Mijn stoomloc rijd niet!

Gestart door Davy, 06 november 2015, 19:15:53 PM

Davy

Heb vandaag mijn stoomloc (DCC sound) van Athearn Genesis uitgepakt. Zet hem op de rails en het enige wat hij doet is telkens 10 maal traag knipperen met alle lichten.
Voor de rest doet hij niets. Het adres staat nochthans op 3
Ik rij met een mobiel station2 van marklin op 2rail

Iemand raad?

Steam.N

Kolen en water geladen? 😁😁😁
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

Volgens de manual betekent 16 x knipperen dat de loc gereset is! 

Huugooke

Hier is de "trouble shooting" gids; zou een te hoge railspanning kunne zijn, enfin lees zelf...
https://www.walthers.com/page/tsunami_steam_users_guide.pdf

Davy

Citaat van: Steam.N op 06 november 2015, 19:21:22 PM
Kolen en water geladen? 😁😁😁

Tis er ene op zware stookolie :)
Heb de loc al eens gereset naar de fabrieksinstelling maar helaas. Een kortsluiting of zo kan het niet zijn vermits de lichten gaan.

dani

Kan een ms2 dan wel DCC signalen sturen ?
Ik dacht enkel MM...

Kan me vergissen, maar miss hien toch es verder onderzoeken
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TBCédric

Citaat van: Union Pacific op 06 november 2015, 19:15:53 PM
Heb vandaag mijn stoomloc (DCC sound) van Athearn Genesis uitgepakt. Zet hem op de rails en het enige wat hij doet is telkens 10 maal traag knipperen met alle lichten.
Voor de rest doet hij niets. Het adres staat nochthans op 3
Ik rij met een mobiel station2 van marklin op 2rail

Iemand raad?
Citaat van: dani op 06 november 2015, 22:54:36 PM
Kan een ms2 dan wel DCC signalen sturen ?
Ik dacht enkel MM...

Kan me vergissen, maar miss hien toch es verder onderzoeken

Ik heb zelf ook een mobile station 2 en die kan zowel DCC als MM aan.

Het lijkt zeer stom en idioot maar probeer de lok gewoon eens een nieuw adres, of het adres terug in te geven?


Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Huugooke

MSII stuurt inderdaad ook  DCC, maar heb je dat ingesteld voor deze lok?
Dat knipperen is een foutcode!
rtfm!

efl045

#8
Dit?




Davy

Het is mijn 3de stomer van Athearn, dus weet ik zeker dat de loc juist is ingeven :)
Dat van die rijstappen 28 en 128 heb ik ook al eens geprobeert maar normaal zou dat standaard al in orde moeten zijn
Kheb de tender afgekoppeld en appart getest met hetzelfde resultaat, dus de loc zelf kan al geen storing ofzo geven.
Wat ik nog kan doen is op de tender de stroomafname aan de wielen eens controleren of deze voldoende doorlaat naar de decoder.

PietB

Citaat van: Union Pacific op 07 november 2015, 09:14:25 AM
Dat van die rijstappen 28 en 128 heb ik ook al eens geprobeert maar normaal zou dat standaard al in orde moeten zijn

Maar ik lees verderop dat het een kwestie van 14 of 28 stappen is en geen 128

grt Piet.

Davy

Dit is mijn vaststelling:
- als ik de tender voor en achter beweeg pikt hij na een tijd het contact op en de motor en sound werkt, maar als ik de spanning uitzet en terug aan doet hij weer niets behalve aan en uit pinken met alle lichten.
- loc afgehaald en men reeks13 opgezet, heeft tientalle sec geduurd voor die pas reageerde.
- men reeks 15 MFX opgezet en al mijn icoontjes op men scherm zijn lampjes en de rode lichten op de loc werken niet.
- men HLR 73, ja die doet helemaal niets meer.

scheelt er dan iets bij mijn baan of mobiel station2 of heb ik gewoon 3dubbel pech!? :)

Huugooke

werk je op je baan of op een appart stukje spoor? Ik zou dat laatste aanbevelen!

Davy

mobiel station2 laten updaten en loc's werken
Raar maar waar, de stoomloc rijd perfect met een ESU Ecos en Marklin centrale, niet met MS2
Al blij dat het niet aan de loc ligt :)