Reeks 9901

Gestart door Peter, 26 juli 2015, 20:03:49 PM

Peter

Heeft er al eens iemand geprobeerd om het kleine broertje van de HLD reeks 91, namelijk dat kleine diesellokje of loktraktor namelijk de reeks 9901 na te bouwen. Heb ondertussen de foto's in het magazine " Op de Baan " nummer 43 terug gevonden maar kan deze helaas door  hun copyright hier niet plaatsen.
Mischien dat Rixkerail (Eric) dit wel mag of kan 
Met vriendelijke groeten
Peter



Sicco

#3
Dat is een gelijkaardige loc maar niet de originele 9901. De 'reeks 99' bestond uit slechts één exemplaar, inderdaad de 9901, die alleen enkele jaren bij een bedrijf in de Scheldehaven van Brussel heeft gereden.

groet Sicco

Peter

#4
Inderdaad Sicco.
De "echte" 9901 werd in 1981 door de sloper A.Stevens, waar zij vanaf 1974 in dienst was, gesloopt.
De andere 26 die hier in Belgie hebben gereden (enkelen zijn nog steeds in gebruik) bij diverse firma's zijn gelijkaardige lokjes, maar niet identiek.
De echte 9901, gebouwd in 1957 Klöckner-Humboldt-Deutz, is trouwens door de NMBS in 1971  overgekocht van de firma Ideal Standard.
In het nummer 43 van "Op de Baan" staan trouwens verschillende foto's van het lokje in NMBS livrei (groen met gele lijnen) en een hele reeks van dat  lokje in kleuren van diverse bedrijven (soms heel kleurrijk)

Ondanks dat deze lokjes in Duitsland gebouwd zijn, is mij geen Duitse modelspoorfirma bekend die dit in H0 heeft gebouwd
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Bij een clublid van MTD is dat locje al een tijd een droomproject ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

Hallo iedereen,
de vermaledijde 9901, helemaal vergeten dat die ooit bestond !
Ik heb zelf geen foto's en geen carte blanche van tsp om die te plaatsen.
Meestal volstaat een telefoontje (of mail) met de redactie wel om die te verkrijgen hoor ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

#7
Bedankt alvast voor de moeite Eric,

Ja, soms zijn die mensen van de PFT/TSP niet van de bereidwilligsten., en dat is hun goed recht natuurlijk.

Wat een model betreft: er bestaat een ongeveer gelijkaardig modelletje in H0. Je zou het chassis kunnen gebruiken en mischien de motorkap.
De rest moet wel zelf gebouwd worden.
Alleen....... de prijs...... 548,00 euro (DC) ook te krijgen in DCC en....met sound, maar dan.........rond de 700,00 euro
Zie op onderstaande website:

http://www.nord-licht.com/realshop/product_info.php?products_id=247&osCsid=2ib14t3jvhfvilp9ovtm6kkho0
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Peter kan je bij je linkook even de rest van het navigeren zetten want je krijgt enkel de introductie pagina te zien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Citaat van: Peter op 29 juli 2015, 18:50:35 PM
zo beter?

Veel beter, maar zo hoort het ook als je een link naar iets plaatst vind ik.

Hartelijk dank.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Misschien is de 9901 wel een mooi model voor David als hij toe is aan een nieuw project!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Ik ga David er niet mee lastig vallen. Die heeft al werk genoeg.
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

    [ aan Peter V.,     u heeft PB/PM ]