Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

FORUM update

Gestart door doomslu, 16 augustus 2015, 14:42:33 PM

philippe_007

Citaat van: doomslu op 15 september 2015, 19:49:42 PM
Philippe, jij schrijft "Ook ik gebruik linux en geen enkel probleem met de forum update".
Begrijp ik hieruit dat het fenomeen zich niet voordoet op een pc onder Linux?

Luc,
de optie om een bericht te wijzigen is inderdaad verdwenen, ook met Linux en Mozila Firefox. Ik gebruik die optie zelden of niet, van daar dat ik het nog niet gemist heb :-)

Maar verder loopt alles vlot.



philippe_007

@Luc,

Na het plaatsen van het bericht kan je het wel nog aanpassen/updaten...

De tijd dat je een eigen bericht mag wijzigen is een parameter in de forum instellingen.

doomslu

Citaat van: philippe_007 op 16 september 2015, 20:34:33 PM
@Luc,

Na het plaatsen van het bericht kan je het wel nog aanpassen/updaten...

De tijd dat je een eigen bericht mag wijzigen is een parameter in de forum instellingen.
Dat klopt.
Ik heb dat deze week op 60 minuten gezet.
Ik dacht dat het voldoende moest zijn, en toch een beveiliging tegen het wissen van bijdragen door misnoegde leden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Inderdaad, vind ik persoonlijk terecht dat deze zo laag wordt gehouden.

marc goovaerts

Dikwijls besef je een stommiteit of typefout al vlak na het 'verzenden'-knopje...

OlivierV

Citaat van: Havoc op 14 september 2015, 21:36:08 PM
Citaat van: SuSke op 14 september 2015, 11:48:17 AM
Met W10 NOG geen probleem. W10 zal aan een CONTINUE update onerworpen zijn, wat eigenlijk betekend dat binnen afzienbare tijd je hele systeem weer (zoals we van M$ gewend zijn) zal draaien als een aftandse overjaarse diesel, tenzij je de meod hebt om alles overnieuw te installeren

Als het nog draait. Er zijn al berichten van die niet te blokeren updates die pc's blokeren (permanent niets anders doen dan de update downloaden, installeren, crashen, restarten en herbeginnen met de cirkel). Gaat nog leuk worden.

Enfin, zit al zeker 12 jaar op linux thuis dus mij stoort het helemaal niet. En op het werk is het mijn probleem niet als het niet werkt.
Windows update in de services afzetten, je kan veel beter zelf bepalen wanneer je updates wil, dan hangt de pc al veel minder vast. Enige probleem dat ik nog met mijn vaste pc ervaar is dat hij bij de eerste boot vast hangt en ik niet kan inloggen, 2e boot lukt wel prima.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

lenjoukurt

#156
ja vond iets niet maar heb het gevonden
zoude zo niks kunnen da u foto's van u modellen op u acount zetten dat ze erop kunnen reageren en het kan volgen of word dat te moeilijk


Gerolf

Citaat van: lenjoukurt op 22 april 2017, 19:22:46 PMzoude zo niks kunnen da u foto's van u modellen op u acount zetten dat ze erop kunnen reageren en het kan volgen of word dat te moeilijk

Zou je dat iets anders kunnen formuleren? Ik begrijp niet goed wat je wil  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BramTrains

Ik denk dat hij het volgende bedoelt:

Zoals het nu reeds is dat je op iemands profielfoto kan klikken en dan doorverwezen wordt naar deze persoon zijn gegevens. Hierop zou je dan zelf 'topics' kunnen toevoegen maar dan wel onder u eigen profiel/naam. Je zou per topic dan uw modellen dat je zelf bezit kunnen 'ten toon' stellen, zo kunnen mensen zien welke modellen je hebt en er op reageren.

Bovenstaande is wat ik eronder verstaan heb, ik vind het wel iets hebben.

Mvg

marctje

Ik vind het tonen van modellen nu net iets dat iedereen op het forum mag zien. We zijn toch trots op wat ze zelf hebben, doen en maken en kunnen hierover dan ook ( de gepaste) kritiek geven en/of krijgen. Wat ik wel zou doen, maar dat doen er wel al verschillende, is discussies over prijzen bij verkoop en aankoop over het mail aspect van het forum laten lopen en niet meer in de topics van verkoop zetten. M.a.w. Je zet iets te koop met of zonder foto en je eventuele prijs, maar je laat de verhitte discussies weg van het topic en voert die via de mail link op profiel. Zo hou je het topic proper en interessant.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

PietB

Helemaal mee eens Marc, zoals bijvoorbeeld bij 3-rail forum.
Daar kan alleen (naast de beheerders of moderatoren) de topic-starter het topic aanvullen, wijzigen of verwijderen.
Dan heb je ook dat zieligge gedoe dat men aan ander zijn 'handel' frustreert niet meer.

grt Piet.

OlivierV

Citaat van: BramTrains op 23 april 2017, 16:57:30 PM
Ik denk dat hij het volgende bedoelt:

Zoals het nu reeds is dat je op iemands profielfoto kan klikken en dan doorverwezen wordt naar deze persoon zijn gegevens. Hierop zou je dan zelf 'topics' kunnen toevoegen maar dan wel onder u eigen profiel/naam. Je zou per topic dan uw modellen dat je zelf bezit kunnen 'ten toon' stellen, zo kunnen mensen zien welke modellen je hebt en er op reageren.

Bovenstaande is wat ik eronder verstaan heb, ik vind het wel iets hebben.

Mvg
Het forum is geef Faceboek, dus dat lijkt me niet zo nuttig. Dat kan al op Faceboek. Lijkt me ook niet zo verstandig om te tonen wat we allemaal hebben. Al zie je links en rechts wel eens een treintje verschijnen in "uw laatste aanwinst" of bij de bouw van een modelbaan enkele mooie plaatjes met trein erop.

Een database met je eigen modellen stop je beter op je eigen pc naar mijn mening, al dan niet met plaatje erbij. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Beste forumleden,

af en toe zijn we genoodzaakt om de software van het forum (Simple Machines) bij te werken naar de nieuwste versie en dit hoofdzakelijk om reden van beveiliging tegen hacken en zo.

Ik heb vorige week het forum van Train Miniature Magazine gemigreerd naar de nieuwste versie en gemerkt dat het deze keer toch wel wat gewenning vraagt. Het ziet er namelijk heel anders uit dan we gewend zijn. Kijk maar eens op https://forum.trainminiaturemagazine.be

De voornaamste nieuwe mogelijkheden zijn het gemakkelijker plaatsen van YouTube videos en het gebruik van het forum op smartphones.

Hou er echter wel rekening mee dat het mogelijk is dat het forum dus 'ergens volgende week' enige tijd onbereikbaar kan zijn of nog niet 100% correct werkt. De ervaring met TMM heeft ons geleerd dat er wat finetuning aan te pas kan komen.

Ik post nog de exacte datum...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erwin9

Luc,
Dat ziet er netjes uit!  Iets "luchtiger" van lay-out.  Het is effe wennen, maar daar zullen we snel mee weg zijn!
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Metpetergaathetbeter

ziet er moderner uit en we wachten .........