FORUM update

Gestart door doomslu, 16 augustus 2015, 14:42:33 PM

bellejt

was vroeger ook zo hoor.Alleen de markeer als gelezen werkt nog niet zoals het hoort.Op beide forums en in gelijk welke browser.Heb er 5 geprobeerd en alles hetzelfde.

PietB

Ik denk toch dat Luc met de cookies aan de gang zal moeten gaan.
Zou wel eens zo kunnen zijn dat dat veel oplost.
Want de inhoud cookies hoort gebaseerd te zijn op het machine-ID waar het forum op loopt en het IP-adres van de client.
De machine ID is veranderd(andere server) maar de cookies van de oude machine staan met dat ID in de database.

grt Piet.

Peter

Citeerda's niet telkens. Alleen als er gepost is na het moment dat je op de reageer of citeer knop hebt gedrukt.

Nee hoor, er is niets gepost terwijl ik mijn bericht intikte of doorstuurde
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Heb dat ook al verschillende keren voorgehad  ;)

Citaat van: SuSke op 19 augustus 2015, 22:12:45 PM
JOOOW, de "refresh rate" staat nu bliksemsnel (of ligt het eraan dat ik op mijn eigen pc bezig ben nu en niet op die super beveiligde machine op de job).
Ik krijg nu zelfs de melding dat er een nieuw bericht is binnen gekomen wanneer ik mijn eigen bericht net verzonden heb.

Lig er niet wakker van, mijn gepost bericht staat er in en als er iets nieuws gepost is in een andere post, dat lees ik dan later wel  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bellejt

#109
nu werkte de refresh plotseling zoals het hoord.Is er wat aangepast ?  :)
Was dus eenmalig.

Vandaag weer niet meer.Mss eens te rade gaan bij het 3railforum.Daar werkt het wel goed.

ceuleer

De knop "MARKEER ALLE BERICHTEN ALS GELEZEN" werkt toch nog niet zoals het zou moeten, ik moet zeker 10 keer klikken op de knop om de berichten die ik nu niet wens te lezen uit de lijst "Recente ongelezen topics" te verwijderen.
Zowel op de pc, de iPad als op de iPhone.

ps :
ik had dit ook gemeld in topic " Het forum gaat zo stroperig" , toen zag ik " forum update" ineens terug staan en dacht ik, misschien staat het hier wel beter.  ;)

bellejt

werkt bijna goed.Als de knop is ingedrukt ff enkele seconden wachten en dan is de aanpassing oke.Nog niet zoals het moet maar wel al in de goede richting

ceuleer

Ik heb al enkele malen gemerkt dat een geuploade foto niet te zien is, ik heb er zelf al melding van gekregen door een medeforumlid dat mijn geuploade foto niet zichtbaar was.
Ik weet niet hoelang het probleem zich voordoet, waarschijnlijk zit er ook een vertraging op het plaatsen van foto's.
Ik bekijk altijd mijn post voordat ik deze verzend, dus op uw eigen pagina lijkt alles in orde, maar in de post ontbreekt dan de foto.

ACFI

hallo,

De ongelezen berichten filter blijft bij mij niet echt consistent.

Op iPhone en iPad wordt de pagina nooit automatisch ververst wanneer ik er naar terug ga met de back pijl of via de link bovenaan de pagina. Het lijkt pas na een minuut of zo dat de pagina terug van de server opgehaald wordt.

Onder windows heb ik verschillend gedrag tussen bijv mijn thuisnetwerk en op het werk terwijl beide een zelfde versie van windows (7 Pro) en Firefox hebben. Soms wordt de pagina bij elke "back" nieuw geladen. Soms pas wanneer ik een refresh forceer.

En ook de markeer alles als gelezen knop werkt nu meestal niet, in tegenstelling tot de eerste dagen van het nieuwe forum.

ACFI

PietB

Ik heb het zelfde Steven.
de ene pc wel en de andere niet.
Ik gebruik nu CTRL + F5 als ik op markeer alles als gelezen heb gedrukt.

Dat werkt goed.

grt Piet.

Metpetergaathetbeter

#115
opgemerkt en nu zeker als je iets aanpast (of iets achteraf corrigeert)  dat het niet meer/zelden of langer moet duren voor het bericht aangevuld wordt met er een aanpassing van de posting is gebeurD ;)

PS aanpassing gebeurt meer als  2 minuten geleden ! 13 minuten later zonder dat vermeld wordt !  ;)


ondertss heb ik bij wijze van proef al 10 aanpassingen gedaan zonder dat vermeld wordt ;)

deze avond nog eens geprobeerd en we zullen eens kijken ! 21.40 en nog steeds geen vermelding

Havoc

Je origineel en edit moeten misschien in een andere sessie gebeuren omdat het gemeld zou worden.

Spijtig dat er niet overgeschakeld is naar https met de update.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Havoc op 08 september 2015, 21:32:37 PM
Je origineel en edit moeten misschien in een andere sessie gebeuren omdat het gemeld zou worden.

Spijtig dat er niet overgeschakeld is naar https met de update.
vroeger wanneer je een aanpassing of een fout corrigeerde na meer dan 2 minuten, dan stond dit onderaan het bericht vermeld, ondertss deze avond nog eens iets toegevoegd en nog steeds doet hij de vermelding niet dat er iets werd aangepast !

PietB

Citaat van: Havoc op 08 september 2015, 21:32:37 PM
Spijtig dat er niet overgeschakeld is naar https met de update.
Je lijkt wel een hangende grammofoon plaat, Johan.
Daar hebben we het al eens eerder over gehad.
Maar dat lost de huidige probleempjes echt niet op.

grt Piet.

Havoc

Dat foutje van niet te zeggen wanneer er iets veranderd is kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Meestal zijn dat toch niet meer dan wat typfouten die ik zo verbeter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.