Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

vervaningsmotor lima/Fleischmann/andere ?

Gestart door Metpetergaathetbeter, 17 september 2015, 19:39:43 PM


Rangeerduivel

Als je met die ANDERE? de HLV81 van Piko bedoelt ben ik uit de problemen! ;D
Die investering van 7,5€ zou ik nog doen dit jaar!(bovenop de omgebouwde FLE P8-HLV64 met Faulhabermotor[SD-kit] en sounddecoder van deze middag... ;D)

;)

Stieven76


Huugooke

#3
Het zijn allemaal "CD" motortjes! Wat al die verkopers doen is een aangepast tandwiel plaatsen.
Als de motor zelf defect was is dat een oplossing, maar de overbrengingsverhouding wijzigt niet, zodat de Lima's nog altijd racewagens blijven. Ik heb dat toegepast met een extra tussenwiel zodat er wat meer vertraging is.

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 18 september 2015, 08:34:47 AM
Het zijn allemaal "CD" motortjes! Wat al die verkopers doen is een aangepast tandwiel plaatsen.
Als de motor zelf defect was is dat een oplossing, maar de overbrengingsverhouding wijzigt niet, zodat de Lima's nog altijd racewagens blijven. Ik heb dat toegepast met een extra tussenwiel zodat er wat meer vertraging is.

Ik heb het ooit eens geprobeerd met een motor van Modeltorque (naar 't schijnt een Australisch merk dat niet meer bestaat daar de man overleden is).
Het werkte,maar het lawaai bleef even erg.
In tegenstelling tot wat veel modelspoorders denken is het niet de motor maar wel de aandrijving van Lima die zo'n lawaai maakt.
De snelheid is volgens mij van weinig belang als je toch een decoder plaatst.

;)

Peter

Er gaat niets boven een Faulhaber (SB). Ik weet het, het is duur, maar ik heb er een in mijn Roco V60 gemonteerd. Als ik er nu nog Krois koppeling op monteer heb in een perfekte rangeerlok
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

#6
Citaat van: Peter op 18 september 2015, 15:09:22 PM
Er gaat niets boven een Faulhaber (SB). Ik weet het, het is duur, maar ik heb er een in mijn Roco V60 gemonteerd. Als ik er nu nog Krois koppeling op monteer heb in een perfekte rangeerlok

Dat ga ik binnenkort ondervinden,
Heb nl een Fleischmann  NMBS type 64 aangeschaft,
Die is uitgerust met een Faulhaber (SB-kit) en een ESU (V3.0)sound.
Een degelijke kombinatie dacht ik...?
Mogelijk steek ik er ook nog een V4.0 in,
Gaat normaal vandaag op de post.

;)

Peter

Ik zou graag nog een Faulhaber in mijn Piko E63 steken, maar ik zou eerst de stroomafname moeten verbeteren door de de as met de wielen met antislipbandjes te ruilen tegen een met gewone wielen, en dan ...de Faulhi, (hoop ik) want de E63 is niet de gemakkelijkste om te veranderen
Met vriendelijke groeten
Peter