Kraan Artitec

Gestart door 755philippe, 03 november 2015, 18:04:46 PM

SuSke

Het resultaat is zeker niet mis Philippe. Mooie compositie en fijn afgewerkt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Citaat van: SuSke op 01 april 2016, 13:38:53 PM
Het resultaat is zeker niet mis Philippe. Mooie compositie en fijn afgewerkt.
+1  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

Mooi gebouwd en merendeels erg fraai gekozen kleuren, alleen die hoofdpijnrode dakpannen zou ik toch een tintje of 3 terugschroeven, het is nu een heel mooi bouwwerkje dat alleen door dat dak nogal onderuit gehaald wordt. Wat wash en drybrush zou afdoende moeten zijn denk ik...

755philippe

Hallo Floris,
Bedoel je dat ik wat meer bruin/grijze tinten in het dak moet aanbrengen ?
Ondertussen zijn de kippen en ganzen ook aangekomen vanuit Planckendael.

Mvg

755philippe

Floris

ja, bruin/grijs of misschien wat okergeel-achtigs om het wat zachter meer oranje te maken. Van neutraal grijs wordt het vooral roze en dat is niet de bedoeling.

755philippe

Wegens een stom voorval op zolder is er een plank op een van mijn vroegere oud Kibri-huisje(s) gevallen. Gelukkig is er maar 1 huisje beschadigd,  het is te zeggen het huisje ligt helemaal uiteen. Na overleg met de raad van monumentenbehoud uit de streek is besloten om het huisje volledig te hermaken met een Belgische look en wat in te passen in de Tombroekstraat. Het oude huis was een bloemenwinkel waarbij ik het concept waarschijnlijk ga behouden.
Foto van het resterend huis.
     
     

Nog wat onderdeeltjes die we misschien nog kunnen hergebruiken.
     

En hier al enkele nieuw gesneden stukjes.

     

Ziezo dit was het voorlopig. Met wat tegenslag maken we een vervolg op Tombroek en heeft het verhaal dan toch iets positiefs.
Mvg

755philippe


Michiel

Of hoe een ongeluk met schade toch weer kan zorgen voor een leuk reconstructieproject: heropbouw van hetzelfde maar beter.  Ik ben benieuwd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

755philippe

Als de Silhouette printer beschikbaar is want deze was uitverkocht ga ik eens proberen ramen in karton te maken want de oude kan ik onmogelijk hergebruiken en misschien van de gelegenheid gebruik maken om een andere indeling te maken in het raamwerk zelf.
Mvg

755philippe

Gerolf

Dat noemen ze letterlijk kitbashen  ;D
Veel succes met de reconstructie  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Philippe,  Kan het dat je foto's weg zijn?

Groetjes,

EDIT ze zijn terug...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

755philippe

Alle stukjes van de benedenverdieping zijn klaar. Voor de bovenverdieping ga ik waarschijnlijk over op  een bezette gevel in cement.
Veel delen zal ik niet recupereren van de oude muren. Waarschijnlijk worden alle tpebehoren herbruikt zoals bloembakken, schoppen, harken en 2 deuren. Rest zal waarschijnlijk richting vuilbak gaan. Het dak zal ook volledig hermaakt worden dus kan ik eigenlijk besluiten dat het huis praktisch nieuwbouw zal worden buiten de 2 deuren. Misschien weeral een bediening met een servo maar datmoet ik nog bekijken of het mogelijk is. De winkel krijgt ook nog een achtertuin met een wasdraad waar de was ligt te drogen.
Mvg

755philippe

755philippe

Morgen nog wat prutsen en plakken en de gelijkvloer is af. Nu even zien of ik het bovenste gedeelte ook volledig ga hermaken of ga ik het bovenste deel recupereren. Nadeel van recup is dan wel dat je geen Belgisch huis kan maken want er zit te veel lattenwerk in. Zal toch terug zelfbouw worden. Foto's volgen nog. Het gaat misschien wat traag maar ben ondertussen ook nog op mijn baan bezig met armseinen te voorzien van een servo alsook enkele wissels. Ook nog wat programmeerwerk in koploper en mijn schaduwstation volledig aan het testen op een perfekte werking. Dus werk genoeg alsook wat variatie.
Mvg

755philippe

755philippe

Even wat verder gewerkt en de deuren geplaatst. Heb deze wat bijgevijld en geschuurd om een veroudering op het hout weer te geven. De kleur moet nog aangepast worden want dit is nog de originele plastiekkleur.
Even een foto.

     

mvg

755philippe

mahtoska1

Mooie vorderingen. Het idee van de deur te verouderen zal een meerwaarde geven.
Toch 1 opmerking. Zijn de bakstenen niet te groot of is dit maar een idee van mij?

SuSke

Citaat van: mahtoska1 op 24 februari 2017, 18:55:17 PM
Toch 1 opmerking. Zijn de bakstenen niet te groot of is dit maar een idee van mij?

Snelbouwstenen van 20cm hoog en 30cm lang.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.