Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

M4 rijtuigen

Gestart door thor, 27 september 2015, 09:25:15 AM

thor

LS kondigt dan eindelijk de productie van de M4 rijtuigen aan, voorzien voorlevering medio 2016.
Ongeduldig (en oneindig) afwachten ondertussen.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Ralf Wittkamp

Hello.
Here the scan of the M4 side of the flyer:
http://abload.de/img/lsm16myo5.jpg


greetings
Ralf Wittkamp
 

ward

Thank you for the scans Ralf!
Eindelijk goed nieuws, al zal 2016 plots een heeeel duur jaar worden.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ward op 27 september 2015, 11:39:40 AM
Thank you for the scans Ralf!
Eindelijk goed nieuws, al zal 2016 plots een heeeel duur jaar worden.

Mvg
ik denk dat 2016 nog zal meevallen. Een goede verstaner heeft meteen door wat ik bedoel ! ;)

ward

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 september 2015, 13:05:03 PM
Citaat van: ward op 27 september 2015, 11:39:40 AM
Thank you for the scans Ralf!
Eindelijk goed nieuws, al zal 2016 plots een heeeel duur jaar worden.

Mvg
ik denk dat 2016 nog zal meevallen. Een goede verstaner heeft meteen door wat ik bedoel ! ;)

Begrijp het volledig, maar je weet maar nooit..
Misschien nog jaartje of 2 bijrekenen :p
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

vanmiegroet

Goed nieuws is wel dat de Lima's nu veel goedkoper zullen worden.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Thommy

Citaat van: vanmiegroet op 28 september 2015, 15:45:18 PM
Goed nieuws is wel dat de Lima's nu veel goedkoper zullen worden.

dat betwijfel ik ergens...
die rijtuigen voor achter de HLE11 van Lima zijn niets goedkoper geworden. In tegendeel zelfs dat sommige ze gebruiken achter de LSM HLE11 (want die rijtuigen zijn nog steeds niet slecht). Gewoon omdat de "beperkte" oplage van LSM zo snel de deur uit was en bijna onvindbaar zijn... (en als je ze 2e hands tegen komt, moet je echt geld schijten  ???)
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

http://www.diebahn.be/Nederlands/NMBS/HLE/11/11J.php

ook I6 en I10 hingen er al aan, google afbeeldingen eens bekijken !

vanmiegroet

Citaat van: Thommy op 28 september 2015, 18:37:50 PM
Citaat van: vanmiegroet op 28 september 2015, 15:45:18 PM
Goed nieuws is wel dat de Lima's nu veel goedkoper zullen worden.

dat betwijfel ik ergens...
die rijtuigen voor achter de HLE11 van Lima zijn niets goedkoper geworden. In tegendeel zelfs dat sommige ze gebruiken achter de LSM HLE11 (want die rijtuigen zijn nog steeds niet slecht).

In het begin zal er toch een grote input zijn van LSM rijtuigen met als gevolg dat je tijdelijk op 2de handssites en beurzen veel Lima's zult aantreffen. Natuurlijk hoe langer je wacht met de aanschaf van de Lima's hoe minder frequent ze online komen met als gevolg dat je terug een prijszetting krijgt.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

SuSke

Ik wacht nejes tot LSM met die van hem komt, en sla dan mijn slag wel met de Lima's.
Als die op de baan rondtoeren zijn dat ook wel best mooie dingen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 30 september 2015, 10:09:17 AM
Ik wacht nejes tot LSM met die van hem komt, en sla dan mijn slag wel met de Lima's.
Als die op de baan rondtoeren zijn dat ook wel best mooie dingen  8)

Zeker de sets van 4 (bordeaux en new look), daar is eigenlijk niet echt iets mis mee.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 30 september 2015, 10:09:17 AM
Ik wacht nejes tot LSM met die van hem komt, en sla dan mijn slag wel met de Lima's.
Als die op de baan rondtoeren zijn dat ook wel best mooie dingen  8)

Je kan nu al slagen beginnen slaan Frans...

http://www.2dehands.be/verzamelen/modelbouw-schaalmodellen/modeltrein/sncb-nmbs-voiture-lima-m4-256899694.html

Doch zo goedkoop als de groene M2'smet beugelkoppelingen zullen ze echter nooit worden denk ik

;)

Jurgen

In een stam denk ik wel dat je het verschil gaat zien hoor. Os.Kar is erin geslaagd om hun rijtuigen heel goed te laten aansluiten bij die van Lima.

Maar ik denk dat LS er met kop en schouders gaat uitspringen en als je de rijtuigen naast elkaar gaat zetten, dat het verschil te groot zal zijn. Een volledige stam LS en een volledige stam Lima/Os.Kar gaat wel lukken denk ik.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

De Os.Kars en de Lima's passen inderdaad goed bij elkaar, alleen is er een verschil in de kleur van het dak (ik dacht bij de bordeaux versies): grijs bij de Os.Kars, zilver bij de Lima's. Maar de kappen neem je er zo af, dus je kan ze makkelijk in één en dezelfde tint herspuiten. Verder vind ik de Lima's, in acht genomen de periode waarin deze op de markt kwamen, zeker niet plastiekerig ogend of onvoldoende afgewerkt. Is goed spul! Ik heb er ééntje (een New Look) om in een stam van een HLE 22 met K4 rijtuigen te laten meerijden. Natuurlijk ga je het verschil zien met iets van LS anno 2016 (of 2017? of ...  ;D ).


Wellicht kan je de Lima's & Os.Kars na de uitlevering van de LS rijtuigen voor een schappelijke prijs op de kop tikken. Ik heb enkele jaren geleden, toen Märklin/Trix net hun Thalys PBKA hadden uitgebracht, een volledige Lima Thalys kunnen scoren voor alles tesamen 240 euro... (1 doos met de locomotieven & twee lange rijtuigen + 2 dozen met telkens drie tussenbakken = 10-delige set). Heb deze zelf gedigitaliseerd, aandrijving nagekeken, sounddecoder erin, tip top in orde nu en mag gerust naast de Märklin/Trix staan. Maar de prijzen voor de Lima tussenbakken swingen ondertussen terug vrolijk de pan uit, tot 200 euro voor één doos met drie tussenbakken !!! Op tijd erbij zijn is dus de boodschap !
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

SuSke

Citaat van: Jurgen op 30 september 2015, 11:38:41 AM
In een stam denk ik wel dat je het verschil gaat zien hoor. Os.Kar is erin geslaagd om hun rijtuigen heel goed te laten aansluiten bij die van Lima.

Maar ik denk dat LS er met kop en schouders gaat uitspringen en als je de rijtuigen naast elkaar gaat zetten, dat het verschil te groot zal zijn. Een volledige stam LS en een volledige stam Lima/Os.Kar gaat wel lukken denk ik.

Maak ik me geen zorgen om. Ik heb momenteel al een aardig stammetje (Lima's en Os.Kar's) lopen van de beide kleurstellingen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.