Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Hallo uit München

Gestart door Andress24, 04 november 2015, 15:21:54 PM

Andress24

Hallo iedereen,

Ik ben ooit eens heel lang geleden als kleine jongen aangestoken geweest door het modeltreinvirus, had als tiener dan ook een treinbaan die dan in de vergetelheid is geraakt.

Nu, ettelijke decennia later, ben ik na een bezoek aan Miniatuur Wunderland in Hamburg "hervallen". Nu ik er ook de plaats (en iets meer budget  ;) voor heb, heb ik het plan opgevat er weer aan te beginnen: ik wil een treinbaan bouwen naar Belgisch model, met focus op een locale diesellijn. Aangezien ik in München woon, wordt het af en toe wel wat zoeken, maar dat maakt het net zo spannend. Ik zou graag ook digitaal rijden, maar waarschijnlijk begin ik er analog aan.

Ik heb hier op het forum al heel veel interessante ideen opgedaan en ik kijk er naar uit ermee te beginnen. Op dit ogenblik heb ik al een beetje materiaal verzameld: een oude 59 (die ik al had in de jaren '80), een 62, een 51, een rangeerlocomotief 73 en een paar goederenwagons. Ik heb ook nog een oude Y8000 van de SNCF die ik ooit eens cadeau gekregen heb en een oranje TGV die ik wreed lang geleden van mijn zakgeld heb gekocht, die ga ik dan maar in de kartons laten zitten.

Ik ben ook al aan de onderbouw van de tafel begonnen en de eerste huisjes hebben we ook al gebouwd. Mijn zoon wil in ieder geval ook een Duits gedeelte, dus misschien maken we er een grensgebied van met twee delen.

Dus er valt nog heel wat te plannen. Ik heb geen deadline, geen specifieke plannen er ooit mee klaar te worden, dus we zien wel waar we landen! :-)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Rangeerduivel

Welkom op dit forum Andres,
Hopelijk kunnen wij van elkaar iets opsteken

;)

Steam.N

Welkom op ons forum, Andres !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Welkom Andres.

Een goede winkel in München is in het Hauptbahnhof, is Gleis 11. Eind van het perron, linksaf, of anders gewoon langs de Bayerstrasse.
Die heeft soms wat Belgisch materiaal staan
Met vriendelijke groeten
Peter

Snobby Crash

Hey Andres,

Hartelijk welkom !
Ik zou niet analoog beginnen, gewoon direct digitaal !
Ergens een goedkoper type centrale kopen, tweedehands of nieuw in bvb
een startset van Roco. Heb je een goeie centrale met Multimaus voor een
vrij leuke prijs ! Nadien kan je de loks die je reeds hebt voorzien van een
decoder...

Succes en nogmaals welkom

Geert

Andress24

Citaat van: Peter op 04 november 2015, 15:39:27 PM
Welkom Andres.

Een goede winkel in München is in het Hauptbahnhof, is Gleis 11. Eind van het perron, linksaf, of anders gewoon langs de Bayerstrasse.
Die heeft soms wat Belgisch materiaal staan

Hey Peter, ja die winkel ken ik. Gelukkig is er ook het internet voor de wat specialere details (seinen, huisjes, etc) of Olaerts als ik weer eens in België ben...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

loebaske

Of nog effe wachten op de digitale set van Piko, meteen de max in huis, met afstand bediening afkomstig van ESU...

Andress24

Citaat van: loebaske op 04 november 2015, 18:28:48 PM
Of nog effe wachten op de digitale set van Piko, meteen de max in huis, met afstand bediening afkomstig van ESU...

Hey Eric, klinkt interessant - waar vind ik meer infos over deze set?
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

loebaske


loebaske


Metpetergaathetbeter

waar Eric ?

Andress, alvast welkom hier op het forum, hopelijk breng je hiereen aangename en leerlijke tijd door !

Groeten Peter ;)

Andress24

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

BC911

Hier ook wel benieuwd wat we mogen verwachten van Piko, ik kan het niet meteen terugvinden op hun website ...

Welkom trouwens Andress24. Munchen, prachtige stad om te wonen volgens mij ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...


loebaske

Bedankt Franky, dat is wat ik bedoelde....

En voor de prijs moet je het niet laten, je krijg een volledige startset...een loc en wat wagons er boven op!!!