Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 60-61

Gestart door loebaske, 09 augustus 2015, 16:49:13 PM

centauri167

@Maarten: zwaar leven of niet, je loc ziet er nu echt wel prachtig uit, top gewoon !  ;)

loebaske

eens een andere onderhanden genomen, een VBV







De rest van reeks 60 volgen ook nog  ;)

loebaske

Doeme, men KMB open gegooid om de kap er af te halen en wat ik al zou kunnen vermoeden is de vervang chassis een beetje aan geslagen is, dan maar meteen in een grond verf gezet...





Voila, kan nu verder doen met verweren...


Nog iets, er zijn twee kappen van de reeks 60 van KMB herspoten en wat zoek ik...just decals voor de nummering > iemand tips??


bollen neus

De beste tip die ik jou kan meegeven is als ge iets wilt omspuiten,  je alle benodigdheden al liggen hebt die je eventueel nodig moet hebben.

Den Eric.

Floris


loebaske

Na wat geknoei met de airbrush, heb ik de zaak wat dieper vuil gemaakt, conclusie het is niet mijn smaak, dus weer alles proberen op te poetsen....




Het dak iets meer realistisch gemaakt...






Tijd om de onderkant aan te pakken en weer alles monteren...



Gerolf

En bij dat poetsen blijven er toch vuilresten achter ... zoals in realiteit  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

hoewel Eric, Gisteren stond in G.  zeehaven een werktrein met vooraan een ooit gele 62 loc waarbij je 60 een beauty was voor je hem begon opkuisen ! :-\ zodoende het is vervuilen niet versieren !

loebaske


Ondertussen al een hele tijd geleden en eens de tijd genomen om verder af te werken...








loebaske


Als je toch uw lok onderhanden neem, ga dan even iets verder en controleert meteen eens de stroom afnemers, een goed contact bezorg je minder kopzorgen
verwijderd de flanken van de bougie en indien nodig kan je die beter vervuilen als die verwijderd zijn.
Meestal zijn de loop vlakken van de wielen ook aan een poetsbeurt toe, ook al is die splinter nieuw...










gm567c

Dat zijn de enige elementen aan de loc die brand en brandschoon moeten blijven :)

De loc ziet er nu wel heel erg afgeragd uit... fraai werk, Eric 8)

Mvg,

Tis

loebaske

Dit zijn kleine behandelingen om een lok. goed te laten  stroom afnemen, ben nu bezig
om de stroom afnemers van de reeks 52-53-54 van Roco onder handen te nemen, neem geen
genoegen met wat er aanwezig is, die worden vervangen door veerbrons...

Gerolf

Citaat van: loebaske op 14 juli 2017, 18:16:26 PMneem geen genoegen met wat er aanwezig is, die worden vervangen door veerbrons...

Goeie keuze  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Eric, veerbrons.....?? Mij onbekend, kan je hierover wat meer uitleg geven, wat is het, waar kan je het kopen, hoe breng je het aan op de loc???
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske


Ook wel phosphor bronze genoemd, kan je aanschaffen bij PB verkrijgbaar in 0.3 - 0.4 - 0.5 enz.
foto's van de volledige ombouw komen er wel aan...of in MSM