Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Inspiratie : Nummer 103 : Realistische sporenplannen naar US voorbeeld.

Gestart door eve, 17 augustus 2015, 20:04:50 PM

eve

https://kalmbachhobbystore.com/model-trains/special-issues/mr4base__103-Realistic-Track-Plans

Zowel gedrukt als digitaal te verkrijgen aan een gelijke prijs.

Erik

froelants

Ik denk dat het magazine met de spoorplannen 2 of 3 keer per jaar uitkomt en het is een eindeloze bron van insipratie. Totaal anders dan wat we gewoon zijn. Daar hebben we op de club https://www.lmtc.be/drupal/ de inspiratie gehaald voor het ontwerp van onze baan.
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

dani

Ik heb de digitale versie zonet gekocht.   Dat wordt lekker genieten.... 
Bedankt voor de tip !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

froelants

Dar Erik,
In welk formaat wordt de digitale versie geleverd? pdf epub of nog iets anders?
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants


dani

Citaat van: froelants op 19 augustus 2015, 15:25:20 PM
Dar Erik,
In welk formaat wordt de digitale versie geleverd? pdf epub of nog iets anders?

Ik ben wel niet Erik, maar ik heb hetvandaag zelf ervaren... 

Her wordt aangeleverd als een link in een mail, naar een soort  "on line magazine lijst".
daar kan je het hele werk on line bekijken.

Als je op je PC een pdf  creator staan hebt  (ik gebruik  CUTE PDF, dat is gratis en werkt goed)  kan je gewoon het  "print" commando in de on line bibliotheek gebruiken en dan afdrukken  naar een pdf'je.

Een beetje teleurstellend kwa opzet maar het werkt wel.  En je kan het van eender waar lezen, ook op je tablet en smartphone, aangezien je gewoon on line moet inloggen.


Edit : de PDF is bij mi 56 MB groot en telt  59 pagina's
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

froelants

103 realistische sporenplannen op 59 pagina's ??? Ik weet niet goed wat ik me daar moet bij voorstellen. De Amerikaanse boekjes die ik kocht gaan dikwijls meerdere pagina's over één baan.
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

SuSke

Denk dat 103 het volgnummer is en niet het aantal baanplannen in het boekje.
Op de link zie ook een nummer 101 staan  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

het is inderdaad een beetje een teleurstelling zoals ik al tikte....
* Frans heeft gelijk, de 103 verwijst naar het volgnummer van het magazine
* Er staan geen 103 maar 86 layouts in
* de info is heel summier en beperkt
* er staan idd ook een paar andere artikels tussen
* het magazine is abrupt onderbroken op pg 59? midden in een artikel over "building a backdrop"


Je krijgt een "overzicht" van de banen op kleine prentjes, meerdere per pagina.
Vooral de "kleine" baantjes worden met een heel miniem artikeltje afgewimpeld....

Een voorbeeld :




De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

zoals ik al zei... ik heb de pdf staan... indien interesse.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Zo kan ik ook een boekje uitgeven met klassieke baantjes, idd. niets speciaals aan  :(

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

tunnelmotor2000

Het is gewoon een poging tot overleven van een uitgeverij die te lang op de papieren kar is blijven zitten.
Kocht vroeger hun jaarlijkse best of boek en had een abonnement op hun maandblad maar na 20 jaar is het been there, done that, seen that EN het blad werd almaar dunner en saaier.
Ben vanaf dag 1 bij MRH een gratis US online magazine die weliswaar ook content te koop aanbied maar ik voel mij niet verplicht noch geroepen, er is YouTube en -tig fora en groepen.
Ik denk dat de geschreven magazines de weg van de muziekindustrie aan het opgaan zijn en als ze niet snel zich gaan aanpassen word het RIP.
On line is nu de boodschap.
 

Rangeerduivel

Citaat van: tunnelmotor2000 op 20 augustus 2015, 10:07:50 AM
Ik denk dat de geschreven magazines de weg van de muziekindustrie aan het opgaan zijn en als ze niet snel zich gaan aanpassen word het RIP.

OEI!!!.......allemaal? :-\ :-\

:(

efl045

Ter info: ik heb 102 Realistic Track Plans en er staan wel degelijk 102 banen in, meer zelfs, er zit nog een extra boekje bij.
En gezien de ouderdom (2010) lijkt mij dit niet de directe voorganger van 103 Realistic Track Plans, of het verschijnt maar eens in de 5 jaar...




Er is hier iemand 'in de zak gezet'  ;)