Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Urbanie, wah paas'de? Noste weik?
Belange ni, Gemaine. Daen grute kluns es troeger dan ons carrecollen!
Kweit 'et, Urbanie, moh 'k zou toch dees attraction wille probeire.
Germaine, da durfde toch ni?
Urbanie, oep de rusp van Brussel Kermes em'ik uuk ni bang, zenne.
Vannagest, Germaine, da was nog me den Alfons!
... Ah, den Alfons... da was ne keirel, hè Urbanie?
Germaine, Alfons is ribbedebie, foetsi van dien eigensten dag.
Straf hé, Urbanie, da'em maen mosselen in de rusp ni lustte!?


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Fantastisch, zowel de commentaren van de beide dames als de helix zelf.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

#874
Ik ben tussen de soep en de patatten door begonnen aan een maquette van de toekomstige modelbaan (schaal 1/10). Het wordt niets prachtigs. Gewoon een werkstuk, vooral om het relief in te schatten. Brussel-Luxemburg ligt in een slenk, en het is een beetje aftasten hoe hoog, hoe steil, hoe diep het allemaal moet worden. Terplekke gaan heeft geen zin meer. Alles is onder de grond gestopt, met de torens uit glas en staal van de Europese Raad/Commissie/Regering (schappen wat niet past) er boven op.

Dit is een eerste aanzet, een houten plakje met wat gipspleister...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Een model van het model is erg nuttig, vooral bij grotere projecten als het jouwe.
Ga je er mock-ups van gebouwen op zetten ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Mock-ups van de belangrijkste gebouwen komen er zeker op, evenals de perrons en de toegang ervan. Ook een paar refentiestraten in combinatie met bruggen en overwegen. En als laaste een paar huizenrijen op de heuvel, passen en zien of de schikking en het zicht relatief overeenkomt met de de foto's. Ook wil ik zien hoe diep de geul moet worden waar de sporenbundel in ligt. Het wordt vooral natte-vingerwerk: schatten en zoeken naar iets dat er niet al te geforceerd uit ziet (geforceerd = te diepe geul, te stijle helling, te hoog tallud, ... een berglandschap dus)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Zeer nuttig idee.
Ga ik ook doen, als ik terug aan de thuisbaan begin te werken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#878
So close!...

Nog één winding en ik ben boven. Mogelijk zal dit weekend HET weekend zijn...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

Perfekt, wonderfull, congratulations, ..........  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Gerolf

Citaat van: Michiel op 03 februari 2017, 21:09:13 PM
Nog één winding en ik ben boven. Mogelijk zal dit weekend HET weekend zijn...

Ik wens je een fantastisch weekend, Michiel  8)  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Michiel,

Mooi!  Veel succes en bouwplezier dit weekend!
Groetjes, Peter


OlivierV

Hup hup Michiel!

Nog eentje om het af te leren!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mahtoska1


Steam.N

Citaat van: Gerolf op 04 februari 2017, 10:27:43 AM
Citaat van: Michiel op 03 februari 2017, 21:09:13 PM
Nog één winding en ik ben boven. Mogelijk zal dit weekend HET weekend zijn...

Ik wens je een fantastisch weekend, Michiel  8)  :)

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }