Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een leuk gebouw

Gestart door Peter, 06 oktober 2015, 16:19:11 PM

Peter

Ja, een leuk gebouw om na te bouwen in model. H0, of TT of zelfs (Jean??) in N
Dit gebouw (met Franstalige opschriften) staat niet in Frankrijk doch in Vlaanderen en wel in Middelkerke (Toch niet zover van Frankrijk, nietwaar ::) ::))



Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

leuk, met een fraaie boom, hoezo, niet realistisch ;D ;D

Steam.N

Die rode-baksteen-lijn en -bogen lijken me niet evident.
De rest van de gevel is wel te doen.  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dat gebouw heb ik al gezien. Al overwogen om ergens op mijn baan te zetten. Wie weet ... ooit ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

#4
Zo'n klassieke bedrijfsgebouwen vind je nog elders aan de kust,  tot nader order weliswaar.
Als je dan weet hoeveel een M2 bouwgrond op zo'n plek waard is momenteel .
Op dit Middelkerkse perceel kan een flink appartementsgebouw met  X verdiepingen.

In Wenduine-a-z  werd recent een dergelijk (kleiner) gebouw vervangen door (een achterzijde van) een flatgebouw, inclusief een dure autolift naar de nieuwe keldergarage.

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 06 oktober 2015, 17:42:01 PM
Die rode-baksteen-lijn en -bogen lijken me niet evident.
Etsen hé...

SuSke

En daarna aan het "micro"schilderwerk à la Nouallier  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

Sommige N-ers gebruiken fotoafdrukken van het reëel gebouw.  ( bv.:   "Ninove"  in N  ? )
Sommigen echter vinden deze praktijk dan weer géén modelbouw.

Peter

CiteerOp dit Middelkerkse perceel kan een flink appartementsgebouw met  X verdiepingen

Dit gebouw werd nog niet zo lang geleden helemaal gerestaureerd, zowel aan de buitenzijde, als binnenin.
Is trouwens een beschermd gebouw, dus afbreken is geen optie.
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Geklasseerd gebouw:  zal nodig zijn, er staat zichtbaar reeds een bouwkraan paraat, juist àchter de Omnia.

efl045

#11
Toen er nog wat 'leven' in zat:



Herwig

Omnia-garagegebouw was toen nieuw. (midden jaren '20).
In de tijd van die benzinehandpompen was er nog géén gedoe over   "sjoemelsoftware"   om het verbruik & uitstoot te fiksen.

Op de foto mooie dure automobielen, trouwens.

Gerolf

Mooie foto's, Franky  8)
Het gebouw wordt almaar meer interessant  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

Let er ook op dat op de oudste foto de gele faiencetegels (met gebruik van bruine tegels voor plint, banden, strekken en aflijningen) nog niet aangebracht waren.
Met of zonder faience, vroeger zag het er veel beter uit dan nu (zelfs al is het nu gerestaureerd): jammer dat het er nu zo 'doods' uit ziet en dan bedoel ik niet enkel de boom die er voor staat...
Alleen al het ontbreken van de vroegere luifel maakt dit nu tot een zeer troosteloos gebouw (vind ik).