Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Kraan Artitec

Gestart door 755philippe, 03 november 2015, 18:04:46 PM

755philippe

#15
Vandaag voor de zijgevel een affiche gemaakt à la Emmanuel Nouaillier. Veel werk voor kleine details die bijna niet zichtbaar zijn. Alles is praktisch af zoals verlichting en servo maar moet nog in de Oc32 geprogrammeerd worden.
Even een paar foto's. De affiche verweren is een eerste probeersel. Hopelijk is dat wat gelukt.

           
           

      755philippe

Gerolf

Leuke affiche-plakkaat  :)
... maar er is wel een verwerings-contrast met de rest  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

zier er goed uit, maar zoals Gerolf zegt, de verwering klopt niet....

755philippe

Inderdaad, maar het is nog niet af. Ben momenteel een uitbreiding aan het doen in de tuin. Kippenhok en stenen muur rondom de tuin. Zal proberen dit weekend nog wat foto's te posten en de muren te verweren.

755philippe

755philippe

Even een kleine update. Kippenhok gemaakt voor in de tuin. Tuin wordt omgeven door een bakstenen muur. Verdere details komen nog zoals een abri of tuinhuis en nog wat groenten in de tuin alsook nog enkele oude fietsen. Kippenhok moet nog omgeven worden met draad en palen en wat kippen. Voetpad langs de voorkant gemaakt van architectenkarton. Is ook de eerste keer dat ik dit materiaal gebruik. Achterzijde is voorzien van kasseien en er komt nog een hek. Verwering van voetpad en kasseien moet nog gebeuren. Verlichting is ok maar moet nog geprogrammeerd worden in oc32 zodanig dat door druk op 1 knop alle verlichting aangaat maar hier heb ik nog wat hulp nodig. De deur van de winkel is nog niet geplaatst omdat deze door 1 servo zal bestuurd worden. Om verwarring te vermijden alles staat nog Los op de plaat.

               
                 
                 
                 

Mvg

  755philippe


                 

Michael

Ziet er knap uit, misschien wel de verlichting nog een beetje dimmen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

755philippe

Verlichting is maar een proefopstelling. Heel de boel moet nog geprogrammeerd worden en fijntunen naar de juiste lichtsterkte.

Mvg

755philippe

755philippe


Nog even een filmpje van het openen en sluiten van de deuren met 1 servo aangestuurd door de Oc32.
Morgen volgt een ander filmpje om verschillende lampen aan en uit te schakelen door druk op 1 knop.

   

Mvg

755philippe

755philippe


Hallo,

Filmpje gemaakt van de geprogrammeerde verlichting in oc32. Zal daarna nog een foto posten van het geheel voor de plaatsing op de baan.

                 

Mvg

755philippe

adrievans

Hallo,
Blijft het bij deuren die open & dicht gaan of is er nog een voertuig voorzien die naar buiten en binnen rijd.
Ziet er goed uit. :P
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

755philippe

Zo beeindig ik dit projekt met laaste foto's. Heb nog enkele ventjes geschilderd. Alleen laten de kippen op zich wachten... in bestelling.

   

Mvg

755philippe



Stieven76

Knap gedaan. Als ik dat zo zie krijg ik meer en meer zin om ook eens een zelfbouw gebouw proberen te maken..  ;)

Michiel

Prachtig! De koer is nog wel erg proper en leeg.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

755philippe

Het koertje wordt later nog opgevuld met allerlei maar dat is voor plaatsing op de baan.

Mvg

755philippe

DFS