Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Heljan of VBV reeks 54

Gestart door MDK193, 12 oktober 2015, 13:45:36 PM

OlivierV

Dat hing er van af he hoeveel rijtuigen, soms 3 zie ik op foto's, maar ook 4, 5, 6 ..., te Zien tussen welke 2 stations, maar bv hier is hij veel langer.

NMBS 1803, Neufvilles, 29 April 1996 by Derk Luijt, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

vyncky

Citaat van: MDK193 op 16 oktober 2015, 16:30:17 PM
Jawel

Maar de etoile du nord was op de reis tussen Brussel en amsterdam dacht ik niet veel langer dan 3 wagens.

Zeker?

Ik dacht het niet...

Gezien de bovenleiding is onderstaande foto in NL genomen


Misschien kan er hier ook nog info gehaald worden:

http://forum.e-train.fr/trains/viewtopic.php?f=2&t=26211


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

MDK193

Ja, dat verbaasde mij dus ook, dus ben ook benieuwd wanneer dit was en of dit regulier was.

Mijn info komt van oa http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=5858.0.

Maar goed, ook die foto laat de versie zien die VBV aanbiedt.

slifor

De trein op de foto was de laatste Etoile du Nord met de Inox rijtuigen op 1 juni 1996. Speciaal hiervoor was de 204 004 van het TSP (volgens mij) naar NL gekomen om de trein te rijden van Amsterdam tot Roosendaal. Hier werd de loc ingewisseld voor een reeks 15, na eerst een uitgebreide foto line-up in Roosendaal voor de intimie, waardoor de reguliere trein een vertraging van 60 minuten kreeg! Overigens reed deze trein voor zover ik me kan herinneren in die tijd wel met ca 7 of 8 rijtuigen, waarvan een stuk of 3/4 2e klasse, getrokken door een reeks 25.5

groet Floris (die ook nog een foto heeft van deze trein)

MDK193

Duidelijk. Inmiddels meer foto's gevonden hiervan.

Maar nu heeft VanBiervliet en NMJ deze dus niet in het assortiment. Tenminste, VBV wel de 5404 maar niet als 204.004.

Effe verder zoeken dan maar.

bollen neus

Zelf verbouwen hé Martijn das een koud kunstje.
Den Eric.

raf



hier met een sleep van 7 wagons met een 3066 van marklin er voor
ik moet deze eens erg hard gaan afblazen met de compressor zo te zien

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bellejt

neehoor,lekker natuurlijk vervuild laten.Niks boven echt stof ipv al dat opgebracht. :)

bollen neus

Meende dat het hier ging over Heljan versus VB ? Maar alé het heeft toch langer geduurd dan verwacht dat ook dit draadje om zeep is.
Den Eric.

OlivierV

Citaat van: MDK193 op 25 november 2015, 12:12:28 PM
Duidelijk. Inmiddels meer foto's gevonden hiervan.

Maar nu heeft VanBiervliet en NMJ deze dus niet in het assortiment. Tenminste, VBV wel de 5404 maar niet als 204.004.

Effe verder zoeken dan maar.
Je zou ook natuurlijk op zoek kunnen gaan naar de Roco 204.007, maar daar gaat ge ook wel wat centjes voor mogen betalen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

MDK193

Citaat van: bollen neus op 25 november 2015, 19:43:58 PM
Meende dat het hier ging over Heljan versus VB ? Maar alé het heeft toch langer geduurd dan verwacht dat ook dit draadje om zeep is.
Den Eric.

Als extreme kenner: Welke zou jij aanbevelen ? De NMJ of de VBV ? Ik neig naar de VBV omdat ik hier lees dat deze normaal rijdt en de NMJ wat moeite heeft op drierail, en deze toch goedkoper is (hoewel prijsverschil klein is.)

bollen neus

Citaat van: MDK193 op 26 november 2015, 13:39:16 PM
Citaat van: bollen neus op 25 november 2015, 19:43:58 PM
Meende dat het hier ging over Heljan versus VB ? Maar alé het heeft toch langer geduurd dan verwacht dat ook dit draadje om zeep is.
Den Eric.

Als extreme kenner: Welke zou jij aanbevelen ? De NMJ of de VBV ? Ik neig naar de VBV omdat ik hier lees dat deze normaal rijdt en de NMJ wat moeite heeft op drierail, en deze toch goedkoper is (hoewel prijsverschil klein is.)

Heb je daaromtrent een antwoord via PM gestuurd maar of je hier echt slimmer uit gaat worden? Das een andere vraag natuurlijk.
Den Eric.