Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 151

Gestart door doomslu, 21 september 2015, 21:38:31 PM

argilla

Citaat van: Herwig op 25 september 2015, 09:28:43 AM
spoorkraan in model :

Er   bestond/bestaat   toch een schaalmodel van zo'n ongevallenkraan, die met messing onderdelen van P.B. wordt aangepast ?
Of is dat een ànder type van spoorkraan ?


idd een heel ander type...
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

VBS

Ook gisteren nummer 151 ontvangen in prima conditie en is weer een heerlijk nummer ,
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Gerolf

Hier ligt hij ook klaar om mee te nemen op weekend (helaas niet in de buurt van Genk)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

 
Stomertjes allerhande......:
een ex-Badische Liliputter,    ook groene Franse naast rare motorwagens op een chique Primery-baan,    een Zeeuws stoomtrammetje,    NMBS-types 96, 64, 29  langsheen de Maas,   plus een classic betonnen brug,  de Garage Moderne van Nouaillier  en dan zelfs nog een Bokrijk-molen ....

Smakelijk en dank aan de redactie.

D_Loc

Mijn opmerking hoort eigenlijk niet specifiek bij dit nummer maar werd getriggerd door het artikel over het dynamic rooksysteen van de Van Biervliet 'bolle neus' in dit nummer.

Is het mogelijk om bij de testen van locomotieven een demo film toe te voegen op het ledendeel van de website.
Zo kan de lezer de rijeigenschappen en eventueel sound beoordelen van de geteste loc.

Ik ben bijvoorbeeld erg nieuwsgierig naar de sound en dynamic rookgenerator van de bolle neus van Van Biervliet, zeker gezien de meerprijs die hoger is dan eigenlijke locomotief.
Ik heb al op Youtube gezocht maar geen enkel filmpje gevonden en ook op de site van Van Biervliet is helaas niets te vinden.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

NielsVV

Citaat van: D_Loc op 27 september 2015, 16:03:15 PM
Mijn opmerking hoort eigenlijk niet specifiek bij dit nummer maar werd getriggerd door het artikel over het dynamic rooksysteen van de Van Biervliet 'bolle neus' in dit nummer.

Is het mogelijk om bij de testen van locomotieven een demo film toe te voegen op het ledendeel van de website.
Zo kan de lezer de rijeigenschappen en eventueel sound beoordelen van de geteste loc.

Ik ben bijvoorbeeld erg nieuwsgierig naar de sound en dynamic rookgenerator van de bolle neus van Van Biervliet, zeker gezien de meerprijs die hoger is dan eigenlijke locomotief.
Ik heb al op Youtube gezocht maar geen enkel filmpje gevonden en ook op de site van Van Biervliet is helaas niets te vinden.

Je kan eens kijken op youtube naar locs van Esu. Deze hebben hetzelfde systeem ingebouwd.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

D_Loc

Citaat van: NielsVV op 27 september 2015, 17:02:46 PM
Je kan eens kijken op youtube naar locs van Esu. Deze hebben hetzelfde systeem ingebouwd.
Ik ken het systeem wel van de Class 66 van ESU (gisteren nog gezien op de baan van Mobov) maar ik begrijp uit het artikel en uit de handleiding op de website van Van Biervliet dat deze rookgenerator speciaal is ontwikkeld voor deze loc en daarom wil ik het graag vanuit de bolle neus zien i.c.m. het geluid, hoe de rook zich verhoudt tot het geluid. Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar de sound an sich. Vooral de functie "extra power" wekt mijn interesse. Wat moet ik mij daarbij voorstellen, is dit dat het motorgeluid meer volume krijgt of gaat het toerental naar maximaal zodat je ook bij lage snelheid met maximaal motortoerental kan rijden (een soortgelijke functie heb ik enkele maanden terug ook toegevoegd aan de Heljan (ESU) class 66 sound voor Erwin).

Ik denk eraan om de 202.020 te bestellen en zit te twijfelen tussen de soundversie (met rook) of de gewone DC versie waar ik eventueel zelf een Loksound-decoder in prik.

Bijkomende reden: Ik overweeg om een nieuwe Loksound V4 voor de bolle neuzen te ontwikkelen omdat ik de ESU versie niet vind voldoen (dit geldt voornamelijk voor het geluid tijdens het rijden, starten en stationair is wat mij betreft goed).
Echter, als die van Van Biervliet wel voldoet aan mijn wensen dan ga ik er geen tijd in steken.
Aangezien mijn opname niet onder de meest ideale omstandigheden is gemaakt  (https://www.youtube.com/watch?v=N7if9Un50z8) en ik geen starten en afslaan heb dus die zou ik sowieso van ESU moeten gebruiken.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

misschien zijn opendeurdagen bezoeken als hij klaar is zal hij daar rondjes draaien VBV kennende ! :-\

755philippe

Hallo,

De geluiden die VBV in zijn locsounds steekt zijn de originele sounds van die locs. Vbv maakt opnames van 'echte' werkende locs.
Ik heb de NMBS Hle23 gekocht bij VBV. Ik kan zeggen deze geluiden kan je niet vergelijken met die van Esu. Ongelofelijk hoe deze geluiden klinken. Maar best dat je eens in zijn winkel binnenstapt en hij zal je met plezier een demo geven. Succes.
Mvg

755philippe

Rangeerduivel

Ik kan me niet ontdoen van de gedachte dat het niet voldoende is het geluid op te nemen van een stilstaande loc,
Het geluid uit de uitlaat is niet hetzelfde dan het geluid waar de motor 'belast' draait

