Site met veel eind jaren '70 en jaren '80 NMBS foto's

Gestart door OlivierV, 10 augustus 2015, 07:14:01 AM

OlivierV

Klikken bij foto's, altijd leuk om inspiratie op te doen voor treinsamenstellingen op de modelbaan. Stuitte ik gisterenavond op toen ik eens op reeks 60 proto locs aan het googlen was.

http://mariusbroos.nl/
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Snobby Crash

Knappe link Olivier !

Echt mooie fotos heeft onze Nederlandse buur gemaakt van Belgische treinsamenstellingen !

Geert

marc goovaerts

Niet alleen treinsamenstellingen. ook heel veel mooie details.
Heeft er iemand een idee waarvoor het apparaat rechts vooraan in Kapellen voor diende ? Seinbediening ?

RD25

Citaat van: Snobby Crash op 10 augustus 2015, 07:33:25 AM
Knappe link Olivier !

Echt mooie fotos heeft onze Nederlandse buur gemaakt van Belgische treinsamenstellingen !

Geert

ja, +1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

ThierryDS


efl045

Citaat van: marc goovaerts op 10 augustus 2015, 14:01:40 PM
Heeft er iemand een idee waarvoor het apparaat rechts vooraan in Kapellen voor diende ? Seinbediening ?
Ik vermoed eerder slagboombediening van een overweg, de oude zwengel die moest bediend worden door de overwegwachter al vervangen door een elektromotor, de rest van de oude installatie behouden.
Uit de positie van de gebouwen rechts op de foto lijkt de baan daar de sporen schuin te kruisen.

vyncky

Citaat van: efl045 op 16 augustus 2015, 09:29:18 AM
Citaat van: marc goovaerts op 10 augustus 2015, 14:01:40 PM
Heeft er iemand een idee waarvoor het apparaat rechts vooraan in Kapellen voor diende ? Seinbediening ?
Ik vermoed eerder slagboombediening van een overweg, de oude zwengel die moest bediend worden door de overwegwachter al vervangen door een elektromotor, de rest van de oude installatie behouden.
Uit de positie van de gebouwen rechts op de foto lijkt de baan daar de sporen schuin te kruisen.


klopt, was inderdaad een( extra) bediening van de overweg, bij een rangering of kleine beweging. De overige stond in het seinhuis, aan de andere kant van de overweg :)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)