Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Helicopter 1:87 (mooi, maar hij vliegt (nog) niet)

Gestart door eve, 06 september 2015, 12:31:48 PM

eve

Ik vond niet beter dan het hier te plaatsen. Het is tenslotte ook "scenery"...

http://model-railroad-hobbyist.com/node/23598

Erik

Dirky

nu nog een draaiende staart rotor en ik ben er helemaal voor te vinden....  :)

Metpetergaathetbeter


raf

op een vaste baan is die staart rotor geen probleem
onder de landing plaats zet je een zeer klein buisje waar je lucht door blaast en je rotor draait
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Droomland  15€,

Hefschroef en staartrotor draaien allebei via een oplaadbare ingebouwde batterijcel.

Je hoeft hem enkel aan je baan vast te kleven of hij vliegt echt weg!
Of dat probleem is meteen van de baan als je hem andere(realistisch ogende) schroefbladen geeft  :)

;)

Metpetergaathetbeter

echt elegant oogt hij toch niet hé Rudy ? :-\ ;) en zeker die staart rotor niet !

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 september 2015, 00:27:07 AM
echt elegant oogt hij toch niet hé Rudy ? :-\ ;) en zeker die staart rotor niet !

Citaat van: Rangeerduivel op 08 september 2015, 00:16:12 AM
Of dat probleem is meteen van de baan als je hem andere(realistisch ogende) schroefbladen geeft  :)

Toch jammer dat veel mensen niet lezen wat er staat,maar enkel wat ze graag lezen... :(

;)

Metpetergaathetbeter

toch wel een hele uitdaging daar iets elegant van te maken  ;)

DFS

Of gewoon een model met het NOTAR principe kopen (zoals de bekende politie heli's)

gm567c

De tegenwoordig veel voorkomende EC 135 helikopter heeft een fenestron, een ingekapselde
staartrotor met veel bladen, soort van ventilator ;D in model is dan niet echt zichtbaar of die
draait of niet...Ik heb hier een Schucho-exemplaar van metaal, maar ik dacht dat Herpa?Roco
Minitanks ook een bouwpakket van dit type heeft....

Mvg,

Tis

dani

Kritiek van op de zijlijn is makkelijker dan het beter doen....(niet op laatste bericht bedoeld)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

marc goovaerts

Vroeger had je bij Heller ook nog de 'Allouette', ong. op HO en bij gebruik in het Belgisch leger (en de Rijkswacht ook dacht ik ?)

gm567c

Van Heller bestaat een model van een Alouette 2 en Alouette 3 in 1:100, redelijk dichtbij HO 8)

Ik heb er nog eentje liggen die Zwitsers moet worden, rood met wit... De Alouette 2 werd
nog tot in de jaren '90 door de Belgische luchtmacht gebruikt, en hier in Holland vliegen
nog 5 Alouette 3 helikopters bij de luchtmacht :)

De modellen zijn volgens mij nu nog gewoon te verkrijgen.

Mvg,

Tis

marc goovaerts

Er zitten er zo ook een paar in ons vaders collectie... Hij wou op zijn baan een compleet legerkamp zetten. En verzamelde dus genoeg materiaal om een halve kamer mee te vullen... :(