paradebaantje

Gestart door benny vergauwen, 13 november 2015, 13:27:08 PM

benny vergauwen

hoi vrienden


ik zou graag in een kleine vitrinekast een paradebaantje maken gewoon dat ik daar een treintje kan laten rijden

heeft er iemand in de oude doos nog voor mij een plannetje liggen wel met c rails van marklin aub?


wie wil mij dit gunnen ik hoor het graag

dank je

OlivierV

Paradebaantje?

Dus in principe om een trein door te laten rijden zonder poespas?

En wat bedoel je met kleine vitrine?

Onder paradebaan of paradespoor versta ik een stuk enkelsporige of dubbelsporige hoofdlijn, al dan niet met bovenleiding die een landschap doorkruist. Dat landschap kan van alles zijn.

Maar less is more. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

benny vergauwen

wel ik zou een kastje willen maken van een 2 meter breed op 70 diep ongeveer

met een landschapje erin en idd een dubbelspoor met een stationneke erin van 2 spoortjes


OlivierV

Citaat van: benny vergauwen op 13 november 2015, 13:57:50 PM
wel ik zou een kastje willen maken van een 2 meter breed op 70 diep ongeveer

met een landschapje erin en idd een dubbelspoor met een stationneke erin van 2 spoortjes
Op 70 cm diep kan je geen bocht leggen in H0 ... Ik denk dat het dan beter is om een statisch diorama te maken van 200*40cm (dat eventueel kan ingesloten worden in een baan zodat er toch kan op gereden worden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

benny vergauwen

er moet niet kunnen rondgereden worden hoor gewoon van links naar rechts doormiddel van van de ecos aan te sluiten een soort pendelspoor maken he

dan is 70 wel diep genoeg he

OlivierV

Meer dan genoeg, alleen 2meter lengte is eigenlijk niet veel, een loc en 4 rijtuigen is al snel anderhalve meter, (4x30cm per rijtuig + 1x +-20cm).

Het is maar een beetje wat je wil he.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

benny vergauwen

ik zou eigenlijk een kleine stomer erop zetten digitaal wel en dan een 2 kleine wagons erachter dat dan ook de totale grote van 1 grote wagon zouden hebben snap je
eigenlijk is het gewoon voor in de veranda te zetten hier en wat te laten rijden hehehehe
ik kan eventueel wel naar 3 meter gaan hoor

breed dan e
kun jij voor mij zo iets maken dan ?

Rangeerduivel


benny vergauwen

rangeerduivel bedankt voor u info

philippe_007

Benny,

als je enkel een kleine stomer met 2 wagonnetjes wilt laten rijden dan kan je gebruik maken van de industriele sporen van Marklin,
ik weet niet of deze bestaan in C-rails, in K-rails is dat geen probleem.
je zal dan ongeveer 1m50 paradebaan hebben, de bochten werk je weg met behulp van scenery.

persoonlijk zou ik de achterwand in het midden plaasten (eventueel gebouwen), hoe minder diep het baatje is, des te langer zal deze lijken.

veel plan kan je niet maken, veel meer dan wat S-bochten (als je met K-flex rails werkt) zal het niet worden.

benny vergauwen

ik zit net te denken als ik nu is in N schaal iets doe dat vind ik ook wel super mooi voor in een veranda
zou ik daar baanplannetjes van terug vinden op het internet?


philippe_007

in N heb je natuurlijk veel meer mogelijkheden op 2m

Maar als het enkel een paradebaan is, dan zou ik het limiteren tot een enkel of dubbel spoor. Dit in een lange S-vorm of een boog.

Op de achterzijde kan je een schadustation voorzien zodat er wat afwisseling is in wat er voorbij komt. Als je in elke richting 3 sporen hebt dan he je al een mooi schouwspel.



Rangeerduivel

Voordeel van N is,op een diepte van 70cm kan je dan wel rondrijden,en kan je jouw schaduw station,dat er dan geen meer is,vooraan leggen en er een rangeerbundel mee illustreren,achtergrond 10cm naar voor en je rijdt erachter rond.

;)

benny vergauwen

dat zal het worden vrienden iets in N schaal voor in de veranda


dat is altijd wel heel mooi he om zo iets te laten rijden

heeft er iemand een soort plannetje voor mij aub want daar was het om te doen dat ik iemand zou vinden die voor mij op de afmeting van 2,50 cm breed en 80 diep mag het worden iets zou kunnen ontwerpen zo dat ik mijn plan voor handen heb en de spoortjes kan gaan kopen dan

groetjes benny

BC911

Ik volg alvast dit draadje. Ik had die afmetingen in gedachten om mijn 'echte' baan op te maken, maar voor sommigen onder ons is dit blijkbaar maar een klein stukje erbij  ;). Ik kijk alvast uit naar de vorderingen.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...