Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Barve-Haut v3.0 => het lokdepot

Gestart door knibbelknabbel, 08 augustus 2015, 20:20:14 PM

knibbelknabbel

Na vele omzwervingen is de kogel dan toch door de kerk  ;) De baan Barve-Haut werd eerst in stukken gedaan en verlengd, dan te koop gezet en nu is er definitief voor gekozen om de baan af te breken, en enkel het lokdepot deels te behouden... (wie kan nog volgen  ::))

De baan moest naar de zolder verhuizen, die eerst nog afgewerkt diende te worden. De indeling van de zolder werd ook wel eens aangepast, dus ook de plannen van de baan. Als ik de baan in zijn geheel naar de zolder verhuisde, zou deze niet de beschikbare ruimte optimaal benutten. Ook zaten er wat hiaten in de baan die ik grondig beu was... Er werd dus geopteerd om enkel de lokdepot, waar ik heel content van was  ;D , te behouden én uit te breiden!


Zicht op het originele lokdepot...

Hier dus een bouwverslagje van de werkzaamheden. 1 stuk van de baan is al volledig gedemonteerd, het andere ben ik nu mee bezig. Alle elektrische voorzieningen zijn er reeds vanaf gehaald en de componenten worden gerecupereerd, zoals daar zijn wisseldecoders (LDT), bezetmeldingen, seindecoders. De seinen van Staf de Meester zijn zorgvuldig verwijderd een worden herbestemd...


De "naakte" onderkant van het stuk met het lokdepot.


Doosjes gevuld...


Er werd een draaischijf van Fleischmann aangekocht voor een prikje, om de depot uit te breiden. Een klein 3D-beeldje met het vermoedelijke sporenplan.

Binnenkort een nieuwe update...

knibbelknabbel

Lokdepot-plaat eraf gehaald ;D
Dit deel wordt hergebruikt. De sporen die naar de laadramp en goederenloods lopen zullen aangepast worden en de draaischijf wordt ook toegevoegd.