Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

eddy


philippe_007

id, ziet er leuk uit, heb je deze van scratch gemaakt?  uit de losse pols? Of met een plan erbij met de maten

Michiel

Het is vooral uit de losse pols: koperplaat, schaar, vijl en zere vingers van het plooien. Ik heb natuurlijk wel de algemene maten bekeken om te zien of het een beetje past op een onderstel van een baureihe 01, maar voor de rest is het bouwen op gevoel, en op het oog schatten of het een beetje goed overkomt kwa verhoudingen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

Top, vind dit wel leuk zulke dingen maken.... Als ik eens veel tijd heb :-)

RD25

#1984
Hallo Michiel : Bruxelles - Tervueren - 1957

foto : Bricmant (Walravens)/FB

een plus :

foto : Walravens/FB

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

Bernard, enorm bedankt voor deze foto's. Ik heb deze nog nooit eerder gezien, en tonen heel interessante hoekjes van het station. Ze komen goed van pas. Nogmaals dank.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Vooral het hekwerk en het aankondigingsbord zijn razend interessant !

Herwig

Is slechts een detail en nauwelijks te herkennen op de foto van 1957,   maar wat zou dat voor wiel zijn geweest links op de foto, onder het perron ?  Om iets op te spannen ?   Of een losse wagenas op een platte wagen ?

RD25

Citaat van: Michiel op 20 februari 2018, 08:36:27 AM
Bernard, enorm bedankt voor deze foto's. Ik heb deze nog nooit eerder gezien, en tonen heel interessante hoekjes van het station. Ze komen goed van pas. Nogmaals dank.  :)

gedeeld plezier



(Quartier Léopold - Ixelles en 1957.) van  Walravens/FB
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

Ook deze twee plaatjes zijn heel inspirerend, vooral omdat ze de hoek van het station laten zien waar ik op het moment mee bezig ben. Weer enorm bedankt voor deze foto's, Bernard, want ze zijn niet makkelijk te vinden, en zeker niet die van de ander hoekjes van het stationsemplacement.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: Michiel op 03 maart 2018, 21:21:35 PM
Ook deze twee plaatjes zijn heel inspirerend

Absoluut! ... en niet alleen voor dit project ...  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

pandur

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

Herwig

« Reactie #1992 Gepost op: Vandaag om 21:17:16 »           Citaat ivm   "previews"  :
zie http://www.modelspoormagazine.be/Previews/boeken/Trains1950.pdf  pagina 81 of 8 voor het .pdf
bestaat    niet    in de nederlandse versie http://www.modelspoormagazine.be/Previews/boeken/Treinen1950.pdf

----------------

>    In de gedrukte Nicolas-fotoboek  "Jaren 1950"  zien we effectief op blz. 80 en 81  twee zw/w-foto's van de  "BT" .

blz. 80 :  eindpunt Tervuren met de aansluiting met de NMVB-tram.
blz. 81  : kopstation Leopoldswijk ( =  "Brussel-Luxemburg"  )   A°1953