Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

La Gleize "part II"

Gestart door 59erke, 24 juli 2015, 19:26:06 PM

59erke

Berichtje aangepast, foto deze keer geplaatst via photobucket ipv de test met google (wat blijkbaar niet zichtbaar is voor iedereen  :-\)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Wim66

Bij mij wel en het is heel mooi Koen. De komplimenten voor je stukje vakwerk

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Gerolf

Heel mooi interieur  8)
Enkele de spleet met de "grond" stoort me wat ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Citaat van: Gerolf op 20 november 2016, 17:20:45 PM
Heel mooi interieur  8)
Enkele de spleet met de "grond" stoort me wat ...

Heeft te maken met het feit dat het gebouw nog niet vast staat op de ondergrond.
Komt wel in orde
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

SuSke

Dat ziet er zeker niet slecht uit voor een verwaarloosd station in afbraak
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Dat ziet er goed uit! Het steenpuin zal het afbraakeffect nog versterken. Ik kijk al uit naar de volgende update.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

#126
Aangezien het bestelde scenerymateriaal voor het station nog niet toegekomen is ben ik alvast begonnen met de bouw van het nog in dienst zijnde perron, dat in tegenstelling tot het stationsgebouw nog wel onderhouden wordt.

Hier alvast een impressie

20161127_121154 by 59erke, on Flickr


Het enige wat nog ontbreekt zijn de verlichtingspalen, maar dat wordt nog even wachten...

Ik twijfel nu nog wel of de muur voldoende hoog is om reizigers af te schermen van de hoofdsporen op de achtergrond.
Misschien is het beter om bovenop de muur nog betonnen ballustrades te plaatsen maar is dit optisch wel ok ?

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Dat perron ziet er heel leuk uit! De kleur van het perrongrind is mogelijk merkwaardig, maar waarom niet. Ik zou over de lengte van het perron, net achter de muur een haag plaasten (iets liguster-achtig). Lijkt me beter te passen dan een bettonnen ballustrade in de natuurlijk omgeving.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Zou ook voor een overwoekerde draad kiezen.
Zo'n "betonpaaltjes met draad" afsluiting en die lekker laten overwoekeren met groen.
Iets anders meer massief zou de rust te veel verstoren en het gaat bovendien om een "oude" lijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

#129
Ondertussen is er een pakketje van Shapeways toegekomen en ben ik bezig geweest met de bouw van een graafmachine die de sloop van het stationsgebouw voor zijn rekening gaat nemen.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

Het nieuwe jaar is begonnen en ondertussen is het stationsgedeelte praktisch voltooid.

In een ander draadje heb ik gemeld dat ik bezig was met het maken van oude perronlampen van de NMBS.
Deze zijn afgewerkt en voorzien van piepkleine SMD ledjes. Het betreft hier een prototype (test) die 3D geprint is en verder geoptimaliseerd

20161228_132611 by 59erke, on Flickr


Verder is er veel scenery bijgeplaatst. Het stationsgebouw is al gedeeltelijk gesloopt en waar vroeger muren stonden ligt nu alleen nog steenpuin. Op het oude perron zijn de typische witte ballustrades geplaatst en om de afbraakzone te beveiligen zijn er houten werfafsluitingen geplaatst.

P1060351 by 59erke, on Flickr

P1060348 by 59erke, on Flickr




Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner


mahtoska1

Zeer mooi...
Ik veronderstel dat je alles nog een beetje zult "vervuilen".

Michiel

Dat is een uiterst geslaagde scene geworden: het station in afbraak. Heel overtuigend. De afbraak-steenslag is heel goed geworden, ook kwa kleur. Ik mis enkel nog een een paar herkenbare bakstenen tussen het puin.

Ik vind nog steeds dat de perronkleur van het tegenoverliggende landelijke perron in verhouding te geel is. Ik zou meer naar het ijzerslakken-rood gaan zoals men heel lang bijna alle perrons in zuid-België heeft aangelegd. Die kleur zou het geheel meer eenheid geven. Nu steekt je mooie landelijke perron erg af van het tegenoverliggende perron met station, alsof het om een ander station gaat.

De lantaarn is erg herkenbaar geworden. Mogelijk dat de bovenste helft van de paal nog een fraktie aan de dikke kant is, maar dunner zal waarschijnlijk niet meer haalbaar zijn?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Citaat van: Michiel op 07 januari 2017, 09:21:55 AM
Ik vind nog steeds dat de perronkleur van het tegenoverliggende landelijke perron in verhouding te geel is. Ik zou meer naar het ijzerslakken-rood gaan zoals men heel lang bijna alle perrons in zuid-België heeft aangelegd. Die kleur zou het geheel meer eenheid geven. Nu steekt je mooie landelijke perron erg af van het tegenoverliggende perron met station, alsof het om een ander station gaat.


Ik kan het misschien proberen verven met sterk verdunde verf, juist nog een goede kleurcombinatie vinden
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan