Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

N - lok digitaliseren

Gestart door philippe_007, 23 augustus 2015, 23:02:10 PM

philippe_007

Hey vrienden,

een lid van de club zou graag 3 van zijn N-loks laten digitaliseren.
Is er iemand die dit kan en wil doen voor een zacht prijsje? Of een adres weet waar hij terecht kan ?

Alvast bedankt voor de info.

philippe_007

Geen kandidiaten of adressen ????

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter

wat problemen gehad met de computer, alles viel weg en ondertss zou je iets moeten ontvangen hebben van mij  ;)

philippe_007


59erke

Iemand een idee welke decoder past in een Minitrix V60 ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Die V60 heeft Minitrix in tig generaties gemaakt. Indien je een model hebt met NEM651 stekker, dan is een selectrix het voorzichtigst (gezien de afwijkende brol-stekker dat Minitrix gebruikt). Maar anders, een Kuhn N045? = klein, betrouwbaar, vrij goedkoop.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Denk dat ik geluk heb, lokje eens opengedaan. Blijkt een dummy print in te zitten met 6 lange pinnetjes aan de zijkant.
Dus toch een NEM  aansluiting ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Dat is de analoge dummy-decoder. Die kan je vervangen door een digitale decoder. Probleem als gezegd is de Minitrix stekker. Die is niet 100% NEM conform, waardoor je met slechte contacten zit wanneer je er een normale decoder in stopt. Je hebt dus de optie om er toch bijvoorbeeld een Kuhn in te stoppen, maar dan de Minitrix connector wegknippen, en de decoder insolderen. Anders een wat duurdere Selectrix (vb D&H) decoder erin, wat geen probleem zou mogen geven. Let op met Selectrix dat ze decoders hebben die wel en geen DCC verstaan. Kies wel de goeie!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Die keuhn past er ook in, enkel de zwarte isolatie voorzichtig van de stekker van de keuhn decoder halen dan zijn de pinnen ipv 3 mm ongeveer 5 mm en geven perfect contact met de minitrix connector.

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan


59erke

Bedankt Dirk,

Btw nog een vraagje. Ik heb hier een decoder liggen met draadjes aan.
Ik ga deze inbouwen in mijn stofzuiger. Wat doe ik met de draadjes waar normaal de verlichting aan moet (stofzuiger heeft geen verlichting)
Knippen, verwijderen van de print of isoleren ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Ik knip ze af op ongeveer een cm. Mocht ik ooit de decoder willen recuperen, dan is het makkelijk om er weer een draadje aan te solderen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)