Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Spoorwegjournaal 207

Gestart door doomslu, 08 oktober 2015, 21:28:58 PM

doomslu

Voor alle treinenfans... Spoorwegjournaal 207 is nu uit.


Blader eens in het inkijkexemplaar.

http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/spoorwegjournaal




Morgen allen naar de winkel (of de brievenbus)  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Ik heb morgen verlof. Laat maar komen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Ik kijk er ook naar uit  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Ziet er weer een straf boekske uit ;) ;)

het volgende is MSM 152 ;) ;)

SuSke

Hij ligt op mij te wachten bij de boekhandelaar  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Citaat van: Jurgen op 08 oktober 2015, 21:47:58 PM
Ik heb morgen verlof. Laat maar komen!

't Valt tegen, hij zat er niet bij. Zal voor maandag zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oebr

interessant boekje met een interessant artikel over de seinposten langs lijn 24.

Heeft iemand toevallig nog ergens een foto van de voorzijde van de seinposten van Voeren en Remersdael ?
ik vraag me af of ze die zijde in breuksteen zouden gebouwd hebben, of net als de spoorse kant in profielen en dekplaten.
Ter plekke zijn die seinposten moeilijk of niet te zien door de overvloedige vegetatie, maar misschien heeft iemand nog beelden uit een tijd toen die bomen struikjes of kleiner waren ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Jurgen

#7
De eerste foto van blz 27 vermeld dat het K4-rijtuigen zijn, maar dat zijn duidelijk M4-rijtuigen.
Waarschijnlijk is dit al lang ontdekt door meer aandachtige lezers, maar ik wil het toch maar even melden.

In het vorige nummer stond ook een foutje bij het artikel over WOI. Hier werd ergens het jaartal 2014 vermeld dacht ik, dit moest uiteraard 100 jaar eerder zijn.  ;)
Ik ga straks het nummer er nog eens bij nemen om zeker te zijn.

EDIT: In SJ 206 staat dus op blz 52 een foto waarbij als onderschrift staat de de afgebeelde loc op 5 mei 2014 in dienst genomen werd. Helaas ging hij verloren tijdens de oorlog. Straf.  ;D

EDIT 2: Sorry Luc, maar nu ik nummer 206 toch terug bij de hand had heb ik een artikel nog eens herlezen. Namelijk dat van het einde van de inzet van reeks 21 bij NMBS Logistics. Op blz 8 staat in de laatste alinea van die bladzijde dat met de dienstregeling van december 2015 twee extra 21'ers gebruikt werden, ik veronderstel dat dit ook een ander jaartal moet zijn, 2014 misschien?

Volgende keer misschien toch eens twee keer nalezen vooraleer je groen licht geeft aan de drukker?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.