Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

#901
Pisa?  ::)  ??? ....positief als in: "Michiel's helix wordt cultureel erfgoed", of minder positief als in "Michiel's helix is net verzakt!"   ;)

Maar de bouwwoede van gisteren avond resulteerde in de aanzet van de overkapping van het schaduwstation. Deze structuur zal dienen om de segmentbakken te dragen die erboven op komen te liggen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knap beeld, Michiel !
Zeer ordelijk schaduwstation, en eenvoudige maar stevige constructie voor de bovenbouw ...
Ik volg je verdere bouwperikelen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#903
Bedankt Jean. Kwa stevigheid heb ik wel m'n reserves op het vlak van de kwaliteit van het hout. Ik zie de handel na verloop van tijd nog krom trekken bij het uitdrogen. Maar het is allemaal geschroefd, dus kan ik het vrij gemakkellijk opnieuw maken, of slechte stukken vervangen.

Ondertussen is het frame klaar. Sneller dan ik had ingeschat. Ik moet nog mijn boodschappenlijst opstellen voor de planken van de segmentbakken zelf. Dat wordt vannavond een sessie meetkunde en rekenen...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Citaat van: Michiel op 07 februari 2017, 08:44:01 AM
Pisa?  ::)  ??? ....positief als in: "Michiel's helix wordt cultureel erfgoed", of minder positief als in "Michiel's helix is net verzakt!"   ;)


Positief natuurlijk. :)

We kijken alvast uit naar het vervolg!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mahtoska1

Stevige bouwsel. Daar ga je nog jaren plezier van hebben. In de loop der jaren kan je dan het thema aanpassen. Ik dacht dat dat de bedoeling was.

Michiel

#906
Ahah! Ik heb het hout gekocht voor de 5 modulebakken. Ik weet weer wat doen vor de rest van de winter.  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske


vyncky

Citaat van: Michiel op 11 februari 2017, 11:44:39 AM
Ahah! Ik heb het hout gekocht voor de 5 modulebakken. Ik weet weer wat doen vor de rest van de winter.  ;D


Die bakken steken waarschijnlijk op het einde van dit weekend in elkaar  :P!

Ik vindt je concept eigenlijk goedgevonden. Ideaal ook voor mensen met weinig plaats!

Succes!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

OlivierV

Citaat van: Michiel op 11 februari 2017, 11:44:39 AM
Ahah! Ik heb het hout gekocht voor de 5 modulebakken. Ik weet weer wat doen vor de rest van de winter. het weekend ;D

Zo, dat foutje even rechtgezet. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

RD25

Citaat van: vyncky op 11 februari 2017, 11:55:19 AM
Citaat van: Michiel op 11 februari 2017, 11:44:39 AM
Ahah! Ik heb het hout gekocht voor de 5 modulebakken. Ik weet weer wat doen vor de rest van de winter.  ;D
(...)
Ik vindt je concept eigenlijk goedgevonden. Ideaal ook voor mensen met weinig plaats!

Succes!

Yannick

+1 voor een groot succes  ;)

Citaat van: OlivierV op 11 februari 2017, 12:27:22 PM
Citaat van: Michiel op 11 februari 2017, 11:44:39 AM
Ahah! Ik heb het hout gekocht voor de 5 modulebakken. Ik weet weer wat doen vor de rest van de winter. het weekend ;D

Zo, dat foutje even rechtgezet. :)

ahahahah.  :D
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

#911
@Eric, winterslaap?  ;D Hmmm... nee, toch niet. Dat zou zonde zijn van de tijd.

@Olivier, bedankt voor het rechtzetten van de lapsus.  ;D ;D ;D

Yannick en Bernard, bedankt voor de aanmoedigingen.  ;)

Ondertussen kon ik de planken niet zomaar lui laten liggen. Met alleen maar naar kijken springen ze niet vanzelf in doos-vorm, dus werden ze met zachte dwang op hun plaats gezet, en gehouden met wat lijm en schroeven. Het was wat zoeken naar een techniek, maar de eerste zit alvast in z'n ruwe vorm vast.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TBCédric

Je bent al een aardig eindje onderweg! En al een zeer mooi bouwwerk dat er staat!
Ja Michiel, ik denk dat je toch beter tegen morgenavond al de bakken al klaar hebt én nog een voorlopig spoortje hebt liggen. Je bent niet de enigste die een treintje en vorderingen wilt zien hoor!  ;D 8)

Knap en sterk bezig! Ik ben benieuwd of mijn project ook zo snel uit de startblokken zal geraken...
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

Het leukste aan een modelbaan vind ik het bouwen van de scenery en het automatiseren van het verkeer. Het houtwerk niet zo plezant en interessant, maar nodig. Ik probeer er bewust zo snel mogelijk doorheen de ploerten, opdat het leuke werk eindelijk kan beginnen.

Op het eind van het weekend heb ik mogelijk een 3-tal bakken klaar, maar de centrale bak is een stuk ingewikkelder, en zal als een sluitsteen in een gotische boog moeten functioneren. Ik ben benieuwd of m'n idee gaat werken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Freek

Ik vermoed dat je met een omgekeerde trapezium gaat werken? Moeten de 2 aansluitende dan ook geen schuine zijde hebben?
Of heb je een andere oplossing in gedachte?