Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Bomen, bomen, bomen!!!!

Gestart door Peter, 04 augustus 2015, 15:02:53 PM

Michael

Peter alvast dank voor de gastvrijheid, tot zondag.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Jos mooi huiswerk, hoop op veel info over loofbomen in model.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Zo start klaar, zo vertrekken richting Antwerpen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Prachtige en heel gezellige dag beleefd, dit vond ook mijn echtgenote trouwens.
Veel bijgeleerd om zelf bomen te maken, en mijn dank gaat dan ook in de eerste plaats naar Jos, die met oneindig veel geduld alles heeft uitgelegd, en dikwijls alles nog eens herhaalde, zodat "boom onkundigen" zoals ikzelf, het eindelijk snapten. Nu nog alles terug herhalen voor de echtgenoten die nu blijkbaar ook de smaak te pakken heeft.
Bedankt ook de forumleden die de, soms lange weg (soms heel korte weg :)) naar Hoboken gevonden hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Ik kan dit alleen maar beamen!  Het was een aangename, gezellige en zeer leerzame dag.

Peter,
Nogmaals een welgemeende dank voor jou en je vrouw voor de gastvrijheid en initiatief!

Jos,
Bedankt om je vaardigheden en ervaring met ons te delen!

Michael, Loebaske en Doornroosje,
Toffe namiddag en leuke babbels!

Het resultaat mag er ook wezen:



Groetjes,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Citaat van: Peter op 08 november 2015, 18:32:19 PM
Prachtige en heel gezellige dag beleefd, dit vond ook mijn echtgenote trouwens.
Veel bijgeleerd om zelf bomen te maken, en mijn dank gaat dan ook in de eerste plaats naar Jos, die met oneindig veel geduld alles heeft uitgelegd, en dikwijls alles nog eens herhaalde, zodat "boom onkundigen" zoals ikzelf, het eindelijk snapten. Nu nog alles terug herhalen voor de echtgenoten die nu blijkbaar ook de smaak te pakken heeft.
Bedankt ook de forumleden die de, soms lange weg (soms heel korte weg :)) naar Hoboken gevonden hebben.
Citaat van: evan op 08 november 2015, 18:40:58 PM
Ik kan dit alleen maar beamen!  Het was een aangename, gezellige en zeer leerzame dag.

Peter,
Nogmaals een welgemeende dank voor jou en je vrouw voor de gastvrijheid en initiatief!

Jos,
Bedankt om je vaardigheden en ervaring met ons te delen!

Michael, Loebaske en Doornroosje,
Toffe namiddag en leuke babbels!

Het resultaat mag er ook wezen:



Groetjes,

Evan

Hier is alles geschreven wat ik alleen maar kan beamen.
Ik was omstreeks 18.00 thuis, geweldige dag.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

BC911

Mooi resultaat mannen. Ik zit alvast te wachten op het stappenplan dat jullie gaan uitschrijven en hier posten  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

evan

Dat heeft Jos hier al meer gedaan op het forum en in MSM.  Persoonlijk ga ik mn Latijn hier niet in steken dus ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

BC911

Was maar om te lachen, ik ben nog lang niet aan bomen toe  ;). Als het zover is ga ik wel even zoeken op het forum.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

loebaske

Bedankt Peter en echtgenote voor de gastvrijheid...

Bedankt Jos voor de vakkundige uitleg en denk het nu onder de knie te hebben..
het was een aangename namiddag met oude gekende en meteen ook aangenaam kennis gemaakt met nieuwe forum leden,

post hier straks wel enkele beeldjes...

grove den

#40
Zo alles is weer ingeruimd en staat terug op zijn plek... :)

Het is wederzijds, ook jullie bedankt-Eric (Loebaske),Michaël  (Michaël),Evan  (Evan),Dennis en onze  gastheer Peter  voor het rustig en geduldig  aan horen van de uitleg van deze toch wel niet zo makkelijke "materie"!
Je kon af en toe een speld( of afknipte bloemistendraad) horen vallen! bijna helemaal  "zen" 8)
De dag vloog voorbij  en op het eind leek het er inderdaad verdacht veel op dat het "belauben" uiteindelijk een "fluitje van een cent"kan zijn, zekers de sparren!
Had nog graag veel meer willen uitleggen/tonen over de verschillende benadering/bewerking van de geraamtes bertreffende de verschillen in bouw van esdoorn...eik...beuk...spar en zilverden en  het maken/tonen van de "snelle" struiken .
Misschien een andere keer dan maar.Het was veel informatie gepropt in een 1/2 dag....nu even laten bezinken en dan experimenteren ermee!
Ben benieuwd naar de resultaten ook  op langere termijn! ;)


Jos

loebaske

De meester die met heel veel  geduld alles uitlegt...  ;)



Een grove den in detail



en ja...dat ook...






grove den


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Citaat van: grove den op 08 november 2015, 21:27:32 PM

Had nog graag veel meer willen uitleggen/tonen over de verschillende benadering/bewerking van de geraamtes bertreffende de verschillen in bouw van esdoorn...eik...beuk...spar en zilverden en  het maken/tonen van de "snelle" struiken .
Misschien een andere keer dan maar.Het was veel informatie gepropt in een 1/2 dag....nu even laten bezinken en dan experimenteren ermee!
Ben benieuwd naar de resultaten ook  op langere termijn! ;)


Jos

Ik ben zeker in voor een vervolg!
Mooie reportage Eric.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154