Auteur Topic: La Gleize "part II"  (gelezen 17608 keer)

Offline 59erke

  • Forumlid
  • Berichten: 1.313
  • Voornaam: koen
Re: La Gleize "part II"
« Reactie #165 Gepost op: 19 januari 2018, 14:42:20 pm »
Mijn besteld peco railmateriaal is nog altijd niet geleverd (8weken wachttijd   :()
Ondertussen beetje aan het experimenteren met de scenery.



Voorlopige mock-up met wat karton uit de afvalbak is klaar, maar ik ben nog niet helemaal tevreden.
Ik heb zo de indruk dat de opstelling niet echt past in het natuurlijk kader  :-\



Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO

Offline Michiel

  • Forumlid
  • Berichten: 8.611
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
Re: La Gleize "part II"
« Reactie #166 Gepost op: 19 januari 2018, 14:54:36 pm »
8 weken is toch wel uitzoderlijk lang. Ik had m'n rails en wissels meestal binnen een week. De feestdagen zullen er wel iet me te maken hebben.

Zo op eerste zicht, wat ik er zo van fotos kan van maken, zou het best kunnen meevallen. Je karton is groter en opdringeriger dan de uiteindelijke infrastuctuur (brug, spoortracé, ...). en wanneer je vb de brug uit natuurlijk materiaal maakt (natuursteen uit de streek) dan integreert het meteen veel meer met het landschap. De fabrieksuitbreiding lijkt wel wat fors.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Offline 59erke

  • Forumlid
  • Berichten: 1.313
  • Voornaam: koen
Re: La Gleize "part II"
« Reactie #167 Gepost op: 19 januari 2018, 14:58:26 pm »
De fabrieksuitbreiding lijkt wel wat fors.

Bedoel je die kartonnen doos naast het gebouw Michiel ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO

Offline Michiel

  • Forumlid
  • Berichten: 8.611
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
Re: La Gleize "part II"
« Reactie #168 Gepost op: 19 januari 2018, 15:01:02 pm »
Ja.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Offline 59erke

  • Forumlid
  • Berichten: 1.313
  • Voornaam: koen
Re: La Gleize "part II"
« Reactie #169 Gepost op: 19 januari 2018, 15:05:37 pm »
Ja.

 :) moet een bijgebouwtje voorstellen maar aangezien ik nog geen idee heb hoe dit er zal uitzien heb ik er gewoon een klein doosje neergezet. Ma goed het idee is duidelijk en daar draait het om.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO

Offline 59erke

  • Forumlid
  • Berichten: 1.313
  • Voornaam: koen
Re: La Gleize "part II"
« Reactie #170 Gepost op: 22 januari 2018, 20:33:20 pm »
Mock up nog even goed bekeken en ik kom er nog niet uit... zal er nog eens een paar nachtjes over slapen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO

Offline 59erke

  • Forumlid
  • Berichten: 1.313
  • Voornaam: koen
Re: La Gleize "part II"
« Reactie #171 Gepost op: 14 februari 2018, 21:23:47 pm »
Peco rails en wissels vandaag eindelijk aangekomen (dit wordt een handelaar om nooit meer bij te bestellen) dus het plannen en leggen van het nieuwe sporenplan kan beginnen.

Ik moet wel zeggen dat de Peco streamline wissels er zeer goed uitzien. Is het trouwens normaal als je een recht stuk rail aan het afbuigend stuk van de wissel wil leggen je de bielsen gedeeltelijk moet afknippen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO

Offline OlivierV

  • Forumlid
  • Berichten: 6.098
  • Scheve Willy
  • Voornaam: Olivier
Re: La Gleize "part II"
« Reactie #172 Gepost op: 15 februari 2018, 09:12:42 am »
Peco rails en wissels vandaag eindelijk aangekomen (dit wordt een handelaar om nooit meer bij te bestellen) dus het plannen en leggen van het nieuwe sporenplan kan beginnen.

Ik moet wel zeggen dat de Peco streamline wissels er zeer goed uitzien. Is het trouwens normaal als je een recht stuk rail aan het afbuigend stuk van de wissel wil leggen je de bielsen gedeeltelijk moet afknippen ?

Klopt, dit is ook zo bij hun H0 rails. Dit omdat de wissels een kleinere hoek hebben dan de meeste wissels van de meeste fabrikanten. Die is bij Peco doorgaans 12° voor alle wissels uit het streamline programma.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Offline 59erke

  • Forumlid
  • Berichten: 1.313
  • Voornaam: koen
Re: La Gleize "part II"
« Reactie #173 Gepost op: 17 februari 2018, 21:00:06 pm »
Peco rails en wissels vandaag eindelijk aangekomen (dit wordt een handelaar om nooit meer bij te bestellen) dus het plannen en leggen van het nieuwe sporenplan kan beginnen.

Ik moet wel zeggen dat de Peco streamline wissels er zeer goed uitzien. Is het trouwens normaal als je een recht stuk rail aan het afbuigend stuk van de wissel wil leggen je de bielsen gedeeltelijk moet afknippen ?

Klopt, dit is ook zo bij hun H0 rails. Dit omdat de wissels een kleinere hoek hebben dan de meeste wissels van de meeste fabrikanten. Die is bij Peco doorgaans 12° voor alle wissels uit het streamline programma.

Ah ok, merci Olivier voor de verduidelijking
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO