LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Bedankt! Nog niet perfect, maar wanneer er geballast wordt (veel later), zullen de belangrijkste slingers nog weggewerkt worden.

En inderdaad op dreef. Goesting is er om de bovenbaan te sluiten. Wanneer de rails ligt, moet de onderkant van de segmenten aangepakt worden: de wisselaandrijvingen, railvoedingen en terugmeldingen. Maar eerst door gaan met rails leggen tot de lus gesloten is.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

3rail

Erg mooi Michiel.

Vooral de tijd nemen voor het aanleggen van je spoor, daar zul je later veel plezier van hebben.
Er is niks erger dan een stuk hebben liggen wat je niet meer kunt wijzigen, en waar een vreemde
knik of bocht in zit.

Veel plezier met de verdere bouw. :)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

mahtoska1

CiteerMaar eerst door gaan met rails leggen tot de lus gesloten is.

Ha, je wilt treinen zien rijden over de volledige baan. Ik ben benieuwd hoelang 1 toer duurt.

CiteerVooral de tijd nemen voor het aanleggen van je spoor, daar zul je later veel plezier van hebben
Daar ben ik het volledig mee eens.

Michiel

Ik wil vooral graag eens beginnen met de scenery. Treintjes rondjes laten rijden is leuk, maar knutselen is nog leuker, vind ik. En zo ben ik aan het laatste segment gekomen, en de aansluiting met de andere helix. De noordelijke wisselstraat krijgt langzaam vorm, en blijft een stuk minder complex dan de zuidelijke. (Merk op hoe de rolbareel versie 1 tijdens het uitharden van de lijm helemaal is kromgetrokken.)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Bijzonder knap sporenplan!  En zeer verzorgd gelegd.

Tja, de betekenis van rolbareel is niet altijd wat het moet zijn.  Deze rolt inderdaad langs de verkeerde kant.  Je zult een andere methode moeten gebruiken voor je rolbareel. Zware lectuur kan ook helpen...

OlivierV

Het ziet er uit zoals H0. Goed bezig Michiel, ook mooie lijnen met je sporen door het station. Wat lekker toch dat werken met flexibele rails. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Bedankt Jim en Olivier.

En de cirkel is rond, het hoofdspoor is nu ook via de bovenbaan verbonden, en de lus is nu gesloten. Let wel, de sporen liggen er, maar elektrisch en kwa wisselaandrijving is er nog niets, en kan er dus nog geen trein rijden. En ik moet nog de laatste segmentovergang vastsolderen op de printplaatstrips. Maar het avontuur langs de onderkant kan bijna beginnen: draden trekken, modules solderen, servos plaatsen,... ik ben nog even bezig. (en met "even" bedoel ik mogelijk een paar maanden) :)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: Michiel op 05 september 2017, 19:55:41 PMEn de cirkel is rond ... Let wel, de sporen liggen er, maar ... er dus nog geen trein rijden.

... en toch vind ik dat een mijlpaal. Proficiat !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Citaat van: Gerolf op 05 september 2017, 20:06:32 PM
Citaat van: Michiel op 05 september 2017, 19:55:41 PMEn de cirkel is rond ... Let wel, de sporen liggen er, maar ... er dus nog geen trein rijden.

... en toch vind ik dat een mijlpaal. Proficiat !!

Dat vind ik ook !

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Toch wel indrukwekkend zoals dat daar ligt  8)

Proficiat Michiel, veel moed met het minder duidelijk voortgaande werk dat zich nu aanbiedt  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Fraai spoorverloop! Proficiat met je mijlpaal.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Citaat van: modelbaanHO op 05 september 2017, 20:08:27 PM
Citaat van: Gerolf op 05 september 2017, 20:06:32 PM
Citaat van: Michiel op 05 september 2017, 19:55:41 PMEn de cirkel is rond ... Let wel, de sporen liggen er, maar ... er dus nog geen trein rijden.

... en toch vind ik dat een mijlpaal. Proficiat !!

Dat vind ik ook !

En ik ook!
Groet Pierre.


Cozzy

Wow, superfijn voor je Michiel!
Dit geeft je een extra portie goesting en doorzettingsvermogen...
Enjoy het verdere bouwen!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

mahtoska1


Michiel

Bedankt voor jullie spontane reacties! Het is inderdaad een mijlpaalmoment. Een afgesloten hoofdstuk, en de bezigheden worden volledig verlegd naar de onderkant: bedrading, bezetmelding, wisselaandrijving... Even alles op een rijtje zetten, een plan van aanval uitzetten, en er weer in vliegen. Met wat organisatie en strategische planning kan ik vrij snel de eerste treinen laten rijden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)