LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

RD25

Citaat van: Michiel op 09 december 2016, 08:57:29 AM
(...)

Maar ik ben opgelucht dat het helix-rijden volledig binnen de verwachting valt. En terwijl de eerste helix ingereden wordt, kan ik aan de tweede helix verder bouwen.

goed nieuws  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

#842
Wegens diverse omstandigheden werden de werken aan de modelbaan tijdelijk gestaakt, maar de rommel is terug! Dat wilt zeggen dat ik weer bezig ben. De tweede helix is in aanleg...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Net als de helix zelf zijn de verwachtingen in stijgende lijn  ;)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#844
 ;D Goed gevonden, Gerolf. En de lijn is stijgende, want het is weer weekend, dus knutseltijd. Maar het blijft steeds hetzelfde verhaal dat ik kan vertellen... komt ooit een eind aan. De aanhouder wint, en ontvangt dan twee spiralen...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

#845
https://www.youtube.com/watch?v=6DLU22_AUg8

Maar wel netjes, doe maar verder, rondje na rondje!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Ja Olivier:  "...rond en rond en rond... als een leeuw in een kooi."  Maar, om het de woorden van Ramses Shaffy te zeggen: https://www.youtube.com/watch?v=tHZvSJ9OVZE
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


59erke

Michiel, je moet maar denken eens de helix af is kan je uitkijken naar een nieuwe uitdaging met deze keer rechte rails
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 januari 2017, 20:04:29 PM
https://www.youtube.com/watch?v=wREBD2og5iY  ;)
Inderdaad peter, maar vergeet niet: "what goes up..." ... https://www.youtube.com/watch?v=LI8NDA_-zOo  ;D

@Koen, het concept voor de bovenbaan is gerijpt is m'n hoofd. De eerste uitdaging is een eigen systeem om segmenten passend te laten aansluiten op de millimeter met uitgelijnde sporen (vertikaal en horizontaal), en toch makkellijk uitneembaar om eraan te werken zonder dat de zijkanten (met helixen) opzij moeten, want dat zijn vaste blokken. Ik kijk al uit naar de realisatie van m'n idee, en of het gaat lukken.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

#850
je zal dan toch iets van speling moeten hebben. Want anders beschadig je je rails bij het uittrekken van het segment. ;)

Op de club (en thuis) reeds enkele herstellingen moeten doen na het uitnemen van een segment, en dat is zonde als de scenery klaar is! want die herstelling blijf je zien!

thuis kan ik de uiterste bak een beetje scheeftrekken. Dat levert enkele cm op, wat genoeg is om geen beschadigingen te krijgen.

hoe je dat bij u moet doen.... geen idee

succes met de verdere helix bouw ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#853
't Is weer weekend, dus 3 keer raden waar ik weer mee bezig ben...  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Citaat van: Michiel op 14 januari 2017, 12:05:10 PM
't Is weer weekend, dus 3 keer raden waar ik weer mee bezig ben...  ;D

Running around in circles...  ;) ;)

Maar ondertussen ben je wel weer bezig aan je droom  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.