nieuwe kans voor het MSM-forumbaan-project ?

Gestart door Havoc, 29 oktober 2015, 21:35:33 PM

mnieuwlaet

Ik heb een module in k-rail gebouwd kan ook tweerail op gereden worden. Heb nog twee verzaagde pakketten staan om nieuwe modules te bouwen! Eigenlijk ben ik tweerailrijder dus waren de k-rails een goed compromis.
Als er meerdere mensen zijn en er plaats is in Leuven, zou super leuk,zijn.

Havoc

Citaat van: doomslu op 29 oktober 2015, 22:16:06 PM
Wie blaast de baan nieuw leven in?

In het frans zeggen ze wel eens "l'imbécile qui le demande..." :D

Citaat van: loebaske op 30 oktober 2015, 08:34:04 AM
Ben ook bezig met een 2 rail forumbaan, helaas is er één bij die gaat deelnemen aan de minibaantjes, nadien kunnen die ingezet worden...

Tja, als er van die 2 rails 1 gaat deelnemen aan de minibaantjes gaan ze op die overblijvende rail niet veel kunnen rijden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

Is er iemand bezig met een project ??

efl045

#18
Citaat van: Havoc op 30 oktober 2015, 22:55:45 PM
Tja, als er van die 2 rails 1 gaat deelnemen aan de minibaantjes gaan ze op die overblijvende rail niet veel kunnen rijden.
[/quote]
Waarom niet?
https://www.google.be/search?q=Lartigue&rls=com.microsoft:nl-BE:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiq-7rTi97KAhXGPxoKHctTDZYQ_AUIBygB&biw=1972&bih=1074#tbm=isch&q=Lartigue+monorail
Waarvan ik dit wel de strafste vind:





In model zou nog straffer zijn  ;)

mnieuwlaet

Ik,ben mijn module aan,het wijzigen verdraaien! Zelf bomen maken,...

Thommy

bouwpakket modulebaan kast/frame zou ideaal zijn. Ja, ik weet in Aalst is het mogelijk... Dan zou ik het eventueel zien zitten om eens iets te maken. Maar zelf verzagen enz. zie ik me echt niet nog ook es doen (genoeg andere werkjes en tijd moet ik al goed besteden tussen verschillende zaken)...

mss es terug oprakelen in een MSM zelf. En prijs of optie voor een kast te kopen erbij vermelden?
Greetz

Thommy

Stieven76

Citaat van: mnieuwlaet op 04 februari 2016, 13:20:48 PM
Ik,ben mijn module aan,het wijzigen verdraaien! Zelf bomen maken,...

Hu?  ;D ;D  ;)

SuSke

Spijtig is dat de afbeeldingen welke vroeger door Tony Cabus hier op het forum gedeeld werden niet meer zichtbaar zijn.
Misschien is het opportuun om dit soort afbeeldingen tot op de server te zetten, eventueel via de website  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mnieuwlaet

De tekeningen staan op website modelspoormagazine onder
forumbaan.

just4fun

Citaat van: mnieuwlaet op 05 februari 2016, 13:56:52 PM
De tekeningen staan op website modelspoormagazine onder
forumbaan.
Klopt maar niet alle foto's die van vroeger hier op het forum hebben gestaan.
Kunnen die ergens terug opgevist worden?
Paul

Havoc

Citaat van: efl045 op 04 februari 2016, 13:19:47 PM
https://www.google.be/search?q=Lartigue&rls=com.microsoft:nl-BE:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiq-7rTi97KAhXGPxoKHctTDZYQ_AUIBygB&biw=1972&bih=1074#tbm=isch&q=Lartigue+monorail
Waarvan ik dit wel de strafste vind:





In model zou nog straffer zijn  ;)

Als je de link volgt kom je op foto's van de fotograaf Lartigue. Om de monorail te vinden zet je dat er best even achter.

Wat velen misschien niet weten is dat die monorail ook in België geweest is. Die was te bewonderen in Tervuren tijden de Congo tentoonstelling in 1897 tegenover het Afrikamuseum. En niet die die altijd te zien is, maar een electrische versie. Behr heeft die op eigen kosten daar gebouwd als demonstratie. Uit het tijdschrift "De Hoven" van 1982:





Nu ben ik wel de eerste om te zeggen dat 200km/h me sterk overdreven lijkt, die 120 km/h ook trouwens. Je krijgt een voertuig van 61 ton niet aan die snelheid door een bocht van 500m (straal of diameter?) laat staan dat je met de technologie van toen op 2.5km kon optrekken tot die snelheid en terug afremmen om door de bocht te geraken.

Dat het indrukwekkend moet geweest zijn geloof in zonder meer.

Indien er mensen meer weten over dit gebeuren zou ik dat wel graag horen.

En die Brennan monorail, daar heeft Ardoenja hier al een model van gemaakt. Ik dacht dat die te vinden was bij "Live Steam", incl video ervan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

Ik ben helemaal verrast over de Tervuurse monorail. Ik had er nooit van gehoord. Ik ga toch eens op de uitkijk om te zien of er meer over te vinden is. Bedankt voor deze artikels!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Laat iets weten mocht je meer vinden aub.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

#28
Zo snel gezocht met G**gle, vind men toch al heel wat referenties naar kranterartikels en literatuur. Die 200km/u was overdreven, maar 150km/ wordt wel aangehaald in bijvoorbeeld dit artikel.

In dit artikel worden de feiten wat gerelativeerd, vooral wat snelheid betreft. ;-)

En dit is een foto van Behr's monorail, waarschijnlijk een model zoals hij er in Tervuren eentje in de haast heeft gebouwd voor de tentoonstelling van Brussel in 1897.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Schitterende foto, Michiel. Benieuwd wie de handschoen opneemt om dat (werkend !!!) na te bouwen   ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw