Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Die_bahn

Super mooie bouwing 8)

Ik zal binnenkort vragen de station Rivage :P ;)
Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

Peter

CiteerMaar je moet wel durven om het donkerder te maken

Een beetje verdonkeren mag, maar zeker niet veel. Hou er rekening mee dat dit gebouw slechts 32 jaar daar gestaan heeft, in een vrij open natuur, weinig
autoverkeer, en geen oorlogsschade heeft opgelopen, ondanks het feit dat het in een "Sperrgebiet" stond.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#182
Weer een heel klein beetje verder. Dat gebogen muurdeel in vorm houden was niet simpel  het deel met het baksteenmotief er op aanbrengen en de vensters uitsnijden was toch frutselwerk.
Reeds  geschilderd in de bruinrode basis kleur en een wash met 3 gemengde tinten van Vallejo. Valt nogal mee, maar op een paar plekken is het toch nog te grijs, dus dat moet ik verbeteren.
Nu eerst wat verweren en een aantal bakstenen een beetje bij kleuren. Zal wel goed komen...vermoed ik ;D

Met vriendelijke groeten
Peter

philippe_007


Pierre

Mooi project Peter. Ziet er top uit. ;)
Groet Pierre.


Steam.N

Citaat van: Peter op 16 februari 2017, 14:57:03 PM
... Zal wel goed komen...vermoed ik ...

Daar ben ik absoluut zéker van  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GDE

Knap ze Peter ! Ik zie de sfeer al hangen  :D

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DFS

ferme vooruitgang, knap werk !

TBCédric

Ziet er inderdaad al wreed proper uit!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mahtoska1

Zeer knap. Ik kijk uit naar het vervolg.

Gerolf

Het valt me nu (pas) op dat het een behoorlijk groot gebouw is
  ... en je baksteenkleur is al een pak beter dan eerst  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Vandaag bijna niets kunnen doen. Moeste kleine en iets grotere werkjes in het huis en huishouden gebeuren,(bv. een vouwdeur aan de ingebouwde vestiére  plaatsen)  en dat gaat voor natuurlijk.
Toch wat tijd gevonden om op een alu schoteltje wat testen uit te voeren. Helaas allen mislukt. Blijkbaar heb ik niet diep genoeg gekrast, want na het schilderen zie je niets meer van de krassen.
Morgen nog eens proberen. Het zal ooit wel eens lukken. Wel van een bevriend spoorliefhebber (geen modelspoorder) een aantal mooie, wel meestal gekende foto's gekregen van het oude Antwerpen-Zuid station. Dat zou wat zijn om dat na te bouwen, maar die moed had ik al lang opgegeven. Nergens ook maar een fatsoenlijke tekening/plan van de vier zijden te vinden
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Verschillende pogingen voor die tegeltjes in alu te krassen weerom mislukt.
Het krassen zelf gaat zeer goed, maar bij het schilderen loopt het nog steeds verkeerd. Verdomme toch :'( :'( :'( :'(
Met vriendelijke groeten
Peter