Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

FORUM update

Gestart door doomslu, 16 augustus 2015, 14:42:33 PM

doomslu

Beste forumleden, ik wil vandaag nog een poging wagen om het forum op een nieuwe server te plaatsen en de forumsoftware naar de laatste versie te upgraden.
Daarom zal het forum 2 à 3 uur onbereikbaar zijn vanaf ongeveer 18 uur deze avond, 16 augustus.

Sorry voor het ongemak.
Gelieve na 18 uur niets meer te posten, deze bijdragen zullen verloren zijn...

De voortgang zal ik hier neerpennen: http://www.modelspoorexpo.be/index.php/nl/msm-forum

Als het forum terug actief wordt, denk er dan aan om in uw browser de cache leeg te maken om te vermijden dat u een hele tijd op een gesloten forum zit te kijken.
In bijna alle browsers zal het intoetsen van Ctrl-F5 zorgen dat de browser de gegevens van de website van de server haalt in plaats uit de cache. Firefox, Chrome, Opera, en Internet Explorer versturen allemaal een "Cache-Control: no-cache" opdracht naar de server. Dit dwingt de server om de complete webpagina naar je browser te sturen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Werkt die truc ook op Macs ?

doomslu

Op Macs gaat alles vanzelf zeggen ze...

Ik vond dit (onder het motto: ingewikkeld gaat ook  ;)): Voor Safari gebruikers op OS X, druk op Option-Command-E om je cache leeg te maken en druk dan op Command-R voor het verversen van de pagina. Omdat de cache nu leeg is, zal de webpagina van de server worden gehaald.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Luc veel succes en sterkte gewenst bij up date, zelf snap ik er niets van das latijn voor mij.
Den Eric.

marc goovaerts

Het gaat blijkbaar inderdaad vanzelf...

Ook eens opgezocht... Firefox maakt daarbij precies geen onderscheid tussen Windows en Mac.

Onder 'Firefox': klik 'Preferences'. Klik 'Privacy'. Bij 'History': vink 'Clear history when Firefox closes'. Dan het knopje 'Settings', daar het vakje 'cache' aanklikken. (of anderstalige equivalenten natuurlijk)

Op deze manier wordt de cache na elke surfsessie automatisch leeggehaald.
Stond bij mij al zo blijkbaar, nooit geen last van ondervonden.

Michael

Marc.hoe dat zit op een apple weet ik niet maar bij windows is dat niet voldoende om alles te legen, daarvoor

start command prompt en type in ipconfig /flushdns            geef hierna een enter en je omzettingstabel wordt ook geleegd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Opgepast, nog 30 minuten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

en hopelijk tot straks ! ;)

marc goovaerts

Velen houden hun vingertjes gekruist in Vlaanderenland... ;D

doomslu

Citaat van: marc goovaerts op 16 augustus 2015, 17:57:13 PM
Velen houden hun vingertjes gekruist in Vlaanderenland... ;D
Vooral ik...  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Er zijn nog een aantal onvolkomenheden, maar ik denk dat het forum draait.

Meld hier gerust wat je opmerkt.

Sommige avatars (profielfoto's) zijn niet zichtbaar. Ik zoek de oplossing...

Onderaan het scherm staat nog wat overbodige informatie. Ik probeer dat te verwijderen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

ik zie geen enkele avatar

Metpetergaathetbeter

alvast gefeliciteerd en binnen het voorziene tijdschema ! ;D ;)

Metpetergaathetbeter

als je op het Modelspoorlogo bovenaan klikt dan gebeurd er niks  :-\

doomslu

Citaat van: Huugooke op 16 augustus 2015, 20:40:04 PM
ik zie geen enkele avatar
Ik zie die van jou wel, maar de mijne niet!  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *