Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Peter

#300
Toch weer een prachtige foto ontvangen, die ik hier vanzelfsprekend weer wil delen.
Twee 212 diesels naast elkaar. Dit was en is voor mij nog steeds de mooiste kleurstelling van deze diesels

16390926964_687f2f6974_o by Peter Verlooy, auf Flickr



Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#301
Weer een stapje verder  ;)

Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Peter

#304
Eindelijk heb ik een vertikaal zicht gekregen om te zien hoe de indeling van het dak was en hoe de latten van de zink (koper??) ingedeeld waren.
We kunnen dus stilaan verder met het dak te installeren. Daarna nog wat vensters en het hoofdgebouw is klaar.
Het zij gedeelte waar oa. de werkplaatsen en de goederen afdeling gevestigd waren volgt dan later. De muren daarvan waren toch al klaar.
Foto's volgen binnen een paar dagen. (kleinzoon heeft mijn toestel geleend  :D)
Met vriendelijke groeten
Peter

stoomlokje

Wordt ( is ) een mooi gebouw Peter. knap werk. :D
grtjs,
Saskia

Peter

#306
Zucht,
De daklatten van de zink nabootsing zijn allen aangebracht.
Nog de boordstenen aanbrengen op de muren en het schilderwerk kan beginnen.
Een moeilijke taak staat nog te wachten, namelijk de ramen aanbrengen in de ronding van het gebouw



Met vriendelijke groeten
Peter

erik de noorman

Peter zelfs zonder schildering van het dak, ramen en zonder vensters een verbluffend resultaat. De gebouwen die jij bouwt zijn steeds zeer strak gebouwd. Je gebouwen zijn bijna nooit verweerd en ik weet hoe moeilijk het is om strak te bouwen zonder te verweren.
Met verweren en verouderen kan je veel verdoezelen maar dat is bij jouw creaties echt niet nodig.

Erik.

Cozzy

Prachtig resultaat Peter!
Succes met het vervolg.

Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

#311
En we gaan stap voor stap verder.

Hoofdgebouw heeft het dak een eerste verflaag gekregen en deel twee (magazijnen en goederen depot) heeft zijn binnendak gekregen en moet nog wat aangepast worden om mooi aan te sluiten aan het hoofdgebouw en.....nog oneindig veel detailwerken (ramen, dak, schilderingen boordstenen dak enz. enz)

Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#312
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Robrecht

Citaat van: Chrisrail op 10 mei 2019, 15:55:08 PM
Mooi gebouw,
alleen jammer dat de ( daklatten van de zink ) niet overal mooi overeen komen.  :-\
Lijkt mij gewoon beetje gebrek aan verfbedekking? Ik vond het net zo mooi gedaan  :o
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

jlvjlv

Chris

Blader enkele posts terug in dit draadje. Daar is de kwestie met de niet aansluitende latten ook al eens aangekaart en verklaard. Het was ook zo in de realiteit. Peter heeft dit correct uitgevoerd.

Mvg

Johan