;)

D_Loc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 september 2015, 20:07:29 PM
misschien zijn opendeurdagen bezoeken als hij klaar is zal hij daar rondjes draaien VBV kennende ! :-\
Even naar Ingelmunster rijden om een loc te bekijken/beluisteren is me iets te veel van het goede, het is 225 km rijden vanuit mijn woonplaats. We leven in het digitale tijdperk waar tegenwoordig alles in "the cloud" kan worden geplaatst en daar kan best nog een demofilmpje van 5204 bij lijkt mij ;D

Citaat van: 755philippe op 27 september 2015, 21:35:30 PM
Hallo,

De geluiden die VBV in zijn locsounds steekt zijn de originele sounds van die locs. Vbv maakt opnames van 'echte' werkende locs.
Ik heb de NMBS Hle23 gekocht bij VBV. Ik kan zeggen deze geluiden kan je niet vergelijken met die van Esu. Ongelofelijk hoe deze geluiden klinken. Maar best dat je eens in zijn winkel binnenstapt en hij zal je met plezier een demo geven. Succes.
Mvg

755philippe
Ik weet dat Van Biervliet zijn eigen sounds maakt en dat hij daarvoor opnames maakt van de echte locomotieven, ik was zelf echter niet zo tevreden over hun 55 sound en heb daarom de locs voorzien van mijn eigen sound (zie Loksound 55/CFL 1800 topic, u heeft deze sound overigens ook bij mij aangevraagd).
En juist omdat ik niet zo tevreden was wil ik het eerst horen en ook de rook zien maar om daar totaal 450 km voor te gaan rijden is me iets te gortig vandaar het verzoek tot een filmpje van de loc test ;)

Citaat van: Rangeerduivel op 27 september 2015, 23:22:08 PM
Ik kan me niet ontdoen van de gedachte dat het niet voldoende is het geluid op te nemen van een stilstaande loc,
Het geluid uit de uitlaat is niet hetzelfde dan het geluid waar de motor 'belast' draait

;)
Ik vermoed dat de meeste geluidsopnames voor Loksounds van onbelaste locs zijn. Het lijkt mij lastig om goede geluidsopnames te maken van een loc onder zware belasting om de volgende redenen: Bij een opname van een voorbij rijdende trein heb je last van het Doppler effect. Als je in de loc meerijdt en je hangt een microfoon naar buiten dan heb je windgeruis, dit kan je natuurlijk wel weer beperken door zo'n dooie kat te gebruiken over de microfoon. In de motorruimte opnemen is ook geen optie want daar klinkt het geheel anders dan buiten.
De loc geremd tegen een stootblok of zware trein zetten en vervolgens belast laten draaien lijkt me ook niet zo'n goed idee voor de tractiemotoren (in het geval van dieselelektrische loc).
Wat overigens wel al zou helpen is een microfoon op een stok en die hoger houden zodat het geluid vanuit de uitlaat al een stuk duidelijk is maar ik heb geen professionele opnameapparatuur, ik gebruik slechts een videocamera...

Btw. De reeks 55 Loksound die ik heb gemaakt is overigens ook van een onbelaste CFL 1820  8)

In 2009 had ik overigens al een Loksound gemaakt van de 1604 opname (toen nog versie 3.5): https://www.youtube.com/watch?v=JzPQr-_f3kI maar de nieuwe zou een Loksound V4 worden waardoor er veel meer mogelijk is.



Maar ik denk dat we iets te ver afdwalen van het MSM 151, misschien had ik beter een nieuwe topic kunnen starten specifiek voor de Loksound/ dynamische rookgenerator voor 5204  ;D

Daarom nog even voor de duidelijkheid, mijn oorspronkelijke vraag was of het een idee is om in het ledendeel van de MSM website een demofilm te plaatsen van de locomotief testen die in MSM zijn gedaan.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Jurgen

Ik heb de mijne nog niet. Lijkt me vreemd.
In het begin had ik hem de dag na het versturen, uitzonderlijk twee dagen later. Na een tijdje kreeg ik hem twee dagen na het versturen, uitzonderlijk pas na het weekend. Uiteindelijk werd maandag bijna de standaard wat ik al minder leuk vond.
Maar deze keer heb ik dus nog steeds niks ontvangen. Ik heb geen bericht gekregen dat mijn abo verlopen is, dus ik wacht (voorlopig) nog rustig af.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

NielsVV

Citaat van: Jurgen op 28 september 2015, 19:21:56 PM
Ik heb de mijne nog niet. Lijkt me vreemd.
In het begin had ik hem de dag na het versturen, uitzonderlijk twee dagen later. Na een tijdje kreeg ik hem twee dagen na het versturen, uitzonderlijk pas na het weekend. Uiteindelijk werd maandag bijna de standaard wat ik al minder leuk vond.
Maar deze keer heb ik dus nog steeds niks ontvangen. Ik heb geen bericht gekregen dat mijn abo verlopen is, dus ik wacht (voorlopig) nog rustig af.

Hier net hetzelfde. Heb hem tot op heden altijd vrij snel in de bus gehad. Maar nu blijft hij ook weg. Ik wacht ook geduldig af  :-\
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

krispy

aleé , dan moet ik mij nog niet ongerust maken , hier ook nog niets ontvangen ( haasrode ), eerste maal dat het zo lang duurt
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

NielsVV

Hier is hij vandaag binnen gekomen (Affligem).
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City