LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Ik veronderstel dat je reageert op de ombouw van railbus type 600 (ander draadje), maar inderdaad, het modelbouwplezier kunnen ze jou niet verkopen.

En het is niet de bedoeling om hier een "pareltje" van te maken. Ik probeer om op een vrij eenvoudige manier deze ombouw uit te voeren, een no-nonsens aanpak met illustraties en vermelding van de kleine obstakels die men onderweg tegenkomt. Een ombouw toegankelijk voor de meesten die toch eens de handen uit de mouwen willen steken. Het model wel zou goed moeten smoelen, dat wel.

Ik hoop dat ik een paar N'ers kan overhalen om het ook eens te proberen. En ze pikken eruit wat ze willen: vb niet digitaliseren, zonder het dak aan te passen, ... Het is als een buffet.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#991
Vandaag heb ik de werkzaamheden aan de baan hervat, met het monteren en aansluiten van de terugmelders van de helixen. De dradenwirwar wordt zo ook meteen onderhanden genomen: draden worden netjes samengebundeld en in kabelgoten weggemoffeld.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

blijft altijd een plezier om te kijken hoe netjes alles altijd is afgewerkt.

Aansluitdraden mooi bij elkaar gebonden, printjes mooi geplaatst...

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: 59erke op 01 april 2017, 14:27:38 PMblijft altijd een plezier om te kijken hoe netjes alles altijd is afgewerkt. Aansluitdraden mooi bij elkaar gebonden, printjes mooi geplaatst...
Citaat van: Steam.N op 01 april 2017, 16:27:48 PM
Heel proper werk !!!

Samengevat: goe bezig !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#995
Vandaag de volgende 2 terugmelders in elkaar gesoldeerd. De laatse 2 kitjes die ik hier nog had liggen. Ze zijn klaar om geplaatst en aangesloten te worden, en zo ook de tweede helix van volledige blokdetectie en -terugmelding te voorzien.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 03 april 2017, 00:26:49 AM
IC's in voetjes ... waar is de tijd  ::)

Inderdaad.  Maar in dit geval heb je tóch de ruimte nodig voor de schroef-aansluitingen, dus de grootte van de IC's maakt hier niet uit, hé ?  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

 ;D

Gerolf, jouw modelbaan past integraal op 1 printplaat van mijn terugmelders. Eén Ic-voet is groter dan een klein flatgebouw op jouw baan. We leven in een andere dimensie.

Trouwens, nu ik dit zo allemaal opsom, kleinbehuisden hebben geen excuus meer dat ze geen plaast hebben voor een modelbaan: 9x9cm is al voldoende.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 03 april 2017, 07:17:42 AM
... kleinbehuisden hebben geen excuus meer dat ze geen plaast hebben voor een modelbaan: 9x9cm is al voldoende. 

;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#1001
Bon, ik heb de draad weer opgepikt van waar ik gebleven was. De laatste 2 terugmelders worden bedraad. Daarna kan ik één voor één de blokken gaan testen op correcte bezetmelding, en adressen in Koploper ingeven.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#1003
Ik had even last met het ingeven van de adressen van de terugmelders. Sinds de firmwareupgrade van de Lenz handset LH90 blijken de Littfinki modules het adresprotocol niet meer te verstaan. Gelukkig ging het nog wel met een wisseladres in Koploper. Maar goed, ik ben weer vertrokken na een dagje sukkelen met adressen. Eén van de vier helixsporen zijn in Koploper volledig ingegeven. Nog drie te gaan...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Nu even een saai werkje, maar straks volledig functionele helixen en schaduwstations  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw