Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Kraan Artitec

Gestart door 755philippe, 03 november 2015, 18:04:46 PM

dani

degelijk servo's  mogen hier geen probleem mee hebben !!!
Zou een klein stappen motortje anders soelaas kunnen brengen ?


Ach, ik stel voor dat je gewoon doorborduurt op je huidige werk, je bent al zo ver gekomen en het ziet er doenbaar uit.
Als je programmeren en dergelijke uit de weg wil gaan, dan is een µC idd uitgesloten.

Ik blijf volgen, benieuwd naar het resultaat

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

755philippe

#136
Ik wil wel programmeren maar met zaken die ik ken zoals OC32 alhoewel het soms ook zoeken is. Iets totaal nieuw gaan programmeren zoals arduino, nee later misschien maar nu blijf ik bij het bekende. Iets nieuw vraagt ook weer wat leertijd om uiteindelijk tot hetzelfde resultaat te komen. Ben ook niet van plan om maanden aan dit projekt te blijven hangen want heb nog wat ideeën voor het forum. Sttttt...... nee ik verklap het niet want moet eerst zien of het te verwezenlijken is.
Ziezo wat profielen gaan halen voor take 3 zo kunnen we vanavond de aanpassingen afmaken.
Mvg

755philippe

755philippe

#137
Nieuw mechanisme gemaakt voor motor en servo. Voor de programmatie zal even wachten worden wegens enorme warmte op zolder.

foto mechanisme versie xx



Bij de manuele testen zie ik ook de schommelbewegingen kleiner/groter worden afhankelijk van de stand van de servo. Ook zal ik de bovenplaat wat uitbreiden zodat de module een kleine speeltuin gaat worden. Ondertussen ook een groter tandwiel gezocht want de vorige was te klein om de mooie schommelbewegingen te bekomen.
Mvg

755philippe


     

755philippe

#138
Voor de verdere uitbouw van mijn baan viel mijn oog op de hoogovens van Ougrée. Ik wil een klein industrie-gedeelte op mijn baan maken. Als uitdaging wou ik ook eens een gebouw maken uit karton. Het grootste gedeelte is eigenlijk al af maar was nog wat onafgewerkt blijven liggen op zolder. Als voorbeeld heb ik een foto van het internet geplukt en een beetje aangepast naar mijn wensen.

Dit is een oude foto van een vd gevels.                                           Huidige situatie

       
Mvg

755philippe



Gerolf

Dat ziet er absoluut niet slecht uit  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

oh kijk. Nog eventjes en je hele baan staat vol industrie, pas op hoor.  8)

755philippe

Zoals ze zeggen 't is ne goeie die het zegt. Als ik jou project zie denk ik dat je huis stilaan te klein wordt voor de 'Luikse Staalindustrie'. Lol.
Mvg


755philippe

Floris

nou das t voordeel van industrie, tis domweg zoveel werk, je huis houdt t vrij lang vol. de troep die ik nu heb staan past op 2 modules van 120 bij 60 en dan zijn die twee modules nog steeds niet klaar qua gebouwen. 8)

755philippe

Nog even wat verder gewerkt aan het industrieel gedeelte. Aan de treinbaan werken was geen optie wegens een lumbago waardoor ik niets anders kan doen dan aan tafel zitten en te modelbouwen. Gisteren de kapotte beglazing in de ramen gestoken. Vandaag de reling gemaakt alsook een gedeelte op het dak. Blijft nog wat relingen te maken uit nikkelzilver en rode leds te plaatsen op het dak voor de zichtbaarheid voor de vliegtuigen. Het bovenste deel is nog niet vastgelijmd.


Update foto.


     


Mvg


755philippe




krisds

Het dak heeft een kier, maar voor de rest goed op weg om er iets mooi van te maken. De sfeer zit goed. Doe zo voort!

755philippe

Het dak heeft op de foto een kier maar het sta er gewoon los op. Binnenverlichting moet nog wat bedrading krijgen en met een vastgelijmd dak kan ik er niet meer aan.
Mvg

755philippe

755philippe

#146
Na enkele technische problemen met de verlichting alles aangesloten op de OC32. Door druk op 1 knop kan de binnenverlichting, straatlamp aan de voorgevel, verlichting op het dak op de stelling en knipperende verlichting om de hoogte aan te duiden voor de vliegtuigen geschakeld worden. Heb ook enkele "hoogtewerkers" geplaatst.
Enkele foto's

      
      
Mvg

755philippe

loebaske

Ziet er ferm uit, totaal anders met de lichten...

sdz1976

Zien der coole dinges uit. 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

755philippe

Ik ga in deze bijdrage nog even een vervolg aan toevoegen. Ik heb hier nog een fabriekje liggen die ik wat heb afgezien van Floris en heb nagemaakt uit plasticard maar deze was nog niet afgewerkt en heb beslist deze toe te voegen aan het vorig. Daarnaast heb ik nog 2 pvc buizen die ik heb omgebouwd tot hoogovens. Bedoeling is niet om Floris bijdrage te evenaren en zal daarom ook alles wat aanpassen naar mijn zin. Nu nog alles wat afwerken en enkele foto's volgen later. Een gebouw van Floris vond ik zo mooi dat ik dit op mijn baan wilde hebben staan.
Mvg

755philippe