Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

N - lok digitaliseren

Gestart door philippe_007, 23 augustus 2015, 23:02:10 PM

Dirkh

Als je plaats hebt zou ik ze gewoon isoleren en er aan laten, anders wat inkorten en isoleren zoals Michiel vermeld.

Cas

Beste forumleden, kan iemand mij vertellen of de Lima transfo 2058 2 rijdende treinen toelaat?
Met dank en vriendelijke groeten,
Cas

Redskin

Hallo Cas (ik lees je bericht nu net pas, vandaar late reactie). Het onderwerp hier heeft een digitale achtergrond; ik neem aan dat jouw vraag over analoog gaat (anders gelden er andere technische regels).
Het was eigenlijk ook beter geweest zelf een nieuw onderwerp te starten ;)

Ik heb de specificaties van deze trafo even nagezocht: deze levert 14 Volt (gelijkspanning) en 8 Watt. Dat zie je aan de onderzijde van deze transformator staan. Watt is de verhouding tussen Volt en Ampère (vandaar dat er VA staat).

Even een eenvoudig rekensommetje: 14 V : 8 VA = 1,75 A.

Een simpele en "gezonde" N-spoorlocomotief zal minder dan 1 Ampère gebruiken, zelfs zomaar de helft. Twee van dergelijke "gezonde" locs moeten dus met gemak tegelijk met deze transformator kunnen rijden. :)
Rijtuigen met verlichting verbruiken ook Ampère's, dus die moeten eventueel meegerekend worden.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController