Auteur Topic: La Gleize "part II"  (gelezen 24248 keer)

Offline SuSke

• Forumlid
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
    • MTD - Edegem
  • Voornaam: Frans
Re: La Gleize "part II"
« Reactie #180 Gepost op: 12 april 2018, 12:08:18 pm »
Ik ga niet dwars liggen ::) ook voor mij is #2 de mooiste opstelling.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR 2019 - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2019
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Offline Johnnytrein

• Forumlid
    • http://www.johnnytrein.be
  • Voornaam: Joannes
« Reactie #181 Gepost op: 12 april 2018, 14:21:40 pm »
+1 ::)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Offline 59erke

• Forumlid
  • Voornaam: koen
« Reactie #182 Gepost op: 13 april 2018, 22:57:59 pm »
Merci mannen, het zal dus 2 worden  ;)

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO

Offline 59erke

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 07 december 2018, 18:59:43 pm »
.... test .... test....

minstens 200 dagen niets meer gepost dus hoogste tijd om dit draadje terug nieuw leven in te blazen.

De voorbije dagen onverwacht een aantal dagen moeten doorbrengen in de kliniek (wegens een kleine operatie). Bijgevolg voldoende tijd gehad om de MSM's van het voorbije jaar te lezen (iets wat mij door de week amper lukt). Hierdoor een beetje een zicht gekregen waar we naartoe willen met La Gleize.

Afgelopen winter werden al de rails reeds verwijderd dus kon ik met een schone lei beginnen. Ik heb geopteerd om de fabriek langs de linkerkant van de baan te brengen. Deze krijgt een aparte lijn rechtstreeks vanuit het schaduwstation (op deze manier hoeven er geen wissels omgezet te worden en kan het doorgaand treinverkeer ongestoord verder rijden).

De tunnelingang thv het station komt meer naar de voorgrond zodoende de rotswand volledig langs het perron doorgetrokken kan worden (beetje het idee van LeMur gestolen (sorry mannen!)). Voor de rest wordt er aan het station niets veranderd.

De schamele brug met bijhorend stukje scenery (bosbrandje) is verwijderd, in de plaats broed ik nog met het idee van een autotunnel met wederom rotswand of natuursteenmuur.

Voor de rest werd het baanplan aangepakt zodat er slanke Peco wissels gebruikt kunnen worden. Ook werd het aantal wissels drastisch verminderd (van 5 naar 2) Kwestie van verdere scenery ben ik er nog niet uit.

Ondertussen nu een paar dagen thuis (recuperatie van de operatie) en inmiddels de rails kunnen leggen en voorzien van voeding en
de eerste geslaagde testritten zijn ook achter de rug.

Allez we zijn terug met volle moed begonnen, zodra er wat toonbaar is volgt er een update.

Offline Gerolf

• Administrator
  • Forumlid
    • Marche-en-Bières
  • Voornaam: Gerolf
« Reactie #184 Gepost op: 08 december 2018, 10:00:28 am »
We zijn benieuwd  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Offline Dirkh

• Forumlid
  • Voornaam: dirk
« Reactie #185 Gepost op: 08 december 2018, 21:28:43 pm »
Koen hopelijk snel hersteld van de operatie.
Ik ben benieuwd naar het resultaat en de foto's.

Offline 59erke

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 08 december 2018, 23:28:01 pm »
Dirk, ondertussen al wel voor het grootste deel terug hersteld juist nu nog wat afwachten hoe het lichaam reageert na een eerste werkdag.
Merci voor het vragen trouwens.

Ondertussen ook gemerkt dat er een paar loks op de expo veel averij opgelopen hebben.

- Het drijfstangenprobleem van de Fleischmann stomer lijkt voorlopig van de baan en loopt nog vlot na een uurtje toertjes draaien.
Blijkbaar lag het probleem bij 1 van de assen die wat haperde, heb heel de boel gedemonteerd, beetje gesmeerd en terug hergemonteerd.

- De Minitrix 80 heeft averij opgelopen aan de balustrade dewelke jammer genoeg verloren is, ga proberen een nieuwe te maken.
Verder loopt dit lokje tergend traag over de baan, krijg er geen snelheid in. Probleem dient nog verder onderzocht te worden.

Offline Dirkh

• Forumlid
  • Voornaam: dirk
« Reactie #187 Gepost op: 08 december 2018, 23:45:36 pm »
per ongeluk die minitrix in rangeermode gezet?
Dacht via F4 op en af te zetten.

Offline railrunner

• Forumlid
    • www.N160.be
  • Voornaam: Jim
« Reactie #188 Gepost op: 10 december 2018, 18:03:25 pm »
Je bent al wel thuis, maar ook van mij een spoedig herstel.

Ben blij dat je terug werkt aan dit projectje.  Ben wel benieuwd naar het vervolg, je hebt je kunnen reeds getoond in de MSM N-forumbaan, dus dat zit snor.