Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Open deur week end spoor 1 in Hamme

Gestart door bollen neus, 29 oktober 2015, 16:26:44 PM

bollen neus

Inderdaad, het is nog lang maar toch reeds vernoemen zodat jullie genoeg tijd hebben om alles in den agenda te zetten en eventueel één van deze dagen vrij te houden. Mag maar moet niet.
Het open week end bij Pierre Van Vossel gaat door volgend jaar (dan zijn er weeral 2 jaartjes voorbij) op zaterdag 6 en zondag 7 februari 2016. Telkens in de Geemstraat 114 te Hamme (Oost-Vlaanderen).
Telkens van 10.00 uur tot 18.00 uur.
Zoals de meeste zullen weten die er reeds geweest zijn bezit deze man een privé baan in spoor 1 met een omtrek van +/- een 350 meter spoor. Op deze baan kan met een 10 tal locomotieven (al dan niet in dubbel combinatie) digitaal met sound gereden worden. De slepen variëren ook in lengte, der zijn erbij waar een 40 tal FAL wagons worden getrokken door 2 diesels.
De Pierre is zowat overal bekent bij sommige clubs dus meer hoef ik ook niet te vertellen over deze man (in ferme afmetingen en gewicht)
Is dezelfde plaats waar er een rijdag wordt georganiseerd later in het jaar (?) Zoiets in de stijl van de rijdag bij Het Spoor geweest is te Sint-Niklaas een tijdje geleden.
Indien er meer info is dan plaats ik dit hier wel even.
Misschien tot dan?
Den Eric.

Rangeerduivel

Ben er vorige keer geweest,een bezoek meer dan waard!

;)

bollen neus

Morgen ga ik hem eens bezoeken, heeft wat problemen gehad met de gezondheid, pace maker laten steken en deze is opgestart deze vrijdag. Misschien kan hij al iets meer vertellen over de job verdeling we zien wel.
Ook  model spoor O model eens meedoen, kan zijn dat dit model ook te zien gaat zijn op den open deur, alé als het afgeraakt en dat hangt weer af van de vorderingen en/of de problemen aan de rug en handen alhier.
Den Eric.

bollen neus

Zo nog een weekje of 5 en dan is het weeral zover. Hij is alles al aan het opkuisen en testen.Dan nog het ene en andere veranderen en maatregelen treffen voor "ongelukjes" zoals een vorige keer te vermijden.
Den Eric.

OlivierV

Zou dus net na de examens zijn, misschien dat de 7e past, de 6e kom ik pas laat in de namiddag terug van reis van een niet nader te noemen bestemming (bestemming is verrassing voor de vriendin).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Juist nog telefonisch contact gehad met de Pierre, alles komt in orde voor het week end. Tot 6 en 7 februari.
En geen geheimdoenerij, diegene die komen is voor zelfbouwmodellen te zien (zowel van stomers als van diesellocomotieven en wagons) alsook een privé baan om "U" tegen te zeggen. .Mijn inziens wel enig in dit landeke.
Den Eric.

janieburton

 

bollen neus

Aan de binnengekomen e- mails hier zullen er net wat mensen zijn, vorige keer waren er ook iets meer dan 800 bezoekers op dat week end (2 jaartjes geleden) en das best veel te noemen.
Den Eric.

OlivierV

Ik ga toch ook ne keer kijken om langs te gaan, lijkt mij wel de moeite.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

1op32

Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

OlivierV

Deze middag eens gepasseerd, was wel eens de moeite!









- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Dank je Olivier voor de foto's.

Ben spijtig genoeg niet kunnen gaan.
 

GECE

Ik ben zaterdagnamiddag geweest.
Geweldig mooie baan en veel materiaal.
Wat later was het een gezellige drukte.
Ook nog wat collega's van onze club (AMRA) gezien.

Mvg,
Guido

bollen neus

Hallo,
Juist telefoon gehad met de Pierre, hij wil langs deze weg iedereen bedanken die een bezoekje heeft gebracht tijdens deze 2 daagse open deurdagen. In totaal zijn er toch nog een dikke 560 personen over de vloer geweest, kunnen er ook iets meer geweest zijn.
Zonder al teveel kleerscheuren erdoor geraakt, enkel zaterdag een kleine panne gehad, wet van Murphy of wie anders denk je?
Gisteren enkel een "motorke" van de wissel even moeten helpen op de analoge smalspoor O baan, verder praktisch geen problemen gehad, ontsporing van een wispelturige wagon maar als ge die een rustperiode geeft naast de baan gaat die nog eens zo goed nadien.
Aan "goed voor 1 appel en 1 ei" Olivier dank voor het plaatsen van een paar sfeer beeldjes hier.
@1 op 32, Geert , veel sterkte voor de komende dagen. Dank voor de komst en was een welgekomen afwisseling, even de geest leegmaken.
Er zijn ook mensen die verschillende keren over de vloer gekomen zijn, zij kwamen enkel genieten van de "stoomgeur" van de grote stoomlocomotieven. Als je inderdaad van buiten kwam was het precies op sommige momenten of ge de sauna binnen kwam gewandeld. Toch konden ze ervan genieten met een zeer democratische prijs drankje.(of zonder dat kon ook amai wat een luxe)
Zaterdag was het nog zeer vroeg en ik had reeds iets gekocht, een Heljan spoor O MY DSB. Michel dank voor de toffe babbel en succes met de verdere verkoop.
Zondag was het heel pakje drukker wat meestal steeds een terugkerend gegeven is gezien de ervaring die we hebben bij deze opendeur dagen.
Diegene die niet geweest zijn hebben steeds ongelijk maar das nen cliché zo groot als den Dom van Keulen.
Het aftellen naar de volgende datum kan beginnen.
O ja der ook nog van de spoor 1 vrienden een rijdag, geloof ergens in april?
Tot misschien de volgende keer in 2018?
Den Eric.

OlivierV

Heb zelfs nog een prentje of 2, en ook nog enkele filmpjes, maar die moet ik dan nog maar eens een keertje samengooien en op de jijbuis zetten.



- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan