Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

FORUM update

Gestart door doomslu, 16 augustus 2015, 14:42:33 PM

Huugooke

Ik krijg nog steeds geen oplossing voor mijn "msvcd.dll ontbreekt" probleem. Dat maakt dat een paar programma's niet werken.
Met 8 geen problemen.
Zo zie je maar, de ene zijn brood...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Huugooke op 14 september 2015, 09:08:42 AM
de ene zijn brood...
de andere zijn beleg .....  :-\


zou mij eigenlijk een nieuwe computer willen kopen zal maar wat wachten zo te zien/horen !

Groeten Peter ;)

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2015, 09:08:56 AM
Citaat van: Huugooke op 14 september 2015, 09:08:42 AM
de ene zijn brood...
de andere zijn beleg .....  :-\


zou mij eigenlijk een nieuwe computer willen kopen zal maar wat wachten zo te zien/horen !

Groeten Peter ;)
Ze gaan u toch die W10 in uwe nek draaien zulle!

Metpetergaathetbeter

Vandaar dat wachten tot alles in orde is, in het verleden was Vista ook zo'n probleem volgens velen, men liet een aantal met een iets veranderde Vista experimenteren (en men vertelde dat het een nieuw systeem was)en opeens was het het besturingssysteem (hoewel er amper aan veranderd was )

Michiel

Ik heb gisteren een verse W7 iso gedownload van bij M$, en met een M$ utility deze op een USB MemStick gestoken. Ik heb hiermee men oude laptop van een nieuwe W7 voorzien, met een licensie van een gesneuveld syteeem. Werkt perfect! Alle drivers meteen voorhande, klaar om m'n nieuwe modelbaan te sturen en m'n materieelpark te beheren... zonder zever, zonder miserie.  :)

Vista heb ik laten voorbijgaan: mijn M$-wandel was DOS - W95 - W2K - WXP - W7.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

argilla

Citaat van: Huugooke op 14 september 2015, 09:17:50 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2015, 09:08:56 AM
Citaat van: Huugooke op 14 september 2015, 09:08:42 AM
de ene zijn brood...
de andere zijn beleg .....  :-\


zou mij eigenlijk een nieuwe computer willen kopen zal maar wat wachten zo te zien/horen !

Groeten Peter ;)
Ze gaan u toch die W10 in uwe nek draaien zulle!




En is dit een probleem want W10 werkt perfect ,  vele malen beter dan W8 of erger W7.   Van VISTA dat is algemeen geweten een miskleun.
Feit is dat met W10 de inlogtijd veel veeeeeel korter is dan met W8  ook hier het forum gaat een pak vlugger en beter om in te loggen.De update  Luc ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

SuSke

Citaat van: argilla op 14 september 2015, 09:01:35 AM
...de een na de andere update pffffff laat maar


Met W10 geen enkel probleem ... handig en gebruiksvriendelijk

Met W10 NOG geen probleem. W10 zal aan een CONTINUE update onerworpen zijn, wat eigenlijk betekend dat binnen afzienbare tijd je hele systeem weer (zoals we van M$ gewend zijn) zal draaien als een aftandse overjaarse diesel, tenzij je de meod hebt om alles overnieuw te installeren
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 14 september 2015, 11:48:17 AM
Met W10 NOG geen probleem. W10 zal aan een CONTINUE update onerworpen zijn, wat eigenlijk betekend dat binnen afzienbare tijd je hele systeem weer (zoals we van M$ gewend zijn) zal draaien als een aftandse overjaarse diesel, tenzij je de meod hebt om alles overnieuw te installeren

Als het nog draait. Er zijn al berichten van die niet te blokeren updates die pc's blokeren (permanent niets anders doen dan de update downloaden, installeren, crashen, restarten en herbeginnen met de cirkel). Gaat nog leuk worden.

Enfin, zit al zeker 12 jaar op linux thuis dus mij stoort het helemaal niet. En op het werk is het mijn probleem niet als het niet werkt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marc goovaerts

Was dat hier nu het draadje over de forum update of over de Micros(ch)oft update ? :(

Havoc

Och jong, tegenwoordig moet je alles updaten als je het werkend wil houden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: Havoc op 14 september 2015, 22:25:13 PM
Och jong, tegenwoordig moet je alles updaten als je het werkend wil houden.
Zelfs als je het nieuw gekocht hebt!
Wie hier een digitale camera heeft moet maar eens gaan kijken naar de "firmware" in de camera. Ik wil wedden dat de meesten dringend een update nodig hebben!

philippe_007

Citaat van: Havoc op 14 september 2015, 21:36:08 PM
Citaat van: SuSke op 14 september 2015, 11:48:17 AM
Met W10 NOG geen probleem. W10 zal aan een CONTINUE update onerworpen zijn, wat eigenlijk betekend dat binnen afzienbare tijd je hele systeem weer (zoals we van M$ gewend zijn) zal draaien als een aftandse overjaarse diesel, tenzij je de meod hebt om alles overnieuw te installeren

Als het nog draait. Er zijn al berichten van die niet te blokeren updates die pc's blokeren (permanent niets anders doen dan de update downloaden, installeren, crashen, restarten en herbeginnen met de cirkel). Gaat nog leuk worden.

Enfin, zit al zeker 12 jaar op linux ththuisstaduis dus mij stoort het helemaal niet. En op het werk is het mijn probleem niet als het niet werkt.

+1

Ook ik gebruik linux en geen enkel probleem met de forum update

Zofman

Op de ipad reageert de knop" markeer berichten als gelezen" pas na langdurig volhouden!

Jan
Stationschef van de SaA-Bahn

https://youtube.com/@Zofman_Marklin_modelbaan

doomslu

Philippe, jij schrijft "Ook ik gebruik linux en geen enkel probleem met de forum update".
Begrijp ik hieruit dat het fenomeen zich niet voordoet op een pc onder Linux?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Neen, de melding dat je een post geëditeerd hebt verschijnt ook niet met linux.

Maar er zijn geen andere problemen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.