Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Peter

#270
De reden voor mijn vraag over dat rijtuig is simpel. Ik heb ondertussen een ruime verzameling foto's van zowel het station Antwerpen-Linkeroever als ook
van de verscheidenheid aan rijdend materiaal. Vanaf GCI rijtuigen tot en met M-2  rijtuigen heeft blijkbaar alles daar ooit gereden, zelfs type N rijtuigen.
Gefotografeerd op de uitwijkbundel vlak bij het bedrijf Combori (jaren 1960)

Met vriendelijke groeten
Peter

ACFI

Peter,

bedankt voor deze mooie kleurenfoto's.

Ik ben zelf een baan voor einde jaren vijftig aan het plannen en kleurenfoto's kom je relatief weinig tegen. Dit geeft een mooi beeld van het type steenslag/bodembedekker ik nodig heb.

Nu enkel nog de TP III N rijtuigen vinden van LS en de baan bouwen. ik vraag me af wat het makkelijkst zal zijn

ACFI.

dieselfreak

Idd Peter, heel veel verscheidenheid in rollend materieel wat in de jaren 60 tot in station Antwerpen Linkeroever kwam. Diesellocomotieven 201, 210 maar wel overwegend 212. Wat rijtuigen betreft: L, M1, M2, R rijtuigen en ook N rijtuigen zoals je foto's bewijzen. LS Models belooft de N  rijtuigen al jaren maar ik vrees dat we daar nog jaren op mogen wachten, voor zover ze ooit gemaakt zullen worden. De Franse versies van deze rijtuigen zijn wel al uitgeleverd, dus zo moeilijk kan het toch niet zijn om daar een NMBS versie van te maken? En de R -rijtuigen werden destijds aangekondigd door Goover Models maar daar moeten we ook niet veel meer van verwachten zoals we intussen weten.
MC

Peter

Vergeet de GCI rijtuigen niet.  De R-rijtuigen van Goovers daar zwijg ik liever over , net als zijn, overigens prachtige GCI rijtuigen.
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Citaat van: Peter op 22 juni 2017, 18:15:09 PM
Vergeet de GCI rijtuigen niet.  De R-rijtuigen van Goovers daar zwijg ik liever over , net als zijn, overigens prachtige GCI rijtuigen.


Toch blijf ik het jammer vinden dat de R- rijtuigen er niet komen want er zijn heelwat varianten van te maken, bv. als aanhangwagen voor de motorwagens reeks 44/45, zowel in groene als rood-gele livrei. Maar we wijken af, het ging hier over het station Antwerpen-Linkeroever.
MC

Peter

#275
Momenteel op hold-zie mijn draadje over Hoboken
Wel al terug wat foto's kunnen terugplaatsen
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Citaat van: Peter op 21 juni 2017, 17:55:35 PM
Ondanks dat het momenteel veel te warm is om verder te werken (hobbytafel staat aan een raam,pal op de zuidkant, en zelfs met de rolluik voor een groot gedeelte gesloten- anders zien ik niks) is het nog veel te warm.
Daarom, vlijtig verder gewerkt aan de, inmiddels zeer uitgebreide, foto verzameling of het station en de direkte omgeving.
Hier alvast een van de prachtige opnames, van Dhr. L. Bervoets, van de 212.159 op 10.09.1966.
Wat mij ook opviel is het rijtuig aan de andere kant van het perron. Welk rijtuig is dit .....en.... hadden ze toen al reklame (voor Bastos) op de rijtuigen?

Antwerpen LO by Peter Verlooy, on Flickr
Geert Nauwelaerts plaatste de foto op Flickr gezien van een andere kant waar zeker een M1 rijtuig op te zien is
https://flic.kr/p/XbrknP

Peter

De meeste foto's zijn terug geplaatst en ben terug begonnen de experimenteren om de grote
ramen in de gebogen muur van de grote wachtzaal te kunnen plaatsen
Muur is rond doch vensterbank, de balk boven de ramen en de ramen zijn recht.
Is niet simpel om alles mooi te laten passen.
Maar we geraken er wel
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Het eerste onderdak is voorlopig geplaatst. Hierop komen nog de gebintes als steun voor de niet al te schuine gedeeltes waarop de zinkplaten en strips moeten komen. Als laatste dan de dekstenen op de muren, zoals op de voorste gevel

DSCN2931 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Cord

Ik denk dat de kleur van je bakstenen en het voegwerk precies op kleur zijn. Mooi gedaan. Het is natuurlijk de vraag hoever je wilt gaan met de veroudering van het gebouw en of je onderaan het metselwerk nog wat groene aanslag wilt maken.
Overweeg je nog een interieur?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Peter

Dat gebouw was bijna niet verweerd, althans zo heb ik het in mijn herinnering de keren dat ik er geweest ben.
Het heeft slechts  35 jaar bestaan ook en zonder beschadiging in WO 2 ondanks het feit dat in het "Sperrgebiet" stond.
Interieur had ik graag gedaan maar ik vind er geen foto's van, en buiten een vage herinnering van de loketten weet ik dus niets
Met vriendelijke groeten
Peter

Cord

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Peter

#282
Inderdaad. Vergeet niet dat het gebouw eigendom was van de NMBS en niet van Antwerpen. Na de WO-2  kwam een groot deel van Linkeroever in handen van Imalso, en het grootste deel daarvan werd vernietigt na de overname van Imalso
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Beetje tegenslag.
Moest de deuren van de hoofdingang opnieuw maken want er was een spettertje lijm op het glas gekomen.
Dus voorzichtig het glas samen met de deuren verwijdert, zonder de muren te beschadigen en heel zorgvuldig een nieuwe
hoofdingang gemaakt. Waarop kommentaar van de echtgenote: nu je toch bezig bent zou je dan op zijn minst niet een deur gedeeltelijk op kunnen zetten zodat je een figuurtje er voor kan zetten die doet of hij binnen gaat?
Tja, dus weeral extra werk ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#284
De perronkant begint er eindelijk ook al wat normaler uit te zien.

Met vriendelijke groeten
Peter