LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

59erke

Tamiya wordt hier ook altijd gebruikt, super tevreden van.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

#1951
Oops, ik zat gisteren steeds te verkondigen dat ik "Faller lijm met naald" gebruik, dat moet dus "Revell met naald" zijn. Dikke Lapsus. Maar ik heb gisteren een potje Tamiya Extra Thin gekocht bij de modelbouwboer op de hoek (dikke Solden, maar niets N, enkel Märklin H0 zo snel bekeken, zut!), maar geen gelegenheid gehad om te knutselen. Hopelijk gunnen de kinders me vanavond meer eigen tijd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Citaat van: INFO op 22 januari 2018, 19:59:08 PM
...Contact opnemen met Erwin Kooij en het wordt opgelost.
Ik mag geen email adressen opvragen op het Koploperforum zolang ik niet ingelogd ben. De inschrijvingsprocedure loopt fout, en kán me dus  niet inloggen. De admins reageren niet, en het email adres van E. Kooij kan ik dus niet opvragen. Het lijkt een beetje een dooie boel ginder, of wordt email naar admin misschien per toeval niet meer geforward naar betreffende personen? We zien wel...

Ik blijf geduldig verder wachten op reactie van een admin van het Koploperforum ...  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


Michiel

Thanks Ben. Ik zal Mr. Kooij een mailtje sturen. Nú zal het wel los lopen... alle vertouwen.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#1955
Behalve de deur en het glaswerk is de voorgevel van het seinhuis nu wel klaar, nu de rest nog. (Ik zie nu op de macro dat ik hier en daar nog mag opkuisen; braampjes, hoeken,...)



Germaine, goe da me terug zaen... Twie doage oep daen traen!
Urbanie, A schult! Florence in den Italie is ni ons Florence van d'Huugstroat.
Germaine, da weit ik, moh daen conducteur wist da ni!
Urbanie, daen conducteur wist wá ni?
Wel Germaine, 'k vroeg 'm d'iersten traen noh Florence, en da was diezen blaave.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

INFO

Michiel,

Heb je mijn aanbeveling binnen koploper al uitgevoerd?
Heb je daar overigens al een paar keer persoonlijk naar gevraagd, maar ook jij reageert niet.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Michiel

#1957
Hoi Wim,

merkwaardig, want ik heb je al twee keer geantwoord per email, kwasie onmiddellijk na je vraag. Ik had je ondertussen nog een paar emails gestuurd met uitleg (6), maar ook geen antwoord gekregen. Ik veronderstelde dat je een paar dagen weg was.

Maar om kort te zijn, nee, de optie die je voorstelde heeft geen enkele invloed. En de spookmelding is heel makkellijk te genereren in Koploper. Rij met een lok een stopsectie in, en zorg dat alle wielen in die sectie zitten. Na ongeveer 4 seconden genereer je een bezetmelding in de aanmeldsectie van hetzelfde blok, en pats! Spookmelding.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

[   "...Twie doage oep daen traen! ..."          Nog 'n chance dat 't ne wagon-lit was  ]

Michiel

Deze ochtend de laatste partij muren van deze reeks gekrast. Deze keer in modelgips, en dat is duidelijk een stuk fijner.



Marcel, oep den Orient Express per abboas nor Florence, en terug?
'k zeg a, Armand, meh deis twie niks dan ambras.
En veu nikske, Marcel?
Toet Armand, veu nikske, 't is te zegge, zemme service gedoan.
  Zemme twie doage carrecolle kleir gemokt, en geserveird.
Deju, Marcel, en de voyageurs!? ...hmmm... Ocherme, de voyageurs...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel



Germaine, na emme we Florence nog altae giene bonjour gezaet!
Urbanie, 't is goe, moh na gomme te pikkel!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Michiel, stuur de spoorwegpolitie eens naar die twee 'Simonnen'.  Spoorlopers!  ;)  :D



Michiel, knap werk!  Volgens de foto kantelt je seinhuis nog wat over, maar dat breng je zeker in orde.
Wees voorzichtig met het kleuren: je gebruikt blijkbaar twee verschillende materialen.  Je wand is gips en je bakstenen steunen zijn?  Geen gips in elk geval.
Mijn raad (neem die voor wat het is): fixeer je gips eerst met verdunde, basiskleur gevende, watervaste houtlijm.  Je kan dan je gips kleurtjes geven zoals je op een niet zuigbaar opppervlak werkt (vb styreen).
Groetjes, Peter


pandur

Zeer mooi werk !
spijtig dat de "model" foto's minder goed te zien zijn  ???
voor een vergelijk
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

Michiel

@Peter, dat hellen is denk ik gezichtsbedrog. Alles op deze foto is zowat scheef, maar ik zal de waterpas er eens bij nemen om zeker te zijn. En de bakstenen zijn inderdaad styreen. Ik had ze al wit geschilderd om het contrast met het witte gips weg te werken, maar ik neem je tips zeker in overweging. Ik ga me eerst wat uitleven op proefstukjes om te zien hoe ik best te werk ga.

@Eric, ik heb jammer genoeg geen goeie foto's van het seinhuis. Het zijn allemaal wazige beelden uitvergroot van uit de achtergond van oude zwartwit foto's en films. De algemene structuur is nog af te leiden, maar details en materialen waaruit het gemaakt is, is niet te zien, en is dus persoonlijke interpretatie. Maar het is hoe dan ook niet de bedoeling om extact te gaan nabouwen. Daarvoor is er echt te weinig concrete informatie. Ik wil het concept en de algemene vorm en structuur van het emplacement, gebouwen en straten eromheen wel nabouwen, maar vooral proberen om een sfeer neer te zetten. Hoe? Dat zoek ik tijdens dit bouwavontuur wel uit: spontaan bouwen, pragmatische aanpak, met inspiratie van het moment... niets is gepland.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Wie pizzas eet, heeft karton over, en kan zich eens uitleven in het maken van ruwe mockups. Zo ook hier voor de nadering van het station via de zuidelijke geul. Nu kan ik schatten en overwegen waar het te steil, ver, diep, hoog, flauw, laag of iets anders is. En dan passen met de paar foto's van het originele spoor hoe de taluds er uiteindelijk zullen gaan uitzien. dit is de laatste kwart bocht van de zuidelijke helix voor het binnenrijden van het station.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)