LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 16 september 2017, 09:55:41 AM
Vind die minitec wel iets hebben maar volgens mij net iets te fijn misschien.
Bij die spurwelten zie je wel beter de individuele steentjes, hangt er een beetje van af waar je het wilt gebruiken.

Zelfde mening als Dirk en Luc.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik had dezelfde mening: Spurwelten 215 geeft een erg goede indruk kwa vorm en grootte. Minitec vind ik ook net iets te fijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

pas op hoor met die "zandmening". Als je kijkt naar de korrel van de ballast die Fleischmann levert als aanvulling van de piccolo rails met ballast is dit ook een zeer fijne korrel.

Ik persoonlijk vind dat je best wel wat steentjes mag zien ook al is dit in principe wat te groot voor N schaal.
Persoonlijk zou ik opteren voor de ballast van spurweiten.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

mahtoska1

CiteerIk had dezelfde mening: Spurwelten 215 geeft een erg goede indruk kwa vorm en grootte. Minitec vind ik ook net iets te fijn.

+1

Gerolf

Citaat van: Michiel op 16 september 2017, 08:29:58 AMkleur is hier niet belangrijk, korrel en textuur wel

Ik vind kleur wel belang hebben: na washings of airbrush kan je de kleurverschillen nog wat zien, en dat vind ik toch wel belangrijk.
Door de tintverschillen zie je ook de structuur wat beter. Voor mij is dat ook een reden om voor de "215" te kiezen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Dat klopt, maar ik bedoel dat bij deze beoordeling kleur niet in rekening hoeft gebracht te worden, want de kleur kan aangepast worden, de vorm en grootte van de korrel niet. En toevallig ligt de kleur van "215" ook dichter bij wat ik voor ogen heb, wat inderdaad meegenomen is.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Gisteren was het jammer genoeg een "off-dag". Opgeroepen door het werk, chauffeur voor vrouw en kinderen, ... een verloren dag. Vandaag  autovrije dag in Brussel, en dus familiaal wat rustiger (geen heen en weer gerij als chauffeur). Ik begonnen aan de bedrading van het eerste segment. Eerste doel is om overal rijspanning te hebben. Terugmelding en wisselaandrijving komen later (heb er de elektronica nog niet voor... portemonee pruttelt nog even tegen na de vakantie, en met de schooljaarstart)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik heb het sporenplan ook weer wat verder uitgewerkt. Het zit nog niet helemaal 100%, vooral depotsporen liggen nog vrij slordig. Maar daar wordt stilletje aan gewerkt. Herinner dat het sporenplan deels vervormd is tov de onderliggende foto opdat het station kan aansluiten op beide helixen. Maar dit plan geeft al wel een idee waar heel langzaam naartoe wordt gewerkt.

grijs: doorgaand station (sporen liggen, bedrading wordt aan gewerkt)
blauw: kopstation Tervuurs elektrisch lijntje (wissels liggen, sporen van het lijntje liggen ook, perronsporen nog niet)
oranje: kopstation lijn 162 Namen - Luxemburg (ligt nog niets van)
rood: opstelbundels rijtuigen (ligt nog niets van)
cyaan: klein depot (ligt nog niets van)
groen: wachtspoortjes (wissels liggen, sporen liggen deels)
geel: laadkadespoortjes (ligt nog niets van)



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Goed bezig :)
Een enorm project! Ik ben benieuwd naar de verdere uitwerking  ;).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

marc goovaerts

Inderdaad, geen beetje hooi op de vork, maar een hele schuur

59erke

Dacht ik mij niet te herinneren dat er ook ergens een tramlijntje ging bijkomen of vergis ik mij ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Koen, ik ben ook heel benieuwd.  ;)

Marc, een hele schuur met hooi, maar met een klein hooivorkje, beetje bij beetje ...  ;D

Koen, een tramlijntje zou lopen van de Waverse steenweg links, achter het station door tot de Beliardstraat rechts, een pendeltram als het ware.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De afgelopen dagen zijn leuke spulletjes aangekomen om verder te kunnen met de baanbouw. De derde transformator (is al ingebouwd), 7-pinnige XLR connectoren om de stroomdraden van de ringleiding door te verbinden tussen modules, servomotortjes (MG90, 2 maanden levering uit China) voor de wissels alsook een bunneltje Servoswitchen en Jean (Steam.N) heeft voor mij de servohouders gegoten. Op de terugmelders na (portemonee moet even slikken) ben ik gesteld om het doorgaand stationsdeel van de bovenbaan operationeel te maken. Maar daar zullen wel een paar weken over gaan vooralleer het zover is.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Daar ben je inderdaad even zoet mee - terwijl je portemonnee op adem komt  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Veel plezier.
Jij gaat beginnen aan iets waar ik een grondige hekel aan heb  :(, maar zonder dat heb je natuurlijk geen werkende modelbaan.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be