Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Superen van een Hermelijntram

Gestart door Roderik, 08 november 2015, 22:12:46 PM

Roderik

Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een HermeLijn-tram en had al snel door dat er nogal wat cruciale zaken ontbreken. Vandaar dit nieuwe onderwerp waar ik van tijd tot tijd wat foto's wil plaatsen om jullie een beeld te geven van de verbouwingen. Ik weet dat niet iedereen even overtuigd is van modelbouw en trams maar wie weet haal ik wel een 'tour-de-force' uit die jullie ook kunnen gebruiken... Uiteindelijk schrijf ik er op het einde van de verbouwing wel een tekst bij zodat het eventueel in ons geliefd tijdschrift kan verschijnen.

Even een beeld van de tram waarover het gaat:
Hermelijntram by captain redshed, on Flickr

En eentje van hoe hij er eigenlijk zou moeten uit zien...
Untitled by captain redshed, on Flickr

Het wordt al vrij snel duidelijk dat er wel een en ander is 'vergeten'.  :)

Nog eentje van op de kop...
Hermelijntram by captain redshed, on Flickr

En de echte...
Reflections of Ghent. by David Freuthal, on Flickr

Er is heel wat detailwerk dat gewoon niet aanwezig is bij deze modellen. Tijd om daar verandering in te brengen...

Ik wil iedereen wel op het volgende wijzen: ik ben geen klinknagelteller. Tot in de kleinste details zal het model niet juist zijn... Ik hou meer rekening met het algemene beeld... Dat gezegd zijnde: wie over nuttige info beschikt ivm. deze trams mag steeds een PM sturen... Ik heb de gigantische beeldbank van Google achter mij maar buiten enkele eenvoudige diagrammetjes heb ik nog geen plannen gevonden...
Always be modelling!

Roderik

Eerste stap: de koersborden en binnenverlichting

Untitled by captain redshed, on Flickr

Untitled by captain redshed, on Flickr

Untitled by captain redshed, on Flickr
Always be modelling!

Gerolf

Dat zijn inderdaad heel wat puntjes op het lijstje. Succes er mee !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#3
Je zal er precies toch wel je bezigheid aan hebben. Alleen spijtig ( voor mij althans) dat het de Hermelijn van Gent is, die met twee stuurstanden. Welke schaal heeft dit model?
Ik weet dat er ooit eens een Hermelijn van Antwerpen heeft bestaan in H0, maar die was nogal prijzig op dat moment. Is die nog verkrijgbaar?
Met vriendelijke groeten
Peter

PaulC

Peter,

Dit is een ongemotoriseerd model van Hödl Linie8. Het werd destijds verkocht door Jocadis. Ik heb daar toen het Antwerps model in promotie voor 50€ gekocht. Schaal = H0
Ik dacht dat deze modellen eveneens bij Ferrivan verkrijgbaar waren. Hij verkocht toendertijd ook gemotoriseerde onderstellen voor dit model.
Misschien eens informeren bij Fernand.

Paul


Peter

Bedankt voor je antwoord Paul.
Als iemand zo'n Antwerpse Hermelijn heeft aan een fatsoenlijke prijs hou ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Roderik

Always be modelling!

Svendw

Zeer interessant!

Mocht ik er ooit ook eentje tegenkomen....
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Metpetergaathetbeter

heeft Lima niet dezelfde tram gemotoriseerd uitgebracht ? ;)

ceuleer

Neen Peter, dat was een ander modelleke.

Hier enkele fotokes.





Matthijsvancollie

Beste,
Ik zou ook zo'n Hermelijntram willen, waar heeft u deze gekocht als ik vragen mag.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Hermelijntram maar ik weet niet waar ik deze kan kopen.
Wilt u mij zeggen waar udeze gekocht heeft? Alvast bedankt.
Je zou er mij een groot plezier meedoen.

Met vriendelijke groeten Matthijs Van Collie

Roderik

Citaat van: Matthijsvancollie op 22 januari 2016, 17:58:32 PM
Beste,
Ik zou ook zo'n Hermelijntram willen, waar heeft u deze gekocht als ik vragen mag.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Hermelijntram maar ik weet niet waar ik deze kan kopen.
Wilt u mij zeggen waar udeze gekocht heeft? Alvast bedankt.
Je zou er mij een groot plezier meedoen.

Met vriendelijke groeten Matthijs Van Collie

Hallo Matthijs,

Ik heb er eentje gekocht via MTE in Blankenberge en eentje via dit forum. Ze zijn vrij zeldzaam maar regelmatig komt er wel eentje boven drijven. Veel succes bij je zoektocht.

Ik heb er met twee genoeg dus als ik er nog ergens een tegen kom, laat ik het weten.

Roderik
Always be modelling!

Roderik

Een eeuwigheid geleden ben ik gestart met het superen van een hermelijntram.
Dit project heeft (net als alle andere modelbouw trouwens) veel te lang stil gelegen.
Maar ik ben me stilaan meester aan het maken over 3D-tekenen.
Hieronder zien jullie mijn poging om het dak wat accurater te krijgen.
Er ontbreken nog heel wat zaken, maar het is allemaal al wat realistischer.
Volledig-dak-hermelijn by captain redshed, on Flickr
Always be modelling!

Svendw

Benieuwd hoe dat er in het echt uit ziet
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