Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

M5 rijtuigen

Gestart door thor, 27 september 2015, 09:20:41 AM

Jurgen

Ik heb de trein hier nooit zonder stuurstand geweten. Al ben ik niet meer 100 procent zeker of het nu 8 of 9 rijtuigen waren.

Iemand die het toevallig wel weet? Ik heb het over de trein die door Aarschot reed, als ik me goed herinner Hasselt-Brussel en terug.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Tel het dan maar uit: stuurstandrijtuig à €100,00 en dan nog eens 8 rijtuigen à €70,00...  :( Waar staat die ezel ook al weer...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Houdini

Citaat van: Jurgen op 28 september 2015, 19:39:50 PM
Ik heb de trein hier nooit zonder stuurstand geweten. Al ben ik niet meer 100 procent zeker of het nu 8 of 9 rijtuigen waren.

Iemand die het toevallig wel weet? Ik heb het over de trein die door Aarschot reed, als ik me goed herinner Hasselt-Brussel en terug.

Ook op basis van herinneringen...maar het waren op 't laatste inderdaad bepaalde piekuurtreinen die vanuit Hasselt vertrokken naar Brussel, hetzij over Aarschot, hetzij over Sint-Truiden.

Voor zover ik weet, zijn in Hasselt alle M5-stammen inderdaad voorzien van een stuurrijtuig.

Nu, in de vernieuwde livrei nog steeds trouwens...

ERVIN

Zelf heb ik ze ook nog nooit zonder stuurstand gezien , hier tijdens zijn doortocht in het station van Diest ( 9 rijtuigen).


ward

De vernieuwde kunnen sowieso niet rijden zonder stuurrijtuig omdat in dat rijtuig de omvormer zit voor de voeding van de rijtuigen zoals Mattias al zei.
Of het met de bordeaux anders was weet ik niet..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ward

Citaat van: 755philippe op 27 september 2015, 09:51:08 AM
Spijtig dat op de site van LS nog geen afbeeldingen/aankondigingen hierover zijn.
Mvg

755philippe

Website is aangepast, deze staan er nu wel op..
Nu afwachten naar de prijzen / levering..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

SuSke

Die M5 stonden toch al een eeuwigheid op de webstek van LSM.
Dacht zelfs indertijd nog ergens een voorbestelling te hebben geplaatst voor die dingen, gelukkig zonder voorschot.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

In hun productielijst staan enkel de M5-rijtuigen vermeld, de nieuwe M4 staan hier nog niet op.
En ooit is over de M4 ook al een folder verschenen op de site, ik denk zelfs ook samen met de M5 erop.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ward

#23
Van de MR96 is ook jaren geleden een folder verschenen (2008-2009)
Laat ons nu gewoon hopen dat ze effectief uit zullen komen, en eerlijk hoop ik zelfs niet allemaal tesamen in 2016..
Voor één keer mogen ze het eens wat meer rekken..
Maar ik vermoed dat het nog wel even zal duren.. We zijn bijna 2016, en er zijn enkel nog maar 3D-tekeningen, waar dan nog eens met een snelle blik enkele fouten inzitten. Maar ze hebben nog tijd, en ondertussen kunnen we nog wat sparen.
We kunnen alleen maar blij zijn dat LSM terug wat belgische modellen zal gaan produceren!!
Ik heb hier zowel een set Lima's liggen (M4m), maar ook één setje LS zal erbij komen.
Dat ze duurder zullen zijn weten we allemaal, maar ik denk dat het onnodig is hier opnieuw de discussie te voeren zoals in de tijd met de M6 (Classix-LSM). Iedereen is vrij in zijn eigen keuze, maar liefst de andere niet afbreken.
De LSM zullen beter afgewerkt zijn, en meer details hebben. Voor sommige is dat een pluspunt en die willen er graag meer voor betalen, anderen zeggen dat het van ver toch niet opvalt als ze op de baan rijden..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Anarchy

Zowel de oude Bordeaux M5'en als de vernieuwde moesten/moeten steeds het stuurrijtuig hebben in de samenstelling. Zoals eerder hier vermeld bevat het stuurrijtuig M5 als enige de omvormer. Dus alle andere M5 rijtuigen in de samenstelling hebben het stuurrijtuig nodig om te kunnen functioneren.

Metpetergaathetbeter

Tot grote schande moeten vaststellen dat in het verleden met 6005 en 6215 ook een stuurrijtuig aanwezig was  :-[ ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 28 september 2015, 19:42:04 PM
Tel het dan maar uit: stuurstandrijtuig à €100,00 en dan nog eens 8 rijtuigen à €70,00...  :( Waar staat die ezel ook al weer...
de tijd dat LS models zijn concurrent wou pijn doen met die gedrukte prijs van de M6'en is lang voorbij reken maar voor een stuurstand (hier heel zeker als je ziet wat een Marklin M2 tuurrijtuig al kost)en elke wagon een hogere aankoopprijs nu dat ook in China de produktiemogelijkheid sterk verminderd is ! :-\