Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

vyncky

Citaat van: Michiel op 31 mei 2016, 07:34:48 AM

Ik snap niet hoe de omwisseling van 2K2 en 47 Ohm kan gebeuren bij Conrad. Dat is toch allemaal geautomatiseerd? Maar geen erg. Ik bestel wel opnieuw.


Misschien even een mailtje sturen? stel dat er een gans lot fout is, dan krijg je terug de foute weerstanden...

Citaat van: Michiel op 31 mei 2016, 07:34:48 AM
En nog een kleine tegenslag. Mijn Windows7 werd door Microsoft zonder mijn toestemming naar Windows 10 geüpgrade! Zomaar, hops, toen ik de computer liet aanstaan tijden 3 uur afwezigheid. Smeerlappen zijn het, DIEVEN die mijn W7 licentie hebben gestolen! Ik heb een oude PC uit de kast getrokken en een illegale W7 op moeten zetten om m'n modelbaan te kunnen besturen. Met W10 gaat dat niet. Geen werkende driver gevonden voor de Lenz LI-USB interface.

ook niet via de compatibiliteitsmodus. met een oude scanner lukte dit wel. misschien met je Lens interface ook...?
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Je blijft er ondanks de tegenlagen toch positief tegen aankijken Michiel.
Ik blijf je werk in ieder geval bewonderen

Citeer
...
En nog een kleine tegenslag. Mijn Windows7 werd door Microsoft zonder mijn toestemming naar Windows 10 geüpgrade! Zomaar, hops, toen ik de computer liet aanstaan tijden 3 uur afwezigheid. Smeerlappen zijn het, DIEVEN die mijn W7 licentie hebben gestolen!
...

Ik heb hier net hetzelfde gehad, alleen ik was er wel bij, dus gewoon geforceerd afgesloten om de download te stoppen en terug opgestart met herstelpunt. Vanaf nu ook het automatisch downloaden van updates afgezet.

Je zou normaal terug moeten kunnen naar W7, maar vraag me niet hoe.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Eenmaal W10 volledig en succesvol geïnstalleerd, kan men niet meer terug. De oude W7 licentie wordt dan door Microsoft geblockeerd en onbruikbaar gemaakt (heb ik ergens gelezen). Het is een één-richtingsstraat waar je mee moet met het dictaat. Mijn W7 licentie is gestolen en definitief vernietigd door Microsoft. Maar ik moet zeggen dat, behalve de Lenz interface, tot nu toe al de rest wel blijkt te werken. Ik heb niet geprobreerd om de Lenz LI_USB driver in compatibility mode te installeren. Niet aan gedacht, en heb ook niet meteen een idee hoe ik dat zou moeten doen. Maar soit, Ik heb nu een W7 systeem die werkt om m'n modelbaan te sturen. We zijn weer in de running.  8)

Bij m'n dochter heb ik de W10 installatie wél kunnen onderbreken (Microsoft op heterdaad betrapt!), en W7 werd dan automatisch via een herstelpunt weer gerestaureerd. Dat gaat dus gelukkig wel, maar men moet er snel bij zijn!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


Dirkh


Michiel

Dirk, bedankt voor de twee links. Ik zal eens zien wat ik ermee kan aanvangen: ofwel met de nieuwe driver van Lenz naar W10, ofwel met de tijdelijke optie terug naar W7. Dat onderzoek ik binnenkort.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stieven76

Citaat van: Michiel op 31 mei 2016, 09:39:21 AM
Eenmaal W10 volledig en succesvol geïnstalleerd, kan men niet meer terug. De oude W7 licentie wordt dan door Microsoft geblockeerd en onbruikbaar gemaakt (heb ik ergens gelezen). Het is een één-richtingsstraat waar je mee moet met het dictaat. Mijn W7 licentie is gestolen en definitief vernietigd door Microsoft. .....

Bij m'n dochter heb ik de W10 installatie wél kunnen onderbreken (Microsoft op heterdaad betrapt!), en W7 werd dan automatisch via een herstelpunt weer gerestaureerd. Dat gaat dus gelukkig wel, maar men moet er snel bij zijn!

Klopt niet helemaal. Normaal gezien kan je tot 1 maand nadat je Win10 geïnstalleerd hebt nog terug keren naar je vorige Windows versie. Ik heb dit een aantal maanden geleden bij mijn schoonvader gedaan. Hij had eigenlijk per ongeluk Win10 geïnstalleerd en kon er niet zo goed mee overweg. Ik heb zijn pc dan een week of 2 later terug naar de vorige versie gezet. Die optie stond ergens bij Update & Security.

HIer de link van MS zelf: http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-10/going-back-to-windows-7-or-windows-81

Michiel

Dit weekend niet echt kunnen profiteren van quality-time (lees modelbouwtijd). Links en rechts wat prutsen maar niets doelgericht.

En ik zit nog met het vraagstuk waarom m'n S3/6 (De Belg) plots als dood op de sporen bleef staan. Eergisteren reed ze nog rondjes. Gisteren deed ze niets meer. De programmer ziet geen decoder, maar er is wel signaal tot op de decoder. Motor doet het ook. Decoder gesneuveld, zomaar??? Lijkt me vreemd. Dus deze loc ligt nog op haar rug in de ziekenboeg...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Eindelijk! De examenperiode is achter de rug. Met de 4 schoolgangers hier waren het druk gevulde dagen: bijstaan, uitleggen, handje toesteken, aanmoedigen, verzorgen, overhoren, ... 't Is voorbij! Overmorgen vertrekken we voor een maandje naar tropische oorden. De modelbaan staat er een tijdje verlaten bij. Eind juli zal ik de draad weer kunnen oppikken. Tot dan!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Veel plezier daar in de tropen en hopelijk wat droger weer daar dan hier in Belgie.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 24 juni 2016, 11:19:40 AM
Veel plezier daar in de tropen en hopelijk wat droger weer daar dan hier in Belgie.

+1
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Geniet van de vrije momenten met de familie Michiel. Die baan zal er heus nog wel staan als je terug thuis komt en ondertussen kunnen de ideeën verder rijpen  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

Citaat van: SuSke op 24 juni 2016, 12:45:22 PM
Geniet van de vrije momenten met de familie Michiel. Die baan zal er heus nog wel staan als je terug thuis komt en ondertussen kunnen de ideeën verder rijpen  ;)

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#629
Zo! Ik ben weer terug in het aangenaam frisse België. Heerlijk! Meteen kan ik de staat opmaken van de baan na een goede maand afwezigheid. Waar was ik gebleven? Wat werkt er nog, wat werkt er niet meer...? Dat wordt spannend proberen... wat opruimen, alles checken, spanning aanleggen, Koploper opstarten... en dan zien waar het fout loopt... Blij weer thuis te zijn!  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)