Onderhoud modellen

Gestart door Peter, 05 augustus 2015, 13:01:36 PM

Peter

Vandaag terug begonnen al mijn modellen te reinigen en olien (zeg maar groot onderhoud)

Gebruikte materialen: Faller olie, antistatisch penseel, schuimrubber matje en een stukje Roco-Line

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Citaat van: Peter op 05 augustus 2015, 13:01:36 PMantistatisch penseel,

Waar vind je dat, waarom gebruik je dat, ...  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

CiteerWaar vind je dat

Gekregen van iemand die beroepshalve vliegtuig onderhoud (instrumentatie) doet. Zal dus waarschijnlijk ook in de elektronika handel te koop zijn.

Gebruik het om het stof van mijn modellen te doen. Heeft als voordeel dat bij het afstoffen van modellen met kunststof kap het stof van de borstel niet terugspringt naar de kap wegens statische elektricieteit. Of het echt nodig is weet ik niet. Vroeger ging het met een groot marter penseel  volgens mij ook goed.
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Hangt er dan een draadje aan dat penseel/borsteltje?
Anders is het ook gewoon een "natuur"haren ding.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

#4
Ik weet het niet Frans.
Ze verkopen  wel antistatische vloeistof en doekjes waar we onze langspeelplaten mee "ontstoffen"
ps: gebruik ik nog soms om mijn lp's (Jim Reeves enz) mee te kuisen voor ik ze nog eens draai.

Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 06 augustus 2015, 09:52:28 AM
(jim Reeves enz) mee te kussen voor ik ze nog eens draai.

Zulke heftige muziekfan...? ;D ;D

;)

Peter

#6
n
Met vriendelijke groeten
Peter

NielsVV

Peter, kun je zo is geen foto plaatsen van voor en na het onderhoud? Ben wel eens benieuwd naar het verschil.

Bedankt.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Peter

#8
n
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#9
n
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Citaat van: Gerolf op 05 augustus 2015, 20:31:27 PM
Waar vind je dat
In een foto vakhandel, om lenzen van stof te ontdoen.

grt Piet.

Peter

#11
De volgende uit de Roco baureihe 111 reeks.
Ik ontbreek er nog een paar in de reeks, maar ze zijn verdomd moeilijk te vinden

DSCN1925 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#12
n
Met vriendelijke groeten
Peter