LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Mij lijken de opgeplooide snoeren ook ongevaarlijk. Ze zijn al bijna 7 jaar zo opgesjort en gebruikt zonder enig probleem. Met mijn tuinhaspel en grasmachine doe ik dat dus heel bewust niet. De hele haspel wordt dan afgerolt vóór gebruik. Maar dat zijn andere omstandigheden. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En zo ziet het er dus uit: ingeklapt om te rijden, en uitgeklapt om aan te werken. Stekkers om de voedingslijnen van de baan, en de segmenten onderling,  te verbinden zijn in bestelling. Een extra occasie-transformator hoop ik morgen te scoren op eBay. De bedradingswerken liggen dus een beetje stil.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

krisds

Citaat van: Michiel op 01 september 2017, 21:36:23 PM
Deze avond heb ik de sporen over de 3de segmentovergang gesoldeerd. Ik zie hier op de foto dat ik nog vergeten ben om de strips met een paar extra verstevigingsschroefjes vast te zetten. Nu is het alleen nog maar gelijmd (Patex contactlijm). De isolatiesleufjes tussen de sporen moet ik ook nog snijden. Merk op dat de sporen hier al doorgeslepen zijn en dan de bakken weer tegen elkaar zijn geschoven.


Waar kan je die strips printplaat vinden? Ik krijg mijn printplaat niet zo strak doorgezaagd over de lengte.

Michiel

Ik heb de gewone eenzijdige printplaten gekocht bij de Chinees van 10x15cm (printplaat is 10x15, niet de Chinees). De dikte is 1.2mm, iets dunner dan de gebruikelijke 1.5mm, om precies onder de sporen zonder bielzen te kunnen schuiven (Peco code 55). Met een breekmes kras ik dan over de hele lengte een groef, en ook aan de onderzijde op dezelfde plaats. Dan kan je vrij makkelijk met een platbektang de strip losbreken. Dat gaat veel sneller dan met een dremel of zaag, en geen stof, behalve de kleine snijspaanders. Ik gebruik een goedkoop breekmes om te snijden, want het mes wordt heel snel bot met de glasvezels.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner


Michiel

Ik heb geen vaste Chinees, maar deze printplaten kwamen van bij Aliexpress.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

krisds

ok, morgen eens wat testen op restjes printplaat met een goedkoop breekmes proberen.

Michiel

Ik ben ervan overtuigd dat je deze methode handiger zal vinden dan slijpen of zagen. Maar ik hoor het wel.  ;)

En, ik ben klaar met het terugzetten van alle foto's in dit draadje. Na de Photobucket-holdup (blockeren van alle beelden mits betalen van 500$), heb ik alle foto's van dit draadje ondergebracht bij GooglePhoto. Er zijn een paar foto's die ik niet meer terug vind, en een paar bijdrages van jullie die ik niet kan aanpassen. Maar dit draadje is weer leesbaar!  OEF!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Tja ... een hoop werk Michiel maar je hebt er weer een leesbaar draadje van gemaakt. ;)
Groet Pierre.


RD25

Citaat van: Pierre op 14 september 2017, 11:33:42 AM
Tja ... een hoop werk Michiel maar je hebt er weer een leesbaar draadje van gemaakt. ;)

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Gerolf

Citaat van: Pierre op 14 september 2017, 11:33:42 AM
Tja ... een hoop werk Michiel maar je hebt er weer een leesbaar draadje van gemaakt. ;)

Bedankt !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#1526
Google heeft mijn website geblockeerd omdat ik regels zou overschreden hebben??!! Te veel foto's van blote treintjes, of van het bouwen van een eigenaardig modelbaanmeubel met ongekende doeleinden? Niet dat er veel mensen last van zullen hebben van deze blockage, maar toch vreemd dat Google mijn treintjes erg verdacht vindt.  :o ::)  ;D

EDIT: een paar uur nadat ik een klacht had neergelegd, is Google teruggekomen op z'n beslissing, zonder berichtje ter informatie, of verontschuldiging. Maar mijn website is weer in the ether.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De levering van beide duurde ongeveer 2 maanden, maar beide wel vriendelijk in de communicatie. Dit zijn de laatste 2 ballastmerken naast elkaar: Minitec en Spurenwelten.  En wanneer ik ze zo naast elkaar zie, heb ik zo men voorkeur (kleur is hier niet belangrijk, korrel en textuur wel). Het gaat telkens om het spoor op de voorgrond.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Vind die minitec wel iets hebben maar volgens mij net iets te fijn misschien.
Bij die spurwelten zie je wel beter de individuele steentjes, hangt er een beetje van af waar je het wilt gebruiken.

doomslu

Citaat van: Dirkh op 16 september 2017, 09:55:41 AM
Vind die minitec wel iets hebben maar volgens mij net iets te fijn misschien.
Bij die spurwelten zie je wel beter de individuele steentjes, hangt er een beetje van af waar je het wilt gebruiken.
Ik ben het hier grotendeels mee eens. Wellicht is Minitec de juiste grootte, maar het ziet er bijna zand uit.
Ik kan natuurlijk compleet mis zitten met die afmetingen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *