La Gleize "part II"

Gestart door 59erke, 24 juli 2015, 19:26:06 PM

Gerolf

WOW, dat is durven  :o
Maar het resultaat zal de moeite zijn  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: railrunner op 21 september 2016, 01:06:38 AM
Hey man, ...  respect!
Een gewaagde onderneming om de zaag in de baan te zetten, maar zo te zien toch goed gelukt. ...

Ziet er inderdaad goed uit.
Interne stationsgebouw-inrichting uitwerken wordt een hele klus ! 
Succes !!!

(en die bomen zou ik inderdaad vervangen  ;))
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

59erke

#107
Bedankt voor de reacties.

Die bomen zal ik wel eens verwijderen zodra ik een gepast alternatief heb, want de werkwijze met de bloem van de hortensia kan ik niet gebruiken aangezien de kroon te breed is om op de heuvel te plaatsen.

Bedoeling wordt om in het hoofdgebouw boven 2 kamers te maken met een centrale hal die toegang biedt aan de 2 zichtbare kamers en de trap.Onderaan uiteraard het loket en de wachtzaal.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

#108
update !

Beetje experimenteren met kleurtjes voor de muren... toch nog niet helemaal tevreden !

20160921_1546211_zpsc6ygid0l by 59erke, on Flickr
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

SuSke

Is het de bedoeling dat het station in "afbraak-faze" is?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Citaat van: SuSke op 21 september 2016, 16:53:42 PM
Is het de bedoeling dat het station in "afbraak-faze" is?

Inderdaad Frans, zie mijn eerste post in dit draadje
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

#112
Na wat problemen met de muurplaten voor een groot deel moeten herbeginnen met de bouw van het stationsgebouw.

Dit is de toestand tot dusver, ik denk niet dat ik mij moet erg concentreren op meubels of dergelijke aangezien het toch in afbraakfase is.
Misschien her en der wat afval gooien...  Graag zou ik nog de muren zo maken met afbladderende verf maar ik denk niet dat dit haalbaar is in N schaal.

PB060320 by 59erke, on Flickr

De achterzijde, hier en daar nog wel wat retoucheren

PB060322 by 59erke, on Flickr

De voorzijde van het gebouw, misschien iets te veel geweatherd. Het perron is ook reeds klaar.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

#113
Het gebouw in verval ziet er erg goed uit! De voorkant (perronzijde) vind ik zeker niet te sterk geweathered. Ik zou nog wel wat groensel aanbrengen (beginnend struikgewas in een kier, goot of hoek). De schoorstenen mogen nog wel een matte baksteen brushing krijgen, want die glanzen nog te veel. De naad tussen gevel en perron mag ook goed onderstopt worden onder een laag van stof, vuil en dode bladeren. De voegen van de perrontegels mogen ook met een bruin poeder ingewreven worden om ze minder "hard" te maken.

De binnenkant (die veel aandacht zal krijgen, mag nog verder afgeleeft worden, en voornamelijk de zolder, schoorstenen en ander houtwerk. Het ziet er nog te glanzend and net uit. Ik zou met poerders eens iets proberen.

De doorsnede-naad zou ik dan in een egale, neutrele kleur schilderen, zelfde als je gaat gebruiken voor de baanrand (zwart/bruin/grijs....?) En het steenpuin is dus onderweg, afleidend uit een ander draadje.

Dus, erg geslaagd project! Origineel en boeiend op een modelbaan.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Wim66

Zoals Michiel het al schreef ziet het er gewoon heel goed en niet te zwaar met wheatering gedaan. In tegendeel ik zou ook wat beginnend groen er in zetten of wat mos plaatsen. Immers het is een pand in de sloop en dat heeft wat te verduren.

Maar de complimenten

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Chrisrail

#115
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

59erke

#116
Merci voor de complimenten en de tips, zal eens op zoek gaan naar een voorbeeld voor die onkruidbegroeiing.
De binnenzijde is inderdaad nog wat werk aan, misschien iets proberen met afbladdende verfmuren 'uitdaging'  ::)

Citaat van: Chrisrail op 07 november 2016, 15:32:14 PM
Komt mij precies bekent voor, maar heb geen idee van waar ergens..........  ;D


Tja Chris, moet eerlijk bekennen dat uw foto's van het station van Melle een beetje als voorbeeld hebben gediend, hopelijk vind je het niet erg ? Nu een exacte kopie van uw station is het ook niet, daarvoor ontbreekt mij de finesse.

Citaat van: Chrisrail op 07 november 2016, 15:32:14 PM

Komen er ook nog fietsrekken aan de muur?  ;)


Ik denk dat deze eerder thuishoren aan de straatzijde van het station dan aan de spoorzijde van het station. Waarvoor de ruimtes dienen ben ik nog niet goed uit, misschien iets van een berging ofzo. Heb je een idee hoe dit bij Melle was Chris ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Chrisrail

#117
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

59erke

#118
Het interieur is grotendeels klaar, muren en plafonds een beetje voorzien van schimmels en afgebladderde verf.
Verder nog wat oud meubilair geplaatst (volledig zelfbouw trouwens) en ook verlichtingsarmaturen gemonteerd.

Volgende stap is het gebouw nu defintief te monteren op de onderplaat en  is het wachten op wat 3D print materiaal om buiten verder te werken

20161120_1511071_zpsxoiytjyy by 59erke, on Flickr
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

SuSke

Koen , je foto is hier niet zichtbaar. :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.