Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

ERVIN

Ik heb 8 keerlusmodules van Rosoft , prima materiaal hoor!!  ;)

Veel succes met het aansluiten Michiel.

OlivierV

Citaat van: Michiel op 24 maart 2016, 13:26:41 PM
Bedankt, Bert en Philippe.  :)

Olivier, je kan één keerlussituatie (keerlus, keerdriehoek,...) sturen per keerlusmodule, ook met die van Rosoft.  ;)
Bedankt voor de informatie, het is dus zoals ik dacht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

#392
Vandaag bezig met zagen (m'n vrouw had daar onlangs nog een opmerking over...  ::)). Berekeningen voor de helix-constructie werden gemaakt. De MDF plaat werd aangeschaft. De maten werden met potlood uitgezet. De eerste uitgezaagde segmenten werden met spanning (figuurlijk) naast elkaar gepuzzeld om te zien of m'n wiskunde nog deugt. Het blijkt te kloppen. Oef!




groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Mooie spiraal Michiel, en je hebt je meetkunde blijkbaar nog steeds in de vingers, en dat geldt duidelijk ook voor het zaagwerk.

Welke dikte van mdf heb je genomen en waarom naar mdf ipv naar 3mm multiplex?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

#394
Bij de bouwmarkten hier haden ze geen 3mm multiplex, maar 4mm of dikker. Dan maar MDF van 3mm. Jammer maar het kon niet anders.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#395
Vandaag bezig met de bouw van het tijdelijk viaduct. Het is snelbouw met kartonnen pijlers, en het ligt nogal wobbelig, maar het dient enkel om het schaduwstation te testrijden. Later wordt het weer afgebroken.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

ziet er al redelijk indrukwekkend uit Michiel.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Ben

Spannend moment Michiel. Altijd leuk als de eerste treinen gaan rijden na zoveel bouwinspanningen.

Gr, Ben.

Michiel

De tussensprint is een beetje vroeg ingezet, want het is nog een stevige klus voordat de treinen werkelijk kunnen gaan rijden, maar ik kijk er naar uit. Het is sinds 2010, toen ik mijn baan Saraan heb weggedaan, dat ik nog echt rijdende treinen had. Ja, tusendoor wat heen en weer voor de loods, of wat rondjes testrijden, maar meer niet. De honger is dus groot.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dat tijdelijke viaduct is ferm gevonden. Hopelijk staat hij er niet zo lang als dat ding ooit in Antwerpen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Citaat van: Gerolf op 31 juli 2015, 01:40:42 AM
...Dat je niet onmiddellijk onderaan (=doorlopend) kan testrijden is maar een tijdelijk probleem, en weegt niet op tegen al die kruisende wissels. "Boven" een dubbel spoor leggen kan een tussenoplossing zijn...
Je had de oplossing van het viaduct al in juli voorgesteld... althans, zo had ik het begrepen.  ;)

In Brussel kennen we die "tijdelijke" viaducten ook: bijvoorbeeld de Leopold II laan (mogelijk 30 jaar gestaan, gelukkig nu weg). De mijne zal er misschien een jaartje of zo staan. Tijd om wisselaandrijvingen te installeren, en servosturingen DCC per Arduino te ontwikkelen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

efl045

Citaat van: Michiel op 29 maart 2016, 11:23:53 AM
In Brussel kennen we die "tijdelijke" viaducten ook: bijvoorbeeld de Leopold II laan (mogelijk 30 jaar gestaan, gelukkig nu weg). De mijne zal er misschien een jaartje of zo staan.
Met de (slechte) staat van de Brusselse tunnels staan de viaducten er straks weer... Iets voor LX2020?  ;)

Michiel

 ;D Inderdaad, maar LX2020 zou een beetje saai worden. Brussel-Luxemburg is herleid tot een paar doorgaande sporen, en werd volledig onder de grond gestopt. Dus een saaie modelbaan met zicht op een uitgekleed en gestereliseerd stationsgebouw zonder treinbeweging. Ik hou het bij het vuile en drukke LX1920. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Citaat van: 59erke op 28 maart 2016, 16:19:18 PM
ziet er al redelijk indrukwekkend uit Michiel.

Laat dat redelijke maar weg, heel indrukwekkend! Ik volg.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154