullie daar ook een ander eufemisme voor hebben)

Als je hier in België een "witgoedmonteur" zoek voor een reparatie van pakweg een koffiezet dan ben je vlug "een arm en een been" (veel geld voor de reparatie) kwijt en is het goedkoper om je kapotte koffiezet naar het containerpark te doen en een nieuwe koffiezet te kopen.

Heb ooit veel geld moeten betalen voor de reparatie van mijn vorige wasmachine en een jaar later was er iets anders stuk en heb ik een ander toestel gekocht, en je zal het misschien niet geloven maar ik heb nu mij huidige wasmachine iets meer dan 5 jaar en het heeft mij maar toen 120€ gekost en het is even goed als mijn vorige die indertijd meer als 500€ als aankoop prijs had.
Idem voor mijn microwave oven(gebruik hem enkel om iets op te warmen) die is stuk en ga hem zeker niet laten repareren; als ik een nieuwe met 2 jaar garantie kan kopen voor 69€ en als ik hem minimum 3 jaar kan gebruiken dan is de kostprijs 33€/jaar of 2,75€/maand
 

Havoc

Dat is de consumptiemaatschappij. Veel van die dingen kan je ook gewoon niet repareren. Zo in elkaar gezet dat uit elkaar halen zoveel werkuren zijn dat het niet loont. Maar het zit wel bliksemsnel in elkaar, want dat kost de fabrikant geld. Ook aan wisselstukken geraken is niet eenvoudig. Alhoewel voor sommige dingen het internet een grote hulp is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

mannekes..... het is hier een grappenhoekje ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: dani op 25 november 2015, 08:26:28 AM
mannekes..... het is hier een grappenhoekje ....

Daarom zijn die "vernederlandste" beroepen zo leuk