Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ESU Lokprogrammer aan Lokpilot Fx V3 : dood...

Gestart door eve, 02 augustus 2015, 09:35:01 AM

Ben

Citaat van: eve op 02 augustus 2015, 09:35:01 AM

De decoder wordt zelfs niet meer herkent door de LokProgrammer, de JMRI/SProgII en de D&H-programmer.


Citaat van: eve op 02 augustus 2015, 10:11:41 AM

Het probleem is dat alle 3 de programmers zeggen dat er niets op het programmeerspoor staat.


Dat had ik al begrepen. ;D

Nogmaals. Er is geknutseld aan de uitgangen, in ieder geval is er gedimd of een poging daartoe gedaan. Het kan zijn dat er dan geen ACK vanuit de decoder naar de programmer komt omdat er nauwelijks stroom wordt afgenomen en de software meldt dan "geen lok" of iets wat daar op lijkt. Ik kan het hier simuleren met een V3 decoder.

Een reset helpt dan en bij een V3 doe je dat het best met de software die daarvoor aanvankelijk ontwikkeld is namelijk:

Citaat van: Ben op 02 augustus 2015, 10:06:00 AM

De oplossing kan zijn de oude LokProgammer software V2.7.9 toepassen.


Gr, Ben.

eve

Overmorgen woensdag zal een resetpoging van de Esu Fx V3 decoder met software 2.7.9 gebeuren.

Erik

eve

Het resetten is mislukt.
Ik ga voorstellen de ESU te vervangen door een TAMS...

Erik

ERVIN

Lijkt mij een prima idee Erik , en waar vind ik zo'n Tams , want met dit type decoder heb ik totaal geen ervaring. ???

eve

Er zit er één in uw M6-rijtuig...

Maar jij moet een er een hebben met een  MTC21 interface, tenzij we die eruit breken natuurlijk...

Erik